Wat is Yieldr?

Yieldr’s programmatic platform is een combinatie van een demand-side platform (DSP) en een data-management platform (DMP). De mogelijkheden om data te integreren en activeren bieden ongeëvenaarde kansen voor bedrijven die inzetten op online display, mobiel, video en sociale media. Door algoritmisch gedreven beslissingen en voorspellingen kunnen adverteerders consumenten registreren en activeren middels prospecting en remarketing campagnes. Yieldr heeft uitgebreide ervaringen met performance gedreven campagnes in het bijzonder in de reisbranche, telco industrie en de automotive tak.

De Yieldr DSP
Yieldr’s full-funnel algoritme laat adverteerders consumenten targeten tijdens de complete klantreis. Advertenties kunnen in de volgende vormen voorkomen:

  • Rich media
  • Mobiel
  • Video
  • Facebook

Andere waardevolle kenmerken:

  • Brand safety meetbaarheid
  • Viewtime inzichten
  • Click fraude preventie
  • Look-a-like prospecting

De Yieldr DMP
Het Yieldr data-management platform is algoritmisch geïntegreerd in het demand-side platform, wat betekent dat de DMP continu de meest recente data punten gebruikt en hierop optimaliseert. De voordelen hiervan zijn:

  • Look-a-like prospecting
  • Hyper Segmentatie mogelijkheden
  • Efficiëntere biedingen
  • First-party data integratie met Facebook

Verder bied de Yieldr DMP standaard ook:

  • Segmentatie
  • Customer Journey inzichten
  • Audience Relationship Management
  • Tag Management

Creatives
Yieldr onderscheid zich door het gebruik van relevante, dynamische uitingen. De juiste boodschap, afgestemd op de gebruiker met inachtneming van merkvoorschriften kunnen geheel op maat worden gemaakt of worden ingezet op basis van voorbeelden.

Rapportage
Via het Yieldr dashboard kunnen waardevolle inzichten worden opgedaan om campagnes te optimaliseren naar vooraf gestelde doelen en KPI’s. Hierbij zijn de biedingen, domeinen en kosten volledig transparant.

Managed inventory
Het Yieldr platform kan worden gebruikt om advertenties te serveren, inventory te managen en om impressies te volgen middels”

  • Placement tags
  • Publisher netwerk
  • Verkeer combineren
  • Preliminary Impression Handler
  • Multi-Channel Conversies

Supply
Bereik consumenten over het internet door alle verschillende vormen van online media-inkoop te combineren:

  • Open RTB (real-time bidding)
  • Private Marketplaces
  • Preliminary Impression Handler
  • Data Exchanges & Third-party Technologie

Voordelen van Yieldr

  • First-party data activatie: van revenue management tot CRM data integratie.
  • Full-funnel optimalisatie: bereik consumenten tijdens ieder stadium in de klantreis, van branding + reach tot retargeting voor first-party data activatie
  • Transparantie in zowel kosten als domeinen: het is perfect inzichtelijk waar advertenties geserveerd worden, wat de kosten zijn en wat de resultaten zijn.