
Contentmarketing Analyse
“Spot kansen voor de creatie van nieuwe content en optimalisatie van bestaande content om jouw online marketing doelstellingen te bereiken”
Wat is de Contentmarketing Analyse?
Met de Contentmarketing Analyse brengen we de belangrijkste knelpunten van je website in kaart. De huidige content en social kanalen worden bekeken. Het linkprofiel en website activiteiten worden geanalyseerd en beoordeeld. Tijdens de analyse onderzoeken wij wat het huidige maturity niveau van je website is. In korte tijd heb je inzicht in hoeverre je website en je organisatie klaar is voor het uitvoeren van contentmarketing activiteiten. Je digitale marketing organisatie wordt onder de loep genomen met een focus op de huidige content en SEO-technische aspecten van je website. Wij kijken onder andere naar de indexeerbaarheid van je content voor zoekmachines, door je linkprofiel en je content te analyseren. Ook analyseren wij welke activiteiten al uitgevoerd zijn en of de indeling van je website voldoet aan de criteria die zoekmachines stellen om de website makkelijk doorzoekbaar te maken. Dit alles doen wij altijd met de doelgroep, het merk en het product of de dienst in ons achterhoofd. Want daar is uiteindelijk de organisatie om draait!
Wat levert de Contentmarketing Analyse op?
Op basis van deze analyse brengen wij middels de contentmarketing analyse in kaart waar kansen voor optimalisatie liggen en hoe nieuwe content aan je online marketing doelstellingen kan bijdragen.
Dit levert een framework op met een opsomming van concrete activiteiten en adviezen om succesvol aan de slag te gaan met contentmarketing. De actiepunten worden op basis van intensiviteit en beoogde resultaten (effort/gain) geprioriteerd en direct opgepakt. Dit zodat er in het vervolgtraject maximaal resultaat behaald wordt. Een conclusie van de analyse kan bijvoorbeeld zijn dat eerst de basis van je SEO op orde dient te zijn.
Tooling
Tijdens de contentmarketing analyse kijken wij eveneens naar welke contentmarketing tools je gebruikt, of deze goed geconfigureerd zijn en of er waardevolle andere contentmarketing tools zijn die je moet gebruiken.
Denk hierbij onder andere aan een analyse van Google Search Console, Google Analytics en Majestic tooling. Aanvullend wordt onder andere gekeken naar tools om je linkprofiel, verschuiving in posities in de zoekresultaten van Google en om vermeldingen van je merk of producten in online media te monitoren.
Meer informatie over Contentmarketing Diensten van OrangeValley: | ||||
|