13 nov

A/B testing met de Bayesian Calculator

De online Bayesian Calculator van OrangeValley is een handige tool voor iedereen die bezig is met A/B-testing. De tool is ontwikkeld om uitspraken te kunnen doen over de kans dat een testvariant beter zal presteren dan een controlevariant. Bayesian Calculator, wat is het en hoe werkt het nu eigenlijk? Binnen conversie optimalisatie, maar ook andere […]

Lees meer

Kennisevent: Drie pijlers om de SEO strategie te optimaliseren. Heeft u zich al ingeschreven?

Dit voorjaar staat zoekmachinemarketing weer volop op de Nederlandse marketingagenda. In navolging van het Friends of Search congres vindt op 15 maart het SEO kennisevent plaats waar u aan deel kunt nemen. OrangeValley werkt aan grote en vaak zeer complexe SEO trajecten, trajecten waar de nieuwste technieken en innovaties op het gebied van SEO worden […]

Lees meer

Deel 5: Het atomische deel van marketing en 9 contentmarketing trends in 2018

In de afgelopen weken publiceerden wij een reeks artikelen over het opzetten van een contentstrategie voor contentmarketing. Doel van deze reeks is om u te informeren over de manier waarop een contentstrategie tot stand komt. Hierbij is onder andere gekeken naar welke processen hiervoor van belang zijn, welke data hiervoor benut kunnen worden en hoe […]

Lees meer

Deel 4: Een contentkalender maken? Zo doet u dat

Het maken van een contentkalender dwingt de contentmanager tot het structureel plannen van te publiceren relevante content voor de belangrijkste doelgroepen. Daarnaast helpt de kalender bij het benoemen van KPI’s die bijdragen aan het bereiken van doelen zoals die benoemd zijn in de contentstrategie. In dit artikel, deel vier uit de reeks over contentmarketing, beschrijven […]

Lees meer

Deel 3: Beginnen met SEO voor de contentmarketing strategie

“Dit artikel maakt onderdeel uit van een reeks artikelen over contentmarketing. In deel één leest u hoe u kunt beginnen met contentmarketing en over het belang van KPI’s en doelstellingen voor contentmarketing. In deel twee over contentmarketing prestatie targets leest u hoe u het KPI Framework voor het formuleren van contentmarketing doelstellingen benut.” Het realiseren […]

Lees meer

Conversieoptimalisatie deep dive: De Bayesian vs Frequentist methode

In de statistiek gaat het al langere tijd over welke statistische methode het beste is. Deze discussie heeft zich al enige tijd verspreid naar de online marketingwereld. Specifiek is het een thema dat aandacht krijgt binnen het vakgebied conversie optimalisatie en de statistiek die daarbij komt kijken. Zo test een goede Conversie Optimalisatie Specialist altijd […]

Lees meer

Deel 2: Content prestatie targets voor de contentstrategie en een betere customer journey

In de blog van vorige week over contentmarketing, staan de te doorlopen stappen om tot een succesvolle contentstrategie te komen beschreven. Ook is het KPI Framework geïntroduceerd. Een hulpmiddel voor het benoemen van de juiste KPI’s voor contentmarketing, per customer journey fase. In deze blog wordt dieper ingegaan op de waarde van het KPI Framework voor […]

Lees meer

2017 ligt achter ons, tijd om nieuwe (digitale) grenzen te verleggen

De eerst week van 2018 zit er alweer op, 2017 is nu echt voorbij. Een mooi moment voor een korte terugblik en om vooruit te kijken naar de verschillende ontwikkelingen binnen OrangeValley. Een jaar van groei 2017 was een succesvol en enerverend jaar. Een jaar waarin wij wederom nieuwe opdrachtgevers hebben verwelkomd en met enthousiasme hebben […]

Lees meer

Friends of Search 2018: 20% korting op tickets

Op donderdag 8 februari 2018 vindt de jubileumeditie van het Friends of Search congres plaats. Ook dit jaar is OrangeValley weer sponsor en kunnen onze relaties profiteren van 20% korting op entreetickets. Internationale sprekers Friends of Search is bedoeld voor ervaren (online) marketeers en SEO- en SEA-specialisten aan de adverteerderszijde, die interesse hebben voor de veranderingen die nationaal […]

Lees meer

Deel 1: Starten met contentmarketing en contentmarketing KPI’s

Het vormgeven en uitvoeren van een contentstrategie gaat vaak gepaard met grote uitdagingen. Soms leidt dit er zelfs toe dat een contentstrategie verzandt in Ad Hoc publicaties, zonder dat deze strategische online marketing doelstellingen ondersteunen. Een goede contentstrategie kenmerkt zich door meetbare doelstellingen te benoemen die “meegroeien” en aangepast worden zodra deze doelen bereikt zijn. […]

Lees meer

top