05 nov

Conversion Performance Monitor: de eerste stap naar een hoger online rendement

Altijd al afgevraagd wat je nu eigenlijk precies moet gaan testen op je website? En waarom je zou je ergens op gaan testen? Wat gaat het me opleveren? Als je binnen een paar seconde geen antwoord op deze vragen kan geven zegt dat eigenlijk al genoeg. Het zijn lastige, terugkomende, vragen voor een online marketeer […]

Lees meer

Kom met 50% korting naar het Searchcongres

Ook dit jaar organiseert OrangeValley samen met andere Google Certified Partners het Search Congres. De nieuwe editie kent naast de conferenceday ook een trainingday. Op de trainingday (26 november) doe je in een dag ‘hands-on’ praktijkervaring op over Zoekmachine Optimalisatie (SEO) en/of Advertising (SEA). De conferenceday geeft inzichten in de belangrijkste ontwikkelingen en trends. Een inspirerend […]

Lees meer

Google voert update link-algoritme (Penguin) door

De SEO community wachtte er al meer dan een jaar op: een update of refresh van het zogeheten Google Penguin algoritme. Dit specifieke algoritme beoordeelt de kwaliteit van links naar websites. Afgelopen vrijdag 17 oktober is Google gestart met een update aan dit algoritme, wat meerdere weken duurt voordat het volledig afgerond is. Penguin algoritme […]

Lees meer

Belangrijkste regels gebruik cookies & data op dit moment

De laatste jaren is er veel te doen rondom de wetgeving van privacy met betrekking tot cookies en data op het web. Ook wij schreven eerder al over de ingang van de cookiewet, de aanpassing van de cookiewet en hoe om te gaan met de cookiewet. De regels die hiervoor gelden dienen strikt nageleefd te […]

Lees meer

AdWords exact match, binnenkort niet meer ‘exact’

Je hebt het inmiddels vast al gehoord: vanaf september 2014 zijn “exact match” en “phrase match” voor je AdWords keywords niet meer zo exact als je gewend bent. Best wel een grote verandering, omdat deze match types er vanaf de allereerste dagen van zoekmachine adverteren zijn geweest. Maar nu we weten wat het inhoudt, wat […]

Lees meer

Remarketing, hoe wordt mijn Shopping Cart verlater een converteerder?

De wereld verandert. Consumenten verwachten steeds meer dat ze op elk moment een relevant aanbod krijgen. Onafhankelijk van tijd, locatie en medium. Als online marketeer ben je dagelijks bezig op deze veranderende wereld in te spelen. Remarketing is hierbij een krachtig medium om consumenten op de juiste momenten een relevant aanbod te doen. We geven […]

Lees meer

Google Analytics Summit 2014

Businesses today are living in an age of data and insights. But this can be overwhelming. The new analytics challenge is: how do we make this data actionable? Data in Action was dit jaar het thema van de Google Analytics Summit in Mountain View. Het jaarlijks 2 daagse event van Google waarbij de laatste ontwikkelingen […]

Lees meer

Succescase met social media remarketing

Succescase met social media remarketing via Facebook Het succes van remarketing of retargeting gaat weer een stap verder. Het wordt met de huidige tooling mogelijk om met een gerichte boodschap de bezoekers ook te segmenteren en te remarketen via Facebook. Recent hebben we de nieuwste mogelijkheden getest voor diverse opdrachtgevers en remarketing via Facebook ingezet. Onze […]

Lees meer

Nieuwe consumentenwet, veel impact op online verkoop

Op 13 juni 2014 is de nieuwe Consumentenwet van kracht gegaan. In het kort komt het neer op fors meer verplichtingen voor webshops en e-commercepartijen met als doel meer bescherming en rechten voor de consument. De “nieuwe Consumentenwetgeving” is overigens strikt genomen geen echte nieuwe wet, maar de ‘nieuwe’ wetgeving omvat een aantal aanpassingen omtrent […]

Lees meer

SEA verbeteren met tien handige Adwords Scripts

In juni 2012 heeft Google Adwords scripts ingevoerd. Deze kunnen wijzigingen aanbrengen aan het account tot op het niveau van keywords en informatie over het account wegschrijven naar Google Docs. Hierdoor kunnen SEA’ers een hoop tijd besparen door handelingen te automatiseren of rapportages op te stellen. Zeker bij het beheren van meerdere accounts, kan het […]

Lees meer

top