Wil je als marketeer in 2020 zakelijk succes blijven boeken met A/B-testen, dan dien je op een andere manier te optimaliseren. Voor marketeers zijn client-side A/B testing tools als Optimizely, Google Optimize, VWO, etc. belangrijke middelen om een website data-driven te optimaliseren. Er kleven echter steeds meer beperkingen aan het gebruik van client-side A/B testing […]
Lees meer
Het platform ‘Apple Search Ads’ is nu een klein jaar in Nederland en zeer interessant als je gericht wilt adverteren via de App Store van Apple. In dit artikel leg ik de basis uit en gaan we aan de hand van een case de resultaten vergelijken tussen Apple Search Ads en Google App campaign. Afbeelding: […]
Lees meer
Op 7 april is de vijftiende editie van Emerce 100 uitgegeven, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Voor het twaalfde jaar op rij is OrangeValley in dit onderzoek verkozen tot een van de beste bedrijven in e-business. Dit jaar opnieuw in de lijst ‘Digital marketingbureaus groot’. Onderdeel van de beste bedrijven in e-business Emerce onderzocht […]
Lees meer
Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om concrete inzichten en actiepunten te destilleren uit deze zee van (big) data. De beschikbare data is vaak versplinterd, niet toegankelijk en/of onbetrouwbaar. Hoe zorg je dat iedereen binnen je organisatie naar dezelfde data kijkt en écht data-gedreven beslissingen kan […]
Lees meer
Donderdag 12 maart organiseerde Emerce hét jaarlijkse event voor Retailers: Emerce Retail 2020. OrangeValley was aanwezig als sponsor en spreker. In dit artikel geven wij een korte inhoudelijke terugblik op de dag. De twee meest besproken thema’s van de dag: Corona en Amazon. Hoewel de ontwikkelingen van het Corona-virus ons allen bezig houden, kon het […]
Lees meer
Wat een week! Nu het coronavirus de BV Nederland piepend en krakend tot stilstand probeert te dwingen, begint bij veel bedrijven het besef door te dringen dat we nog maar aan het begin staan van iets dat nog wel even kan gaan duren. Uiteraard ligt onze eerste zorg bij de gezondheid van mensen, nu het aantal […]
Lees meer
Anno 2020 leunt Marketing, hoewel in afnemende mate door de inzet van technologie, nog steeds op menselijk denken en handelen. De COVID-19 uitbraak heeft een grote invloed op ons allemaal. Mensen zijn angstig om zelf ziek te worden of mensen in je nabije omgeving. Feit is dat de sfeer grillig is en dat digital leaders […]
Lees meer