15 aug

Kennissessie nieuwe wetgeving data driven marketing 12 april – Meld u aan!

Dinsdag 12 april om 16.00 uur organiseert OrangeValley in samenwerking met branchevereniging DDMA een kennissessie over de nieuwe wetgeving voor data driven marketing, waaronder de meldplicht datalekken die vanaf 1 januari 2016 van kracht is. Als gewaardeerde relatie van OrangeValley nodigen wij u bij deze graag uit. Welke informatie en persoonsgegevens mag u wel gebruiken […]

Lees meer

Kom met 50% korting naar GAUC

Ook dit jaar weer organiseert OrangeValley in samenwerking met 12 andere Google Analytics Certified Partners de Google Analytics User Conference. Hét grootste Google Analytics evenement in Europa! Een actueel en inspirend programma verspreid over twee dagen; een studiedag en een congresdag. Op beide dagen worden er vanuit OrangeValley grensverleggende presentaties gegeven. Bekijk hier het gehele […]

Lees meer

Google lanceert Analytics 360 Suite: Een complete enterprise oplossing

Auteurs: Twan Lammers & Kirsten van der Woning Gisteren kondigde Google belangrijk nieuws aan, er zou een ware Google Analytics evolutie gepresenteerd worden onder de naam The Google Analytics 360 Suite. Hoewel we maanden geleden op de Google Analytics Summit al veelbelovende product presentaties te zien kregen heeft Google er nu voor gekozen dit samen […]

Lees meer

Geen advertenties in de rechterkolom: impact op SEA & SEO

Op 20 februari is door Google een update uitgerold. Sindsdien toont Google niet drie, maar vier advertenties boven de niet-betaalde zoekresultaten en zijn de advertenties aan de rechterzijde van de zoekresultaten definitief verleden tijd. We schreven er al eerder over in het artikel “Advertenties verdwijnen uit de rechterkolom“. Tijd om de eerste tussenstand op te maken […]

Lees meer

Peter Ciepiela spreker op Emerce Conversion

De evolutie van een optimalisatieteam Peter Ciepiela is Digital Optimalization Lead bij Philips. Het digitale optimalisatieteam van Peter optimaliseert de user experience van Philips.com voor 62 landen. Het team begon 2,5 jaar geleden met a/b testen op de ‘buy now’ knoppen, eerst alleen op tekst en kleur. Nu gebruikt het team een Lean UX benadering […]

Lees meer

Advertentie Viewability: Wat is het en hoe pas je het toe?

Waar Display Advertising voorheen voornamelijk stuurde op het uitserveren van zoveel mogelijk impressies, wordt er tegenwoordig meer gestuurd op het uitserveren van zoveel mogelijk zichtbare impressies. Welke adverteerder wil immers nog betalen voor impressies die niet gezien (kunnen) worden door bezoekers? Viewability is een hot topic voor marketeers, maar waarom is viewability zo belangrijk en […]

Lees meer

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger.

Controleer je Merchant Center nu! Maak jij gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in je campagne. GTIN GTIN nummers, of zoals beter bekend in Nederland EAN codes zijn 13 cijferige product codes die ook terug te […]

Lees meer

Adwords advertenties verdwijnen uit de rechterkolom

Afgelopen weekend dook een belangrijke wijziging binnen de zoekresultatenpagina van Google op. De advertenties in de rechterhelft van de zoekresultatenpagina op desktops zijn voor het grootste deel van de zoekopdrachten verdwenen. De enige advertenties die u hier nog zult terugvinden zijn de Google-Shopping resultaten en advertenties in de Knowledge panel. Daar waar de advertenties aan de […]

Lees meer

Search Advertising 2016: Tips & Tools van Friends of Search

Update: 20% korting op Friends of Search 2017 tickets De afgelopen jaren zien we een duidelijke verschuiving in search advertising (en online marketing in het algemeen). Het uitgangspunt is niet meer het product, individuele zoekwoorden of cookies. Het gaat meer en meer om het inspelen op de behoeften van de klant, waarbij essentieel is: De […]

Lees meer

Uitbreidingen Google Analytics Premium: de klant centraal

Tijdens de Google Premium workshop te Dublin werden er verschillende sessies gehouden over de extra’s die er binnen Google Analytics Premium beschikbaar zijn. Daarnaast werden er demo’s gegeven van nieuwe functionaliteiten die dit jaar uitgelogd worden.

Lees meer

top