Begin 2016 kondigde Google aan dat de vertrouwde Google AdWords Interface een update zou krijgen. Deze update zou het gebruik van AdWords vergemakkelijken en overzichtelijker maken. Begin 2017 was het zo ver, de eerste accounts mochten kennismaken met de nieuwe Interface. Ondertussen staat de nieuwe user interface klaar voor veel accounts en zijn wij bij OrangeValley in ieder geval klaar voor deze nieuwe user interface: AdWords Next.

Wat kan AdWords Next bieden?

De nieuwe update ziet er niet alleen anders uit, maar zorgt ook voor makkelijkere navigatie door het AdWords account. Volgens gebruikers van AdWords Next is daarbovenop de laadtijd van de nieuwe interface een stuk sneller.

Eén van betere toevoegingen van AdWords Next is het overzicht van belangrijke informatie door middel van handige widgets in het account. Deze widgets bevatten persoonlijke en dynamische informatie. Wanneer er gestuurd wordt op een bepaalde KPI, kunnen de widgets aangepast worden dat bij het openen van het account deze bijbehorende resultaten direct getoond worden. Hierdoor kan er snel gehandeld worden. De widgets kunnen informatie bevatten over de volgende informatie:

  • Belangrijke metrics (lees: kosten, conversies, ROAS, enzoverder)
  • Resultaten per locatie
  • Resultaten per dag & tijd
  • Resultaten per apparaat
  • Google: “More is coming…”

In de onderstaande afbeelding is er een eerste indruk gegeven van een van onze accounts die draait op AdWords Next. Hier wordt na het inloggen direct duidelijk welke resultaten behaald zijn en hoe bijvoorbeeld mobiele apparaten scoren vergeleken met computers en tablets.

Eind 2017 verwacht Google voor elk AdWords account de nieuwe interface te hebben uitgerold. Zodra AdWords Next voor het account beschikbaar is, komt er rechtsonder een melding te staan om over te stappen. Na de overstap op AdWords Next, is 
terugschakelen naar de oude user interface vooralsnog mogelijk. Dit zal na verloop van tijd ook veranderen en dan is 100% AdWords Next een feit.