02 jul

De kwaliteitsscore in Google Adwords verbeteren

Waarom willen we de kwaliteitsscore in Google Adwords verbeteren? Veelal wordt er gedacht dat het verbeteren van de kwaliteitsscore draait om het verlagen van de CPC. Echter is dit niet de enige reden waarom er continu gewerkt moet worden aan het verbeteren van de kwaliteitsscore. Een hogere kwaliteitsscore zal er namelijk ook voor zorgen dat […]

Lees meer

Twitter Advertising

Twitter Advertising Ook op Twitter is het mogelijk te adverteren. Twitter heeft net als Facebook bijna dezelfde targeting mogelijkheden. Belangrijk om hier te beseffen dat Twitter campagnes niet hetzelfde werken als Google AdWords campagnes. Bij elke campagne moet je helder doel hebben en je zelf wat wil ik er uit halen halen? Wil ik Engagement, […]

Lees meer

Trends in Online Advertising

Bing In 2013 zien we dat Bing constante groei laat zien qua traffic, daarnaast is er ook op gebied van advertising een hogere CTR merkbaar net als een hoger conversiepercentage. Nog steeds laten adverteerders Bing links liggen waardoor de gemiddelde CPC daar 50% lager is.   Google Shopping Afgelopen jaar zijn de Google Shopping campagnes […]

Lees meer

Nieuwe gedragscode Zoekmachine Marketing

OrangeValley  heeft samen met  achttien andere bedrijven die zijn aangesloten bij de IAB Taskforce Search  de vernieuwde Zoekmachine Marketing Gedragscode ondertekend. Deze gedragscode vormt een  belangrijke basis om de Nederlandse markt voor zoekmachinemarketing verder te professionaliseren en transparanter te maken. Onder zoekmachinemarketing vallen zowel zoekmachine-optimalisatie (SEO) als het adverteren in zoekmachines (SEA). Informatieplicht wordt belangrijker De […]

Lees meer

Topsprekers op Friends of Search congres

Update: 20% korting op Friends of Search 2017 tickets De branche organisaties IAB en DDMA hebben het initiatief opgepakt om een toonaangevend zoekmachine marketing congres in Nederland te organiseren. Vanuit OrangeValley is Eduard Blacquière samen met een aantal vakbroeders van het IAB en de DDMA betrokken geweest bij het opstellen van het inhoudelijke programma.  Inmiddels […]

Lees meer

De invloed van lettertype en leesbaarheid op de conversie

Een onderdeel dat vaak over het hoofd wordt gezien bij het optimaliseren van websites, is de opmaak van de tekst. Het belang van dit onderdeel is echter met een kinderlijk simpel principe duidelijk te maken: als bezoekers een tekst niet kunnen of willen lezen, wordt de boodschap niet overgebracht en zullen bezoekers al helemaal niet […]

Lees meer

De mobiele SEO-strategie: waar rekening mee te houden?

Begin 2014 zullen wereldwijd meer websites worden bezocht met mobiele toestellen, met name smartphones, dan desktop computers. Hoewel het aantal ‘desktop internetters’ nog steeds elk jaar toeneemt, zet de groei van ‘mobiele internetters’ zich in een hogere versnelling door. Ook Google volgt deze trend nauwlettend en past haar producten hierop aan. Regelmatig laat Google onderzoek […]

Lees meer

Brengt IBAN ook uw conversie onder druk?

Per 1 februari 2014 dient men, voor het uitvoeren van transacties binnen Europa, verplicht gebruik te maken van IBAN (International Bank Account Number). Het lijkt een relatief kleine wijziging, maar wel een eentje die flinke impact kan hebben op de conversie van het websitegebruik. Het ingeven van het vertrouwde bankrekeningnummer wordt dan voor veel gebruikers […]

Lees meer

Shopping 5.0: integratie offline, online en mobile ?? OrangeValley

Afgelopen dinsdag (12 november) stond er weer een Online Tuesday op de agenda. Deze avond waren er een drietal gastsprekers rondom het onderwerp ‘Shoppen 5.0 – integratie van offline, online en mobile’. Graag delen we een aantal highlights uit de presentaties van deze avond. Bol.com – Maurice Jongerius (Manager Mobile) Het verhaal vanuit Bol.com ging […]

Lees meer

Linkbuilding: Moeilijk, of toch niet?

Er zijn talloze methodes om een goede positie in de zoekresultaten van Google te verkrijgen. Het algoritme van Google bestaat uit honderden factoren en verandert voortdurend. Google heeft zelfs haar gehele algoritme in september vervangen en gepresenteerd als de Hummingbird update. Doel van Google: de zoekresultaten ten allen tijde optimaal houden voor haar gebruikers zodat […]

Lees meer

top