07 sep

Case: Hoger Google rendement door Rich Snippets

Google verrijkt haar zoekresultaten met steeds meer informatie, bijvoorbeeld met beoordelingen van gebruikers. Deze uitbreiding noemt Google “Rich Snippets”. Maar wat levert dat op? Een case van vergelijkingssite Independer.nl laat zien dat de implementatie van Rich Snippets zowel meer bezoekers uit Google oplevert als een hoger rendement uit de totale zoekmachinemarketing inspanningen.

Lees meer

Call Tracking: Maak offline conversies inzichtelijk

Online campagne management; tunnelvisie? Webanalyse pakketten zoals Google Analytics, Webtrends en Omniture geven standaard een goed beeld van het bezoekersgedrag op de website. Zo bevatten deze pakketten informatie over ondermeer verkeersbronnen, bezoekers, bezochte pagina’s en door correct configuratie zijn ook conversies zoals het verzenden van een formulier of e-commerce transacties eenvoudig meetbaar te maken. Binnen […]

Lees meer

Nieuwe klikpad- en funnelvisualisatie in Google Analytics

Google heeft vandaag weer een nieuwe feature binnen Google analytics geïntroduceerd. Het betreft ditmaal een verbeterde klikpadanalyse; of ‘flow visualization’ zoals deze nieuwe functionaliteit in Google Analytics gaat heten.

Lees meer

Google Analytics Premium; alle ins & outs

Google Analytics introduceerde vorige week een betaalde versie van de ‘traditionele’ Analytics software. Deze nieuwe versie, Google Analytics Premium genaamd, is speciaal ontwikkeld voor organisaties die op zoek zijn naar extra data processing power, gegarandeerde beschikbaarheid en extra analyse functionaliteiten die de traditionele versie van Google Analytics niet kan bieden.

Lees meer

Is Conversie Optimalisatie een wetenschap of kunst?

 conversie optimalisatie bestaat voor de helft uit wetenschap en voor de andere helft uit kunst las ik laatst in een blogpost op een Amerikaans weblog. Een intrigerende stelling. Dankzij tools als Google Website Optimizer of Visual Website Optimizer is de drempel om te starten met A/B testen of Multivariate testen laag. De investering is immers […]

Lees meer

Google Analytics introduceert Real Time rapportages

Omdat het web steeds sneller wordt en je online performance vaak van essentieel belang is in de bestaande business processen wil je ook sneller kunnen reageren op site problemen en veranderingen in zoekgedrag. Google Analytics speelt hier nu op in met Google Analytics Real-Time.

Lees meer

Google Analytics lanceert betaalde versie: Google Analytics Premium

Google Analytics introduceert vandaag een betaalde versie van de Analytics software: Google Analytics Premium, zo maakt het bedrijf zojuist bekend.

Lees meer

OrangeValley met Independer.nl genomineerd voor 'De Speld' award

OrangeValley is met een case van Independer.nl genomineerd voor de zoekmachinemarketing award ‘De Speld’ 2011! Deze zoekmachinemarketing prijs wordt jaarlijks uitgereikt op het SES Amsterdam congres, dit jaar op 6 oktober.

Lees meer

Strategische samenwerking OrangeValley en Dierenbescherming

OrangeValley ondersteunt de Dierenbescherming bij het structureel en duurzaam verbeteren van het online rendement. Om te zorgen voor meer leden en giften gaat OrangeValley een traject starten om enerzijds meer relevante bezoekers naar de websites van de Dierenbescherming te trekken en anderzijds meer conversie op de sites van de Dierenbescherming te realiseren zodat meer bezoekers […]

Lees meer

SEO Dokter over een succesvolle SEO aanpak

De SEO Consultants van OrangeValley geven sinds 2010 maandelijks praktisch SEO advies als “SEO Dokter” in Twinkle magazine. De adviezen van onze SEO specialisten zijn elke maand gericht op een specifieke website, maar de tips zijn doorgaans ook toepasbaar op andere sites.

Lees meer

top