20 mrt

Migreer nu naar Google Tag Manager V2 met de Migratie Assistent

Tagmanagement maakt het voor online marketeers mogelijk om snel en eenvoudig tags te beheren van derde partijen zoals bijvoorbeeld Google Analytics, Google AdWords, Bing en Facebook. Google Tag Manager is een gratis tag managementtool en heeft een optimale integratie met vele andere Google producten. Het zorgt ervoor dat je vanuit één beheeromgeving tags en pixels […]

Lees meer

Meer inzicht uit conversietesten met behulp van web analytics

Bezoekers verwachten dat ze op elk moment snel en eenvoudig een relevant aanbod krijgen. Om bezoekers goed te kunnen bedienen ga je inzichten verzamelen over hoe de verschillende doelgroepen op je website informatie gepresenteerd willen krijgen in de verschillende fases van de customer journey. Met behulp van conversietesten kun je deze inzichten gaan verzamelen. Het […]

Lees meer

3 seconden: het verschil tussen een trouwe en verloren klant

Een niet-beschikbare of trage website, producten die lastig te vinden zijn, of security issues kunnen aanleiding vormen voor bezoekers om de website te verlaten voordat ze iets hebben gekocht. Veel consumenten zijn niet bereid om meer dan drie seconden te wachten voor het laden een website. De keuze voor de concurrent is dan snel gemaakt […]

Lees meer

Meer inzicht in jouw Bing-campagneprestaties

Wanneer je gebruik maakt van meerdere advertentienetwerken en Google Analytics inzet als meetinstrument, wil je in één oogopslag de prestaties (ROI, kosten per klik, kosten, etc.) van deze netwerken met elkaar kunnen vergelijken. Het vergelijken wordt gemakkelijker indien je deze informatie in één oogopslag kunt weergeven. Vanaf heden uploadt OrangeValley voor alle klanten die in […]

Lees meer

Verslag Think Programmatic event Google

Als marketeers zitten we in een omgeving die continu in beweging is en snel transformeert. Éen ding blijft echter hetzelfde: we willen allemaal de juiste doelgroep bereiken, op het juiste moment, met de juiste boodschap. Programmatic marketing is één van de grootste marketing trends van dit moment en speelt hier perfect op in.

Lees meer

Google’s SEO-update: is je site al ‘mobile friendly’? (checklist)

Vanaf 21 april 2015 ga je bezoekers uit Google verliezen als je geen mobiele website hebt of als je (mobiele) site niet ‘mobile friendly’ is. De zoekmachine gaat namelijk vanaf dan voorrang geven aan websites die dat laatste wel zijn. Ongeacht je maturity niveau op het gebied van mobile marketing of zoekmachine-optimalisatie is het voor […]

Lees meer

OrangeValley Web review Weekendjeweg.nl in Adformatie

Ook deze maand heeft OrangeValley op verzoek van Adformatie een Web Review uitgevoerd. Centraal in deze review staat de vraag hoe een bepaalde website presteert op het gebied van Conversie Optimalisatie. Deze maand gaat het om Weekendjeweg.nl. Weekendjeweg, de naam zegt het al. Op deze website zijn stedentrips, hotels, bungalows en lastminutes te vinden. Dus […]

Lees meer

Gmail Sponsored Promotions, wat is het & hoe werkt het?

Al sinds 2013 ontvangen wij als OrangeValley de berichten over Gmail Advertising en zagen we de eerste adverteerders voorbij komen binnen Gmail. Ondertussen zijn er meer adverteerders bij gekomen en zijn de mogelijkheden om dit in te zetten verder uitgebreid door Google. Wat is Gmail Sponsored Promotions? Gmail Sponsored Promotions (GSP) stelt de adverteerder in […]

Lees meer

Google AdWords Kwaliteitsscore drop is bug (en gefixt)

Afgelopen vrijdag zat de schrik er goed in voor de SEA Consultants van OrangeValley. Vanuit het niets ontstonden er bij zoekwoorddiagnose kwaliteitsscore cijfers waarvan we normaal gesproken nachtmerries krijgen. De kwaliteitsscore terugval Situatie vrijdag 27 maart, voorbeeld zoekwoord [autoverzekering] Ondanks dat de diagnose tool van Google aangaf dat er lagere scores dan het gemiddelde werd […]

Lees meer

Emerce eRetail – Omnichannel Shopping

Vorige week donderdag was ik namens OrangeValley aanwezig op Emerce eRetail 2015, dit event is gefocust op de ontwikkeling van retail. Vanuit OrangeValley hebben we de ontwikkelingen binnen retail gekoppeld aan onze visie. We weten namelijk dat de consument niet denkt in kanalen of devices. De customer Journey van de klant is hierdoor steeds moeilijker […]

Lees meer

top