07 nov

Google Analytics User Conference 2012

Op 21 en 22 maart wordt voor de derde keer het Google Analytics User Conference (GAUC) georganiseerd. Sinds 2009 is OrangeValley als Google Analytics Certified Partner actief. Vanuit OrangeValley verzorgen wij een tweetal masterclasses. Daarnaast worden ook een aantal internationale sprekers verwacht die in zullen gaan op de Online marketing trends en nieuwe mogelijkheden van […]

Lees meer

De webanalytics uitdaging van 2012; ‘Multi Visit Analyse’

Het is de tijd van de nieuwjaarsrecepties. We gaan dus vooruitkijken naar het webanalytics jaar 2012. Wat staat ons te wachten? Waar gaan we ons het komende jaar mee bezig houden binnen ons prachtige vakgebied? Vooruitkijkend naar 2012 dan komen in de velen vooruitblikken die de afgelopen weken gepubliceerd zijn een aantal thema’s steeds terug. […]

Lees meer

MBTI Model als basis voor succesvolle conversie optimalisatie trajecten

Conversie optimalisatie met MBTI Het MBTI model (Myers-Briggs Type Indicator) is een psychologisch model waarmee de persoonlijke voorkeuren van mensen in kaart gebracht kunnen worden. Het model gaat uit van 16 verschillende persoonlijkheidstypes en beschrijft de kenmerken van de gedefinieerde types. Het persoonlijkheidstype van een persoon kan aan de hand van een vragenlijst bepaald worden. […]

Lees meer

Google lanceert de "Social Data Hub": Data uit sociale netwerken in Google Analytics

Elke dag vind er interactie plaats en delen miljoenen mensen informatie op internet met elkaar. Vaak vind deze interactie alleen niet plaats op de website waar het origineel is gepubliceerd, maar via sociale netwerken. Inzicht in de effecten en de volledige dialoog die een website, merk of onderneming heeft met zijn doelgroep, zowel op de […]

Lees meer

3 tips voor het ontwikkelen van actiegerichte dashboards

Een goed dashboard is onmisbaar in de sturing van het online kanaal. Toch blijkt het in de praktijk lastig om een echt goed dashboard te maken. Veelal blijft het bij enkele maanden rapporteren en komt daarna de klad in het beoordelen van de resultaten en het nemen van acties naar aanleiding van de gerapporteerde gebeurtenissen. […]

Lees meer

Online Marketing Update Event 2012

 24 November 2011 vond het jaarlijkse Online Marketing Update Event 2012 in de Kas in Amsterdam plaats. Tijdens deze middag deelt OrangeValley met een aantal boeiende sprekers de blik op het aankomende jaar en delen wij onze visie op 2012 met onze opdrachtgevers. Hieronder vind u de video opname van het event:

Lees meer

Taart van Independer.nl voor SEO succes

Eén van onze opdrachtgevers is Independer.nl, de grootste financiële vergelijkingssite van Nederland. We adviseren Independer.nl inmiddels al 2 jaar op het gebied van zoekmachine optimalisatie (SEO).

Lees meer

Case: Hoger Google rendement door Rich Snippets

Google verrijkt haar zoekresultaten met steeds meer informatie, bijvoorbeeld met beoordelingen van gebruikers. Deze uitbreiding noemt Google “Rich Snippets”. Maar wat levert dat op? Een case van vergelijkingssite Independer.nl laat zien dat de implementatie van Rich Snippets zowel meer bezoekers uit Google oplevert als een hoger rendement uit de totale zoekmachinemarketing inspanningen.

Lees meer

Call Tracking: Maak offline conversies inzichtelijk

Online campagne management; tunnelvisie? Webanalyse pakketten zoals Google Analytics, Webtrends en Omniture geven standaard een goed beeld van het bezoekersgedrag op de website. Zo bevatten deze pakketten informatie over ondermeer verkeersbronnen, bezoekers, bezochte pagina’s en door correct configuratie zijn ook conversies zoals het verzenden van een formulier of e-commerce transacties eenvoudig meetbaar te maken. Binnen […]

Lees meer

Nieuwe klikpad- en funnelvisualisatie in Google Analytics

Google heeft vandaag weer een nieuwe feature binnen Google analytics geïntroduceerd. Het betreft ditmaal een verbeterde klikpadanalyse; of ‘flow visualization’ zoals deze nieuwe functionaliteit in Google Analytics gaat heten.

Lees meer

top