23 jun

Bezoek het Customer Journey Orchestration event | 26 maart

UPDATE | Vanwege de ontwikkelingen omtrent het Corona virus hebben wij ervoor gekozen dit event te verplaatsen naar een nader te bepalen datum. Customer Journey Orchestration zorgt voor een optimale samenhang tussen systemen en teams, om daadwerkelijk gepersonaliseerde en voorspellende marketing toe te kunnen passen. Tijdens het kennisevent van 26 maart kijken we stap voor […]

Lees meer

Het belang van Local SEO binnen je e-commerce strategie

Elke seconde verwerkt Google ruim 40.000 zoekopdrachten. Google Search is voor veel bedrijven een onmisbaar kanaal geworden voor branding en conversie. Maar wist je dat, van al die zoekopdrachten, 46% een lokale zoekintentie heeft? Is het moeilijk voor te stellen? Kijk maar naar je eigen zoekgedrag. Hoe vaak zoek je een restaurant in een bepaalde plaats, […]

Lees meer

YouTube SEO: zo word je het YouTube algoritme de baas

Wil je de doelgroep bereiken met YouTube video’s en een fanbase opbouwen? Dan vraag je je vast het volgende af: waarom scoort de ene YouTube video wel en andere niet? Om deze vraag te beantwoorden, moet je de geheimen van het YouTube algoritme kennen. In deze blog lichten we een tipje van de sluier op.  […]

Lees meer

Een SEA terugblik op Friends of Search 2020

De zevende editie van Friends op Search vond op dinsdag 4 februari plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een vol programma, met zowel een SEO- als een SEA-track. In dit artikel vind je een recap van de belangrijkste SEA ontwikkelingen die besproken zijn. De rode draad: controle hebben én houden op het proces van automatisering. […]

Lees meer

Maak het verschil met jouw Instagram (business)strategie

Instagram gaat als een speer! Van 2019 tot 2020 groeide het social medium met 14% ten opzichte van 2018. Dit in tegenstelling tot haar concullega’s die massaal krimpen in het aantal actieve gebruikers. In totaal zijn er nu 5,6 miljoen actieve Instagram gebruikers in Nederland. And still counting! De grootste groei zien we in de […]

Lees meer

Van onderbuikgevoel naar Data Warehouse | bezoek op 13 februari Data Driven Commerce

OrangeValley is gold sponsor en spreker op het Data Driven Commerce event van 13 februari. Digital Marketing strateeg Andries Hiemstra geeft je op basis van een aantal zeer interessante praktijkvoorbeelden inzicht in de wijze waarop je écht datagedreven beslissingen kan nemen. Het thema van Data Driven Commerce is ‘Van verzamelen naar doen’. OrangeValley is hoofdsponsor […]

Lees meer

Waarom marketeers een first second strategy nodig hebben

Een veelbesproken onderwerp in online advertising is viewability en daarmee samenhangend exposure time; de tijd dat een ad zichtbaar in beeld is voor een bepaald percentage. Maar hoe lang moet een ad nu viewable zijn voordat het gewenste effect bereikt wordt? Het First Second Strategy Report geeft antwoord op deze vraag en brengt daarnaast nog […]

Lees meer

Wat is de invloed van een lange laadtijd op jouw online resultaat?

Het is geen geheim dat laadtijden een belangrijke rol spelen in de ervaring van websitebezoekers. Veel onderzoeken en case-studies komen tot dezelfde conclusie: hoe langer een bezoeker moet wachten, hoe groter de kans dat hij of zij je website snel verlaat. Maar, geldt dit dan ook voor jouw website? En: hoe groot is de impact […]

Lees meer

ITP Dashboard van OrangeValley genomineerd voor Data Visualization Competition

Het ITP Dashboard van OrangeValley is een van de tien genomineerde dashboards voor de jaarlijkse Data Visualization Competition van Women in Analytics in Columbus Ohio. Lees verder om jouw stem uit te brengen op ons dashboard. Het ITP Dashboard c.q. de ITP Calculator verklaart de impact van ITP (Intelligent Tracking Prevention) op gegevens in Google […]

Lees meer

De impact van ITP in 2020 | bezoek Emerce GAUC op 13 februari

Op 13 februari staat Twan Lammers, Senior Data Analist bij OrangeValley, op het hoofdpodium van de Emerce Google Analytics User Conference (GAUC). Hij spreekt tijdens GAUC over de impact van ITP in 2020 en de betrouwbaarheid van Google Analytics. In het afgelopen jaar is ITP een steeds groter wordende uitdaging aan het worden wanneer we […]

Lees meer

top