26 jul

3 keer in top 10 artikelen Emerce 2012

Op 31 december publiceerde Emerce de top 10 populairste verhalen op Emerce.nl in 2012. In de top 10 staan 3 artikelen van OrangeValley. Het is de ambitie van OrangeValley om ook in 2013 weer diverse toonaangevende artikelen over ons vakgebied te schrijven.

Lees meer

De cookiewet wordt aangepast

Dat de cookiewet veel stof heeft doen opwaaien in 2012 is duidelijk, maar door de recente ontwikkelingen zal in 2013 de wetgeving nog zeker één belangrijk thema blijven. Minister Kamp (Economische Zaken) heeft namelijk op 6 december j.l. aangekondigd de cookiewet aan te passen. Met de aanpassing wordt het verzamelen van geanonimiseerde data voor webanalyse […]

Lees meer

Wijziging Cookiewet op 1 januari 2013

Update 21 december: Vandaag is bekend geworden dat de Cookiewet wordt aangepast. Het verzamelen van geanonimiseerde data voor webanalyse en onderzoeksdoeleinden is nu toegestaan. Lees alles over deze aanpassing Sinds 5 juni 2012 is de cookiewet in Nederland een feit. Deze uitbreiding op de Telcommunicatiewet verplicht te informeren (en het verkrijgen van) expliciete toestemming voor […]

Lees meer

Verslag Online Marketing Update 2013

Op 6 december 2012 vond het jaarlijkse Online Marketing Event van OrangeValley plaats in Houten. Vier sprekers gaven hun visie op het online marketing vakgebied en stonden stil bij de trends voor 2013. Bijgevoegd de presentaties. Ortwin Verreck Managing Partner OrangeValley Toelichting op het programma en hoe in een economische recessie de online marketing branche […]

Lees meer

Independer.nl best vindbare website 2012

Financiële vergelijkingssite Independer.nl, tevens opdrachtgever van OrangeValley, is de best vindbare website van Nederland in 2012. Zo concludeert iProspect, dat voor de zevende maal de (organische) vindbaarheid van de 100 grootste online adverteerders onderzocht.

Lees meer

Online adverteren met Bing Ads biedt extra kansen

Terwijl er steeds meer wordt geadverteerd met Adwords, LinkedIn en andere platformen zien we op dat het Bing platform toch een enorm bereik kan genereren tegen relatief lage kosten. De concurrentie en de clickprijzen vallen mee. 10 tot 20% meer bereik door de juiste mix tussen Adwords en Bing is al snel mogelijk. Achtergrond In […]

Lees meer

Trends in Adwords GAUC 2012

De Hemkade in Zaandam was de locatie van de Google Analytics User Conference (GAUC) 2012. Deze Adwords edition van de GAUC liet zich ook ditmaal mede mogelijk maken door OrangeValley. Naast OrangeValley was er nog een veelvoud aan online marketing bureaus aanwezig. Al deze bureaus leverden sprekers voor de masterclasses die in drie blokken werden […]

Lees meer

GAUC Conference Day Presentatie Kansen binnen de cookiewet

Tijdens de presentatie van Roel Willems wordt ingegaan op het Cookiewet en het belang om een zo hoog mogelijk aantal opt-ins te bereiken, zodat daarmee o.a. de SEA campagnes verder kunnen worden geoptimaliseerd. Welke stappen zijn nodig zodat een opdrachtgever ervoor zorgen dat zijn website voldoet aan de Cookiewet en welke extra stappen zijn nodig […]

Lees meer

GAUC Conference Day De mix tussen SEO en SEA

Presentatie tijdens GAUC Adwords Conference day op 21 november 2012 Tijdens de presentatie wordt door Corne Hoogendoorn ingegaan op het maturitymodel van OrangeValley en op welke wijzen er voordeel gehaald kan worden door juiste mix van SEO (Organic Search) en SEA (Paid Search). Ingegaan wordt op de verschillende online marketingactiviteiten en de mogelijkheden om daarbij […]

Lees meer

Inspiratie voor Sitelink extensies

Vindt u het lastig te bepalen welke sitelinks aan te maken binnen Google AdWords campagnes? Dit artikel geeft inzicht in de diverse mogelijkheden om sitelinks in te zetten. Sitelinks worden op campagneniveau ingesteld en bieden de optie om bezoekers op specifieke pagina’s te laten landen en om bepaalde uitingen te benadrukken. De verschillende categorieën sitelinks […]

Lees meer

top