De instroom van nieuwe bezoekers aan jouw website is bepalend voor het succes van je digital marketing strategie. Ook voor B2B organisaties is het belangrijk dat de website voldoet aan de hedendaagse standaarden. Om te zorgen dat je website wordt bezocht én gevonden door jouw prospects, is het van belang om te werken aan je zichtbaarheid.  

Verhogen online zichtbaarheid

Wat doet jouw prospect als hij een probleem heeft? Hij gaat online op zoek naar een mogelijke oplossing. Een goede Google ranking is dus onmisbaar, als je wilt dat je prospect met jou in contact treedt. 

De tijd dat je met het schrijven van een simpele blog post bovenaan in Google kwam te staan, ligt al jaren achter ons. Zelfs niche-spelers zullen slimmer om moeten gaan met content om bovenaan in de zoekmachine te verschijnen. Onze B2B SEO experts kunnen je precies vertellen wat er voor jouw business moet gebeuren om organisch te stijgen in de rankings. Onderzoek wijst aan dat inbound leads de beste leads zijn die je kunt genereren; ze verdubbelen de conversieratio van je website. 

Om extra website verkeer te genereren kan er ook gebruik worden gemaakt van paid advertising. Onze SEA consultants adviseren je bij het opzetten van data-gedreven campagnes die rekening houden met de optimale kosten per lead. Het optimaliseren van je flows hoort daar natuurlijk ook bij; het zou zonde zijn een dure klik te laten landen op een niet relevante pagina.  

In contact met prospects via externe kanalen 

Afhankelijk zijn van alleen zoekmachines, kan voor sommige organisaties te reactief aanvoelen. Of we hebben te maken met een noodzaak voor snellere resultaten. Dan is het pro-actief opzoeken van contact met prospects een uitstekende methode om de funnel te vullen. 

Een van de belangrijkste kanalen voor B2B organisaties is LinkedIn. Veel professionals kunnen hier worden bereikt op basis van hun functie, organisatie of ervaring. Met de juiste campagnestrategie kan kunnen er binnen de gestelde cost-per-lead doelstellingen kunnen genereren. 

Ook Display Advertising wordt steeds meer en effectiever ingezet door B2B organisaties. Met banners kan er gericht worden getarget op de (zakelijke) doelgroep door middel van eigen data of data van derden. Specialisten op het gebied van display zorgen ervoor dat de banner op de juiste moment met de juiste boodschap bij de doelgroep terecht komt. Hierbij kan je sturen op naamsbekendheid, maar ook op (soft) conversies zoals het aanvragen van een demo of adviesgesprek. Het betreft dan campagnes in het Google Display Netwerk en programmatic inkoop in DV360.