21 jan
19 dec

Omzetstijging door A/B-testen zonder deze 27 fouten

Na veel enthousiasme en een gevoel van vooruitgang door A/B testen volgt vaak de grote deceptie. In het beste geval waren er een aantal testen met 5 tot 30 procent verbetering, maar ondanks dat beweegt de conversielijn in Google Analytics niet echt omhoog. Met deze 27 valkuilen van A/B-testen kun je kijken of je organisatie conversie optimalisatie wel […]

Lees meer

SEO nieuws: nieuwe Panda Update uitgerold!

Google heeft het officieel bevestigd: na 10 maanden is er een “nieuwe” Panda algoritme Update (4.2) uitgerold! Panda wat? Om na te gaan waarop deze nieuwe Panda Update precies betrekking heeft is het goed om terug te gaan naar februari 2011. Toen introduceerde Google voor de eerste keer de Panda Update. Deze update had tot […]

Lees meer

Adverteren op merknaam: Zinvol of overbodig?

Veel organisaties vragen zich af waarom adverteren op merknaam zinvol is. Bij zoekopdrachten gericht op merknaam, wordt de website immers al bij de organische zoekresultaten op de eerste positie in de zoekmachine getoond. Om deze reden wordt er vaak vanuit gegaan dat bezoekers de organisatie toch wel vinden via de organische zoekresultaten. Ondanks dat het […]

Lees meer

Zon, zee en online marketing: 10 leestips

In Nederland breekt de zon de laatste weken al steeds vaker door. De zomervakantie-periode is op komst! Tijdens vakantie heeft u eindelijk tijd om eens lekker bij te komen en heerlijk te relaxen. Even niks doen en van de zon genieten met een boekje of een tijdschriftje. Na een aantal tijdschriftjes doorgebladerd te hebben en […]

Lees meer

Web review OrangeValley in Adformatie: Voordewereldvanmorgen

Maandelijks analyseert OrangeValley aan de hand van een expert review een website voor Adformatie. Ditmaal was Voor de wereld van morgen (VDWVM) aan de beurt. VDWVM is een duurzaam initiatief van ASN Bank. Iedereen met een goed idee kan op deze website een project starten en misschien wel de ASN Bank wereldprijs winnen. Heb je dus […]

Lees meer

Conversie Attributie: Wat is het en hoe helpt het u?

Conversie attributie is al een aantal jaar een veelbesproken onderwerp binnen de online marketing. Veel marketeers zullen begrijpen dat een consument niet direct een aankoop zal doen naar aanleiding van een goede reclame of advertentie. Het is een constant proces van het voeden van verschillende marketinginspanningen. Toch blijkt uit onderzoek van Google dat er nog […]

Lees meer

Verslag Training Day GAUC 2015

Google Analytics User Conference 2015 Op 16 juni werd ik door OrangeValley op pad gestuurd om kennis op te doen van Google Analytics. Dit ging ik doen bij de negende editie van de GAUC. Hét grootste evenement over Google Analytics van Europa. Dit evenement bestaat uit twee dagen. De Training Day, waarop er 30 workshops […]

Lees meer

Laat Analytics viral gaan binnen je organisatie!

Peter O’Neill van L3an Analytics vertelt tijdens GAUC 2015. Het grootste Google Analytics evenement van Europa streek op 16 en 17 juni voor de negende keer neer in Amsterdam. Drie Internationale keynote sprekers en 24 parallelle training sessies; het programma van de Google Analytics User Conference (GAUC) conference dag beloofde veel goeds. Maar wat was de […]

Lees meer

The Power of Together Google Analytics Summit

Op 9 en 10 juni j.l. was OrangeValley weer aanwezig op de jaarlijkse Google Analytics Summit in San Francisco. Het thema was dit jaar: The Power of Together. Van tevoren was reeds bekend gemaakt dat, anders dan andere jaren, dit jaar het gehele event on NDA kwam te staan.

Lees meer

De belangrijkste ontwikkelingen van de Google Analytics User Conference

Deze week vond de Google Analytics User Conference (2015) plaats voor de 6e keer. Het event, in samenwerking met Google en de grootste online marketing bureau’s van Nederland, was al vroegtijd uitverkocht. Op dag 1 (dinsdag 16 juni) vond de Training Day plaats opgevolgd door de Conference Day (17 juni). Hieronder zijn de sessies met […]

Lees meer

top