07 mei

DDMA publiceert cookietool

Cookie Complience tool De toezichthouder is in mei begonnen met het geven van waarschuwingen over het gebruik van cookies. Dit zorg voor onzekerheid bij website eigenaren. Welke cookies worden er gebruikt en wordt voor de juiste cookies ook toestemming gevraagd. Websites beheerders kunnen nu ook gebruik maken van de “Cookiechecker” die de brancheorganisatie DDMA samen […]

Lees meer

Hoe bezoekers te overtuigen van reisverzekeringen?

Reisverzekeringen is een apart product binnen de verzekeringsbranche. Naast dat het seizoensgebonden is, is er ook nog eens een tweedeling in het product. Kortlopende reisverzekeringen en doorlopende reisverzekeringen. Om consumenten te overtuigen van het nut van reisverzekeringen, is het van belang om de informatie hierover op het juiste moment en op de juiste manier over te […]

Lees meer

Programmatic event op 20 mei

“Speciaal voor de relaties van OrangeValley organiseren wij op woensdag 20 mei 2015 een klant-event waar programmatic marketing centraal staat” Programmatic Marketing – dé online marketing trend van dit moment Als marketeers zitten we in een omgeving die continu in beweging is en snel transformeert. Een ding blijft echter hetzelfde: we willen allemaal de juiste […]

Lees meer

Case: 0,9 seconde snellere laadtijd verhoogt conversieratio met 48%

Door verschillende optimalisaties door te voeren die bijdragen aan een betere web performance, is bij Zelf.nl aangetoond in welke mate een snellere website bijdraagt aan de bedrijfsdoelstellingen. In dit artikel leest u welke verbeteringen zijn doorgevoerd. Resultaten na laadtijdoptimalisatie Laadtijdverbetering in % -29% Laadtijdverbetering in sec. -0,9 Uitstappercentage -15,7% Afgesloten autoverzekeringspolissen +48% Dat het versnellen […]

Lees meer

Migreer nu naar Google Tag Manager V2 met de Migratie Assistent

Tagmanagement maakt het voor online marketeers mogelijk om snel en eenvoudig tags te beheren van derde partijen zoals bijvoorbeeld Google Analytics, Google AdWords, Bing en Facebook. Google Tag Manager is een gratis tag managementtool en heeft een optimale integratie met vele andere Google producten. Het zorgt ervoor dat je vanuit één beheeromgeving tags en pixels […]

Lees meer

Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics

Bezoekers verwachten dat ze op elk moment snel en eenvoudig een relevant aanbod krijgen. Om bezoekers goed te kunnen bedienen ga je inzichten verzamelen over hoe de verschillende doelgroepen op je website informatie gepresenteerd willen krijgen in de verschillende fases van de customer journey. Met behulp van conversietesten kun je deze inzichten gaan verzamelen. Het […]

Lees meer

3 seconden: het verschil tussen een trouwe en verloren klant

Een niet-beschikbare of trage website, producten die lastig te vinden zijn, of security issues kunnen aanleiding vormen voor bezoekers om de website te verlaten voordat ze iets hebben gekocht. Veel consumenten zijn niet bereid om meer dan drie seconden te wachten voor het laden een website. De keuze voor de concurrent is dan snel gemaakt […]

Lees meer

Meer inzicht in uw Bing-campagneprestaties

Wanneer u gebruik maakt van meerdere advertentienetwerken en Google Analytics inzet als meetinstrument, wilt u in één oogopslag de prestaties (ROI, kosten per klik, kosten, etc.) van deze netwerken met elkaar kunnen vergelijken. Het vergelijken wordt gemakkelijker indien u deze informatie in één oogopslag kunt weergeven. Vanaf heden uploadt OrangeValley voor alle klanten die in […]

Lees meer

Verslag Think Programmatic event Google

Als marketeers zitten we in een omgeving die continu in beweging is en snel transformeert. Éen ding blijft echter hetzelfde: we willen allemaal de juiste doelgroep bereiken, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Programmatic marketing is één van de grootste marketing trends van dit moment en speelt hier perfect op in.

Lees meer

Google’s SEO-update: is je site al ‘mobile friendly’? (checklist)

Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet ‘mobile friendly’ is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die dat laatste wel zijn. Ongeacht je maturity niveau op het gebied van mobile marketing of zoekmachine-optimalisatie is het voor […]

Lees meer

top