07 mei

Inspiratie voor Sitelink extensies

Vindt u het lastig te bepalen welke sitelinks aan te maken binnen Google AdWords campagnes? Dit artikel geeft inzicht in de diverse mogelijkheden om sitelinks in te zetten. Sitelinks worden op campagneniveau ingesteld en bieden de optie om bezoekers op specifieke pagina’s te laten landen en om bepaalde uitingen te benadrukken. De verschillende categorieën sitelinks […]

Lees meer

Highlights van de Google Analytics Summit

Afgelopen maandag en dinsdag (29 en 30 oktober) vond in San Francisco de Google Analytics Summit plaats. Dit twee-daagse congres wordt door Google gebruikt om de Google Analytics partners te updaten omtrent de laatste ontwikkelingen. Als Google Analytics Certified Partner waren Roel Willems en Dylan Mouthaan namens OrangeValley van de partij. Nu de Summit inmiddels […]

Lees meer

OrangeValley Event op 6 december

U kunt zich hier aanmelden. Op 6 december 2012 organiseert OrangeValley haar jaarlijkse Online Marketing Update Event. De meest in het oog springende nieuwe ontwikkelingen in ons vakgebied hebben we verzameld en vertaalt naar kansen voor 2013!. Als speciale (gast)sprekers verwelkomen wij: William Burghout e-businessmanager, Achmea Innovatie Bij de introductie van een nieuwe zzp-verzekering goedgenoeg.nl […]

Lees meer

Google Analytics Nieuws vanuit Mountainview

Eind oktober hebben een aantal consultants van OrangeValley een live update ontvangen op het Google Hoofdkwartier waarbij ingegaan is op de nieuwe ontwikkelingen die op korte termijn verwacht mogen worden in Google Analytics. Een verslag met de belangrijkste ontwikkelingen vindt u in deze nieuwsbrief. Daarnaast kunt u als relatie van OrangeValley te gast zijn bij […]

Lees meer

Verslag drie masterclasses OrangeValley op de GAUC- Adwords Edition 2012

De Masterclasses van de GAUC (Google Analytics User Conference) werden dit jaar gegeven in Zaandam op 20 en 21 november. OrangeValley is een van de partners en geaccrediteerd en levert derhalve ook een drietal sprekers voor deze drie masterclasses. De consultants die dit jaar zorgden voor de schat aan informatie bestemd voor de vele MKB’ers, […]

Lees meer

Zoekmachinemarketing succesvol ingezet voor overheidscampagne

Eerder dit jaar berichtten we al dat OrangeValley samen met Boondoggle de SpinAward had gewonnen met de campagne “Vervalste Medische Producten”, een bewustwordingscampagne in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport (VWS). Door nu ook Google Adwords campagnes in te zetten zijn de bezoekersaantallen nog verder gestegen.

Lees meer

Voldoe aan de cookiewet met minimaal conversieverlies

Voldoet uw website al aan de nieuwe cookiewet? Vermijd een boete van de OPTA door uw website meteen aan te passen en uw bezoekers te informeren en expliciet toestemming te vragen voor het plaatsen van cookies. Wij weten als geen ander hoe u dat doet met minimaal conversieverlies. In augustus 2012 is OrangeValley tot winnaar […]

Lees meer

SEO-dokters op Webshop Wednesday

29 augustus jl. waren de OrangeValley SEO-dokters aanwezig op Webshop Wednesday. Het gekozen thema voor deze editie was “SEO: Hoe wordt jouw website gevonden?” en werd er ingegaan op zoekmachine optimalisatie en linkbaiting.

Lees meer

OrangeValley Nr. 1 in WUA! Cookie onderzoek

Sinds 5 juni 2012 is de nieuwe cookie-wetgeving van kracht. Dit betekent dat websites gericht op, of actief binnen Nederland, hun bezoekers moeten gaan informeren over welke cookies en trackingsystemen ze inzetten. Voor verder gebruik van deze herkenning zullen ze vervolgens ondubbelzinnig toestemming moeten verkrijgen van de bezoekers. Het niet of niet juist informeren kan […]

Lees meer

Case: SEO effect van rel="prev" & rel="next"

Gepagineerde content levert vaak een aantal SEO problemen op. Google heeft hier in september 2011 een oplossing voor gelanceerd: de HTML link elementen rel=”prev” en rel=”next”. Wat is het effect hiervan op je SEO resultaten? En hoe gaat de Google crawler (Googlebot) hiermee om? Lees onderstaande case met cijfers en resultaten.

Lees meer

top