OrangeValley 2

B2B Marketing

Een effectieve methode om jouw potentiële klanten door het aankoopproces te begeleiden middels relevante content.

OrangeValley wave

Waarom B2B Marketing? 

  • Realtime inzicht in progressie KPI’s van traffic tot ambassadeur
  • Lead Management op basis van first & third party data
  • Tool onafhankelijk advies
  • Efficiënte combinatie van push en pull marketing

Groeien in digitale volwassenheid opdat marketing- en sales doelstellingen daadwerkelijk behaald worden.

Dit zijn onze oplossingen

B2B Digitale Strategie

B2B Digitale Strategie

Voor een succesvolle B2B online marketing strategie is het belangrijk om vooraf heldere SMART doelstellingen te formuleren met bijbehorende KPI’s. Het is voor veel B2B organisaties echter een uitdaging om dit op papier te krijgen. Het effect van (digital) marketing inspanningen op de totale omzet is onbekend. Om dit inzichtelijk te krijgen moeten er heldere KPI’s worden vastgesteld. Vervolgens is het van belang om de toegevoegde waarde van ieder kanaal inzichtelijk te krijgen. 

Een van de redenen waarom het aandeel van digital marketing niet inzichtelijk kan worden gemaakt is omdat er binnen de organisaties met verschillende definities worden gewerkt. Bijvoorbeeld: Een marketing afdeling hanteert een andere definitie van SQL dan een sales afdeling. In een strategie worden definities vastgelegd die voor de gehele organisatie hetzelfde zijn. Zo kan er naar een ‘single point of truth’ worden toegewerkt.

Binnen B2B organisaties zijn er vele branches. Wij stemmen de digitale strategie af op de desbetreffende branche.

Neem contact op

Data Driven Persona

Het belang van een goed omschreven doelgroep wordt vaak onderschat. En dit terwijl onderzoek aantoont dat wanneer er een of meerdere persona’s zijn gedefinieerd vele malen effectiever marketing wordt gedaan, dan wanneer er geen centrale doelgroepomschrijving geformuleerd is. De praktijk laat zien dat de stap tot het goed definiëren van een doelgroep vaak wordt overgeslagen. 

De Data Driven persona is een eerste stap. Het vervolg zit in het inzichtelijk maken van de gehele customer journey door middel van customer journey mapping. Een Data Driven Persona is een afspiegeling van (een deel van) jouw doelgroep opgebouwd uit de beschikbare datasets van klanten en fans van jouw organisatie. Daarnaast worden er interviews afgelegd. Deze persona’s vormen de basis voor een 360 graden klantbeeld en maken de strategische beslissingen binnen jouw B2B digitale strategie effectiever.

Lees meer

personal info
Content Marketing

B2B Content Strategie

Juist in een wereld waar veel informatie voorhanden is, wil je als B2B organisatie vindbaar zijn rondom thema’s gerelateerd aan de producten of diensten die worden aangeleverd. Hierbij is content de sleutel. B2B organisaties die vindbaar zijn hebben vaak hun content strategie op orde. Deze organisaties kunnen hierdoor hun content direct relateren aan KPI’s zoals het verhogen van kwalitatieve leads en daarmee een aantoonbare bijdrage leveren aan de omzet. 

Content Marketing is een strategische marketing benadering gericht op de productie en verspreiding van content die bruikbaar, relevant en/of vermakend is voor je doelgroep. Het is een manier om content over jouw product of dienst uit te dragen aan de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, op het juiste moment.  

Lees meer

Lead generatie

De meest gestelde vraag van B2B marketeers is ‘hoe genereer ik (meer) leads?’. Dit kan op verschillende manieren. De website wordt gezien als een van de belangrijkste kanalen om leads te genereren. Om succesvol te zijn met leadgeneratie moet de website goed vindbaar zijn en de naamsbekendheid van het merk is hierbij ook van belang. Dit kan via een zoekmachine. Zowel betaald als organisch. Voorbeelden van kanalen voor betaalde zichtbaarheid zijn LinkedIn, YouTube, Google of Facebook. Een paid advertising strategie is pas effectief als deze aansluit bij doelgroep. 

Het houdt echter niet op bij een websitebezoek. Vervolgens is het van belang dat een bezoeker in een lead converteert. Hier draagt Customer Experience Optimization aan bij. Door middel van email marketing kan vervolgens de huidige database worden geactiveerd en kan ook via dit kanaal leads worden gegenereerd. 

Lees meer

automation
Market Automation

Marketing Automation

Door middel van content marketing haal je leads binnen, maar hoe bepaal je de kwaliteit van de leads? Dit gebeurt middels lead scoring. Dit wordt veelal geautomatiseerd door middel van een marketing automation systeem dat gekoppeld is aan het CRM.

Met lead scoring wordt er op basis van beschikbare data een score toegekend aan een lead. De lead score bepaald vervolgens wat er met de lead gebeurt. Hoe deze score is opgebouwd en welke waarde aan bepaalde kenmerken wordt toegekend, is per lead verschillend. 

Lees meer

Op zoek naar een ervaren B2B Marketing partner? Neem contact op