02 jul

Wat je moet weten van Google’s nieuwe webmaster richtlijnen

Google heeft op 28 januari 2016 hun ‘Webmaster guidelines’ aangepast. Google verandert deze zoekmachine-optimalisatie (SEO) richtlijnen niet vaak en er worden zeker niet vaak nieuwe richtlijnen toegevoegd. En Google is behoorlijk goed geworden in het handhaven van de regels met hun zeer geavanceerde algoritmes. Reden genoeg om er aandacht voor te hebben. Dit is wat […]

Lees meer

Content marketing is onzin; zo kan SEO jouw doelgroep wél helpen

SEO strategieën hangen zelfs in 2016 nog te vaak aan elkaar van trucs om zoekmachines te slim af te zijn. Dat het anders kan laat ik je in dit artikel zien. Schrijf alvast deze woorden op het dichtstbijzijnde whiteboard “content marketing is onzin” en denk na over hoe je jouw doelgroep écht kan helpen door […]

Lees meer

De ups en downs van wisselkoersen binnen Google Analytics

De eerste stap die je als bedrijf zet om zoveel mogelijk uit je online marketing te halen is het goed meten van je resultaten. Hiervoor is in Google Analytics e-commerce tracking beschikbaar. Omzet van verschillende websites, productgroepen, domeinnamen et cetera kan op deze manier gemakkelijk vergeleken worden. Voor internationaal opererende bedrijven is dit echter moeilijker, […]

Lees meer

Hoe bepaal je de juiste kpi’s voor programmatic marketing automation?

Als je aan de slag gaat met marketing automation, moet je allereerst de randvoorwaarden op orde hebben. De volgende stap is na te denken over de vraag hoe je het succes van je marketing automation gaat beoordelen. Kortom: het is tijd om de kpi’s vast te stellen!

Lees meer

Programmatic Marketing: hoe ga je aan de slag?

Marketing automation, het via software automatiseren van marketingprocessen, kent ook een grote opmars in advertising, zoals in het verhandelen van advertentieruimte tussen adverteerders en uitgevers, ook vaak ‘programmatic marketing’ genoemd. Op dit moment gaat het dan voornamelijk om online adverteren, maar ook traditionele vormen van adverteren, zoals tv, radio en out-of-home, zullen de komende jaren geautomatiseerd en via technologie verhandeld worden. Hoe ga je met marketing automation aan de slag?

Lees meer

Aan de slag met cross device tracking: 2 manieren

De consument van tegenwoordig gebruikt steeds meer verschillende kanalen en apparaten om een beslissing te nemen. Het aantal zogeheten touch points in de customer journey neemt dus steeds verder toe. Inzicht in de customer journey is noodzakelijk om de komende jaren succesvol (online) marketing te bedrijven. Inzicht in verschillende kanalen (zoekmachines, social media, e-mail, etc.) […]

Lees meer

OrangeValley opdrachtgevers in de prijzen

Gefeliciteerd Hunkemöller, Simyo, Independer, Consumentenbond, KPN, OTTO & NIBC Direct! Veel opdrachtgevers van OrangeValley zijn succesvol en groeien vrij snel, vaak harder dan de markt. Afgelopen 2 weken hebben verschillende opdrachtgevers van ons diverse awards in ontvangst mogen nemen. En welverdiend! Samen met onze opdrachtgevers werken we hard aan (online) groei, waarbij de één al […]

Lees meer

Conversie optimalisatie in een multi device wereld

Marketeers kunnen er niet meer omheen, een multi-device strategie. Het aantal apparaten, of wel devices, per persoon neemt in een snel tempo toe en we wisselen makkelijker tussen smartphones, tablets, laptops en andere schermen. Als marketeer zouden we hier met onze strategie op in moeten spelen. Des te belangrijker om u bewust te zijn van […]

Lees meer

CTR-Curves don’t lie: inzicht in je SEO performance

Hoger in Google komen, wie wil dat nou niet? Zoekmachineoptimalisatie (SEO) staat voor velen synoniem aan het claimen van die felbegeerde toppositie binnen Google. Ja, die nummer één positie is ongetwijfeld waardevol, maar met het oog op effectiviteit en haalbaarheid is dit niet altijd de juiste ambitie. Want bovenaan staan in Google, wat levert het […]

Lees meer

5 online trends met impact in de travel branche voor 2016

Recente cijfers tonen aan dat er belangrijke ontwikkelingen gaande zijn in de reisbranche. Voor 2016 wordt een verdere stagnatie (1-2%) van het volume in de travelbranche verwacht. Ondanks dat de economie en de consumentenbestedingen aantrekken en we meer op vakantie gaan, blijft de consument kritisch als het gaat om vakantie uitgaven en blijft men zoeken naar […]

Lees meer

top