28 feb

Thema “Conversie” op Google Analytics User Conference

Op 12 en 13 november wordt voor de 6e keer de Google Analytics User Conference georganiseerd in de Meervaart te Amsterdam. Dit keer is het thema CONVERSIE gekozen – belangrijk voor een ieder die zijn site optimaal en gericht wil inzetten. Naast informatieve sessies worden er op de eerste dag ook opleidingen en trainingen verzorgd. […]

Lees meer

Search congres op 2 oktober

Op 2 oktober zal er door een groot deel van de Google Certified Partners het Search Congres worden georganiseerd. Tijdens dit congres zal kennisdeling op het gebied van Search centraal staan. De informatiesessies zullen ingaan op onder andere; Zoekmachine Adverteren, SEO en Social Search. De specialisten van OrangeValley zullen vanzelfsprekend een aantal van deze sessies […]

Lees meer

Remarketing the Google Way

Afgelopen maand heeft Google een extra functionaliteit toegevoegd aan Google Adwords. Google noemt deze nieuwe functionaliteit Remarketing Lists for Search Ads (RLSA). RLSA is een zeer krachtige nieuwe mogelijkheid om de relevantie van uw advertenties onder de bestaande doelgroep aanzienlijk te verbeteren. Remarketing De nieuwe functionaliteit speelt in op het succes van Remarketing, en kort uitgelegd […]

Lees meer

De SEO dokter Site Clinic

Site Clinic De SEO-dokters Eduard Blacquière, Martin Joosse, Corné Hoogendoorn en Hester van Schaik zijn werkzaam bij OrangeValley en geven Site Clinics over zoekmachine optimalisatie (SEO). Op grond van hun ervaring adviseren ze webwinkeliers in Twinkle. SEO Dokter over analyseert een webwinkel In dit artikel lees je hun adviezen voor: http://www.hollandoncanvas.nl/ Hollandoncanvas is een webshop gespecialiseerd […]

Lees meer

De SEO dokter Site clinic

De SEO-dokters Eduard Blacquière, Dylan Mouthaan, Martin Joosse, Corné Hoogendoorn en Daan Zijderveld zijn werkzaam bij OrangeValley en adviseren dagelijks over zoekmachine optimalisatie (SEO) aan webwinkeliers. Op grond van hun ervaring adviseren ze webwinkeliers in Twinkle. In dit artikel lees je hun adviezen voor http://www.rijschoolbuis.nl. Techniek en content; de voorwaarden Wanneer er wordt gesproken over […]

Lees meer

AdWords Dynamic Remarketing gelanceerd

Remarketing was natuurlijk al veel langer mogelijk, Gericht wordt de bezoeker die op de website is geweest opnieuw benaderd. Vanaf 24 juni 2013 zijn vanuit Google de mogelijkheden voor remarketing verder uitgebreid met Dynamic Remarketing. 1 op 1 productadvertenties, iedere bezoeker van Zalando kan zich hier wel een voorbeeld van bedenken. In deze bogpost leggen […]

Lees meer

Google Analytics update; Impressie-data binnen conversie attributie

Google heeft aangekondigd dat de Multi-Channel funnels functionaliteit in Google Analytics flink wordt uitgebreid. Waar voorheen Multi-Channel funnels enkel verkeersbronnen bevatten die direct verkeer naar de website hebben verwezen, wordt dit uitgebreid met impressie-data vanuit het Google Display Network. Hiermee krijg je binnen Google Analytics inzicht in het volledige pad voorafgaand aan een conversie, inclusief […]

Lees meer

Wijziging Google Grants reglementen

Wijziging Google Grants reglementen Google heeft op donderdag 13 juni een grote wijziging aangebracht in de reglementen van Google Grants accounts. Deze wijziging kan een zeer grote impact hebben op uw Google Grants campagnes met als gevolg dat uw online marketing kosten aanzienlijk stijgen. De wijziging houdt het volgende in: Het is vanaf 1 juli niet […]

Lees meer

Google Product Listing Ads

Vanaf 11 juni 2013 zal Google Shopping volledig overstappen op een commercieel model, deze transitie is in februari gestart. Gratis bezoekers uit Google Shopping verkrijgen zal dan ook verleden tijd zijn. Google Shopping resultaten zullen voortaan worden vertoond op basis van “Product Listing Ads” uit Google AdWords. Sinds afgelopen november is het mogelijk om in Nederland met deze Product Listing Ads […]

Lees meer

Google algoritme update “Penquin 2.0” live

De veelbesproken Google algoritme update “Penguin 2.0” is gisteravond uitgerold. Doel is om websites met inkomende links van lage kwaliteit uit de zoekresultaten te filteren, zodat websites met links van goede kwaliteit verder beloond worden.

Lees meer

top