15 aug

Adwords script: Ontbrekende converterende zoektermen toevoegen

In het artikel Verbeter SEA Werkzaamheden met 10 Handige Adwords Scripts kun je lezen wat AdWords scripts zijn en hoe je deze kunt gebruiken. Met onderstaand script kun je direct zelf aan de slag! Dit script kijkt naar alle gebruikte zoektermen die een conversie hebben opgeleverd en controleert of deze ook als exact zoekwoord zijn opgenomen […]

Lees meer

Online branding, social, search en conversie. De krachten gebundeld.

Afgelopen twee dagen spraken onze consultants Eduard Blacquière en Myra van Bladel op MARCOM 2014, een van de grootste marketing communicatie congressen in Nederland. OrangeValley is gevraagd om te spreken over haar ervaring om de kracht van verschillende online marketing instrumenten in de customer journey te bundelen. Trends Aan de hand van een aantal trends is een integrale aanpak geschetst: de […]

Lees meer

Herhalen van oude A/B en MVT conversie-tests de moeite waard?

Wat is het resultaat als dezelfde A/B-test wordt herhaald en wanneer loont het om een oude test te herhalen? De kernvraag die je jezelf hierbij kunt stellen luidt: Waarom verwacht je ditmaal andere resultaten dan de vorige keer dat de test werd uitgevoerd? Wanneer kun je oude tests herhalen? Door de vraag in de inleiding […]

Lees meer

Een snelle mobiele website: Hoe controleer je dat zelf?

Over het verbeteren van laadtijden is al veel geschreven. Bedrijven als Walmart, Amazon, Yahoo, Mozilla, Google, Bing en Shopzilla hebben onderzoeken uitgevoerd en de bevindingen daarvan gepubliceerd. Een toename in omzet of conversies, meer verkeer naar de website, een stijging van het aantal downloads, of een lagere bouncerate was vaak het resultaat nadat de website […]

Lees meer

De opkomst en ontwikkelingen van Bing Ads

Bing, zoekmachine van Microsoft, werd in juni 2009 gelanceerd. In een zeer korte tijd hebben zij de nummer twee positie weten te bemachtigen. Dit maakt Bing één van de snelst groeiende zoekmachines ter wereld. Naast cijfers over de huidige situatie van Bing zullen hieronder ook de nieuwe advertentie features besproken worden die Bing aankondigde tijdens […]

Lees meer

Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van AdWords

Dinsdag 22 April 2014 kondigde Jerry Discheler en Paul Feng  de nieuwe ontwikkelingen aan op het gebied van online adverteren in de “Step inside AdWords” presentatie. Bij Google komen binnenkort nieuwe tools en features beschikbaar voor adverteerders, om er voor te zorgen dat gebruikers van Google zo goed mogelijk geholpen kunnen worden op ieder moment,  […]

Lees meer

Persuasive Advertising: Overtuigingstechnieken in online advertenties

Online adverteren heeft net als laatste jaren een enorme toevlucht genomen en in 2014 is de verwachting dat advertisingmarkt doorgroeit met 6%. Ondanks dat er vakbladen en online bronnen beschikbaar zijn, die aangeven hoe een effectieve advertentie er uit moet zien, is academisch onderzoek betreffende dit topic vrij schaars. Aanleiding van het onderzoek was dan […]

Lees meer

OrangeValley in Emerce top 100 van 2014

Jaarlijks wordt door Emerce een marktonderzoek gedaan naar het imago van E-business bedrijven in Nederland.  In deze  uitgave staat hoe beslissers op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten rond e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.  De 810 respondenten hebben meerdere bedrijven  beoordeeld. De resultaten […]

Lees meer

Webstatistieken: ook Google AdWords keywords nu “not provided”

Voor organische zoekresultaten (SEO) speelt al ruim 2 jaar dat de gebruikte keywords niet meer meetbaar zijn, beter bekend als “not provided”. Vanaf vandaag (officieel 9 april 2014) geldt dit ook voor Google AdWords keywords. Zoektermen die mensen hebben ingevoerd voordat ze op een AdWords advertentie klikten, zijn nu niet meer meetbaar voor “3rd party […]

Lees meer

Dynamische landingspagina’s voor meer online rendement

Een landingspagina is de eerste pagina van een website waar een bezoeker naartoe word gestuurd vanuit een online campagne. Deze pagina dient als de eerste indruk die een bezoeker krijgt van een website. Het optimaal laten aansluiten van deze pagina op de behoefte van de doelgroep zorgt voor meer rendement. Minder afhaken Zoals bij alles […]

Lees meer

top