“Content creëren die bijdraagt aan groter relevant bereik, hogere conversie en meer online gebruiksgemak”

Wij adviseren en begeleiden je structureel bij het creëren van de juiste content. Hierbij zetten wij jouw klant centraal en ontwikkelen wij content om een relevante dialoog met jouw doelgroep tot stand te brengen binnen de gehele customer journey.

Waarom content creatie belangrijk is

Om een relevante dialoog op te bouwen met jouw doelgroep is het belangrijk dat de doelgroep wordt aangesproken met de juiste content. Aan de hand van een datagedreven persona analyse brengen wij in kaart naar welke content jouw doelgroep op zoek is. Content wordt gemaakt aansluitend bij de zoekvraag van jouw doelgroepen. Wij geven eveneens advies over de content die ontwikkeld moet worden en in welke vorm deze content het beste aangeboden kan worden bij media en/of hoe deze optimaal gepresenteerd kan worden op je website.

Een belangrijk element van content creatie is dat alle te creëren content items gebaseerd zijn op bevindingen van de brainstormsessie en de contentmarketing analyse. Hierdoor kan content gemaakt worden op basis van datagedreven inzichten over jouw online doelgroep. Wanneer gewenst ondersteunen wij je bij het opstellen van concrete briefings voor creatives en schrijvers om je content optimaal vorm te geven. Vanuit de contentmarketing ondersteuning die wij aanbieden, helpen wij je team eveneens om up to date te blijven over de laatste trends op het gebied van effectieve content creatie en contentplanning.

Wat levert content creatie op?

Door content te creëren zorgen wij voor aansluiting van je content op de zoekintenties van jouw doelgroep. Wij ontwikkelen een contentkalender, creëren de content en zorgen voor de content verspreiding.

Vastgestelde KPI’s worden ondergebracht in het fasemodel, bestaande uit de Touch, Tell, Sell en Care fase, zodat je weet met welk doel bepaalde content ontwikkeld wordt en met welk doel deze content via diverse kanalen gedeeld wordt. Het bereiken van jouw doelgroep (‘Touch’), het bieden van meer informatie en het nadrukkelijk aanbieden van je product of dienst (‘Tell’) en het overgaan tot verkoop (‘Sell’) zijn dan ook belangrijke onderdelen van je contentmarketing strategie en content creatie. Met ons advies, begeleiding en ondersteuning bij contentmarketing wordt het resultaat van je contentmarketing activiteiten meetbaar met behulp van KPI’s. Ook is inzichtelijk hoe je content presteert en hoe deze content bijdraagt aan betere online marketing resultaten.

De Contentmarketing diensten van OrangeValley:
Artikelen over Contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: