05 nov

Third-party content en hoe het van invloed is op de prestaties van je site

De laadtijd van pagina’s wordt beïnvloed door een aantal factoren. Het aantal HTTP-verzoeken (van browser naar webserver) voor het ophalen van subresources als CSS, JavaScript en afbeeldingen, en de omvang ofwel de bestandsgrootte van deze subresources zijn van invloed. Dit zijn echter niet alleen subresources van de site zelf (‘first-party’ content), maar ook subresources van […]

Lees meer

Data Management Platform (DMP) uitgelicht

In technische termen is een Data Management Platform (DMP) een gecentraliseerde omgeving waar first en third-party data wordt verzameld over verschillende (digitale) marketing kanalen heen, zoals: CRM, SEO, SEA, Display, Affiliate en e-mail. Een DMP is voor ons als marketeers een marketing instrument om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep […]

Lees meer

Bezoek Orangevalley 26 mei op Digital Marketing Live

26 mei a.s. wordt in de Beurs van Berlage de vijfde editie van Digital Marketing Live gehouden, hèt grootste event van de Benelux op het gebied van online advertising en marketing! Ook dit jaar is OrangeValley weer op meerdere onderdelen vertegenwoordigd. In deze nieuwsbrief leest u kort wat u die dag van ons mag verwachten. >>Koop […]

Lees meer

Webanalyse in de spotlights – Google Analytics User Conference 2016

Op 12 en 13 april stond de 9e editie van de Google Analytics User Conference (GAUC) op de kalender. De GAUC is het grootste evenement over Google Analytics in Europa. Verdeeld over twee dagen worden door de consultants van de Nederlandse Google Analytics Certified Partners trainingen en Master Classes gegeven. In dit artikel ga ik verder in […]

Lees meer

Presentaties Google Analytics User Conference

Consultants van de Nederlandse Google Analytics certified Parnters hebben 12 en 13 april tijdens de Google Analytics User Conference interessante trainingen en Master Classes gegeven. OrangeValley was als medeorganisator beide dagen vertegenwoordigd met 2 webanalyse consultants. Collega’s Twan en Loes hebben op de trainings day een workshop verzorgd over hoe een goede analyse uit te voeren van de […]

Lees meer

Presentaties kennissessie datalekken meldplicht

Op dinsdag 12 april heeft OrangeValley in samenwerking met branchvereniging DDMA in Breukelen op het kantoor de kennissessie “nieuwe wetgeving data driven marketing” georganiseerd. Deze middag is er ingegaan op de ontwikkelingen rondom de cookiewetgeving, de nieuwe meldplicht datalekken, de recente veranderingen per 1 januari 2016 in de wetgeving en wat dit in de online marketing praktijk betekent.

Lees meer

Customer Experience centraal op eRetail: van strategie naar actie!

De steeds complexer wordende customer journey vormt voor veel retailers een van de belangrijkste uitdagingen op dit moment. Dat het inspelen op de customer journey en het verbeteren van de customer experience essentieel zijn binnen een succesvolle marketing strategie is inmiddels bekend, maar de praktische opvolging hiervan blijkt voor veel retailers moeilijker dan gedacht. De […]

Lees meer

Nieuwe wetgeving meldplicht datalekken uitgelegd

Vanaf 1 januari is de meldplicht datalekken van kracht. Wat is het, wanneer is er sprake van en wat te doen? We gebruiken tegenwoordig steeds meer informatie en databronnen, zowel privé, maar ook in het bedrijfsleven en door overheden. Iedereen moet er volledig op kunnen vertrouwen dat zijn persoonsgegeven voldoende worden beveiligd en beschermd zijn. […]

Lees meer

Presentaties Paid Search Strategy Event 2016

Op donderdag 17 maart heeft OrangeValley in samenwerking met Google het Paid Search Strategy Event georganiseerd. Deze dag is er door de specialisten van OrangeValley en Google ingegaan op de mogelijkheden en kansen die Paid Search kan bieden in 2016. Google heeft tijdens een presentatie laten zien hoe met Paid Search in te inspelen op het veranderende […]

Lees meer

Micromomenten met macro kansen: Paid Search trends & technologieën in 2016

Welkom in 2016. In het huidige online marketing tijdperk is de markt complexer dan ooit. Mobieler dan ooit. Meer technologiegedreven dan ooit. We staan voor de grote uitdaging om onze doelgroep meer dan ooit te leren kennen en op het juiste moment relevant te zijn. We zetten steeds meer de klant centraal waarbij we streven […]

Lees meer

top