SEO – het verbeteren van je organische vindbaarheid – laat zich niet sturen op dagniveau. Je inspanningen hebben pas effect op langere termijn. Maar je werkt in de zorgverzekeringenbranche en je moet in december pieken, terwijl de concurrentie dan het grootst is. Hoe doe je dat? Of een iets bredere probleemstelling voor vergelijkbare branches: hoe kun je met SEO toch grensverleggende resultaten halen in een markt die onderhevig is aan sterke seizoensinvloeden?

Het kan. Het antwoord schuilt in de customer journey van je klanten. Natuurlijk sluiten mensen een nieuwe zorgverzekering massaal af in december, zelfs de grootste groep in de laatste dagen. Maar mensen zijn hun hele jaar bezig met hun zorgverzekering. En daar kun je veel mee in SEO.

Mensen zijn hun hele jaar bezig met hun zorgverzekering. En daar kun je veel mee in SEO.

Vroeg beginnen en continu met SEO bezig zijn

Om de concurrentie in SEO voor te zijn, moet je vroeg beginnen. 12 maanden van tevoren, en continu met SEO bezig zijn. Uit onze ervaringen en geboekte successen in deze en andere markten, weten we dat veel voorbereiding, planning en de uitvoering hiervan cruciaal zijn. Dit artikel is een voorbeeld van hoe een SEO-jaarkalender eruit zou kunnen zien om te pieken in het ‘zorgseizoen’ op het moment dat het nodig is.

  1. Januari – Review, plan & service
  2. Februari – Wintersportdekking
  3. Maart – Aftrek zorgkosten belastingaangifte
  4. April – Contractering
  5. Mei – Vergoedingen
  6. Juni – Eigen risico
  7. Juli – Je zorgverzekering in het buitenland
  8. Augustus – Korting voor studenten
  9. September – Prinsjesdag
  10. Oktober – Voorbereiding
  11. November – SEO-check
  12. December – Oogsten van resultaten

> Lees het volledige artikel van Eduard & Martin op Frankwatching