Op donderdag 20 september vond bij OrangeValley het Web Analytics event plaats, met als thema: De veranderende rol van de webanalist. Hieronder kunt u presentaties van dit event terugkijken, de kennisvideo’s volgen binnenkort als update op dit artikel. Voor vragen kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Inleiding: De Veranderende rol van de Webanalist

Hoe zorgt u er anno 2018 voor dat elke online marketeer binnen uw organisatie gemakkelijk zijn eigen inzichten uit Analytics haalt? Hoe krijgt webanalytics data een centrale en sturende rol in de diverse online marketing activiteiten? En hoe kunt u vanuit Google Analytics de business optimaal ondersteunen, met name bij belangrijke business beslissingen? Ortwin licht het programma toe en neemt u mee in de verschillende vraagstukken die behandelt worden tijdens het event.

Meer synergie tussen Webanalyse en CXO

Ook binnen CXO (voorheen CRO) heeft automatisering een belangrijke rol ingenomen. Tijdens deze sessie licht Eddy toe hoe verschillende testen snel en treffend geanalyseerd kunnen worden. Ook laat hij zien hoe u tot geautomatiseerde inzichten kunt komen met behulp van user feedback tools. Dit alles met als doel om meer te ‘bewijzen’ (bewijsmateriaal te vergaren voor business beslissingen) in een kortere tijd.

Een dashboard voor GDPR-monitoring

25 mei ligt alweer ruim vier maanden achter ons en het gros van de Nederlandse organisaties voldoet inmiddels in grote lijnen aan de GDPR (AVG) wetgeving. Toch is de vraag in hoeverre u er echt volledig van op de hoogte bent of er binnen uw organisatie nog persoonsgevoelige informatie wordt verzameld? In deze sessie laat Kirsten u zien hoe u vanuit Google DataStudio volledig geautomatiseerd inzicht krijgt in die onderdelen binnen Analytics waar nog verbeterpunten zijn.

Optimaal benutten van uw SEO data

Onze SEO specialisten kijken vaker naar de resultaten van een zoekwoordcluster dan naar de resultaten van één specifiek zoekwoord. Binnen een zoekwoordcluster kunnen namelijk meerdere zoekwoorden vallen die direct betrekking hebben op elkaar. Dit kunnen zowel ‘shorttail’ als ‘longtail’ zoekwoorden zijn, maar ook hele zinnen. In deze sessie laten we zien hoe we volledig geautomatiseerde ‘non-branded’ zoekwoordclusters groeperen en visualiseren. Zodoende hebben we snel de resultaten van zoekwoordclusters inzichtelijk en kunnen we bijsturen waar nodig.

Google API’s voor betrouwbare en efficiënte dataverwerking

Tools als Google Tag Manager, Google Analytics maar ook DoubleClick brengen gebruiksvriendelijke interfaces met zich mee. Maar wat nou als het beheer van deze verschillende accounts om veel handmatig onderhoud vraagt, waardoor foutgevoeligheid op de loer ligt? In deze sessie geeft Twan een inkijkje in hoe wij gebruik maken van API’s om Google Analytics data en campagne data betrouwbaar te verzamelen en we zo meer grip hebben op wat er gebeurt in de accounts van onze klanten. Zonder dat we hier dagelijks één voor één alle metrics op hoeven te nalopen.

Web Analytics en Auto Machine Learning

In deze sessie nemen we de nieuwste Machine Learning tools onder de loep. Aan de hand van een aantal voorbeelden laten we zien hoe Machine Learning toegankelijk wordt gemaakt voor een grote groep mensen. Deze innovatieve technieken brengen naast tal van mogelijkheden ook een flink aantal nieuwe termen en rapportage mogelijkheden met zich mee. Wij zorgen er in deze sessie voor dat u zich goed kunt gaan voorbereiden op deze nieuwste ontwikkelingen.