Op woensdag 2 oktober vindt de eerste editie van het Search Congres plaats. Het Search Congres is een initiatief van het samenwerkingsverband van toonaangevende zoekmachinemarketingbureaus en Google Analytics Certified Partners in Nederland, kortweg GACP’s en het initiatief wordt gesteund door Google. Na het succes van de Google Analytics User Conferences (GAUC) en de GAUC – Adwords Edition van eind vorig jaar, volgt nu dus een congres waarin alle facetten van zoekmachinemarketing anno 2013 op het programma staan.

Programma Search Congres

Dagvoorzitter is Bas van den Beld van State of Search, internationaal bekend als vakinhoudelijk expert op het snijvlak van SEO en social media. Keynotes worden verzorgd door onder andere “ex-Googlers” Fili Wiese, voormalig Search Quality Analyst en Kaspar Szymanski, tot voor kort Search Quality Strategist bij Google. In deze keynote onthullen zij de ins en outs van de beruchte Pinguin-update” van Google en de gevolgen ervan voor een succesvolle SEO strategie. Tushar Balsara, Head of DoubleClick Search bij Google, zal zijn visie over het gebruik van tooling op het gebied van campagne-automatisering geven. Ook dit belooft een inspirerende sessie te worden, waarin onder andere het integreren van kanalen als Display & Search en het effectiever inrichten van Paid Search campagnemanagement centraal staan.

Parallel tracks Search

Naast een plenair programma zijn er vier parallel tracks waarin telkens een keuze kan worden gemaakt uit 5 verschillende kennissessies, gepresenteerd door specialisten van o.a. OrangeValley. De in totaal 20 sessies zijn onderverdeeld in “bootcamp” en “professional” niveau. Het Search Congres biedt hierdoor zowel voor doorgewinterde specialisten als (online) marketing generalisten, -coördinatoren en eindverantwoordelijken, een inhoudelijk sterk en gebalanceerd programma vol inspiratie en concrete tips.

Voorbeelden van onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere:
• De belangrijkste trends en ontwikkeling op het snijvlak van SEO, SEA en social;
• Content marketing als onderdeel van een succesvolle SEO-strategie;
• Linkbuilding anno 2013;
• Het organiseren en aansturen van SEO binnen een organisatie;
• Google Shopping en Product Listing Ads
• Campagne-automatisering;
• Effectief campagnemanagement binnen Google Adwords
• Remarketing
• Etc.

Relatiekorting OrangeValley en meer informatie

Meer informatie over het SearchCongres staat hier, relaties van OrangeValley kunnen zich inschrijven en ontvangen 50% korting bij het gebruik van de kortingscode van OrangeValley : 13RVSECO. De vorige congresssen die de GACP partners hebben georganiseerd waren snel uitverkocht. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.