“Spot kansen voor de creatie van nieuwe content en optimalisatie van bestaande content om uw online marketing doelstellingen te bereiken”

Wat is de Contentmarketing Analyse?

Met de Contentmarketing Analyse brengen we de belangrijkste knelpunten van uw website in kaart. Uw huidige content, het linkprofiel en website activiteiten worden geanalyseerd en beoordeeld. Tijdens de analyse onderzoeken wij wat het huidige maturity niveau van uw website is. in korte tijd heeft u inzicht in hoeverre uw website(s) en uw organisatie klaar zijn voor het uitvoeren van contentmarketing activiteiten. Uw digitale marketing organisatie wordt onder de loep genomen met een focus op de huidige content en SEO-technische aspecten van uw website. Wij kijken onder andere naar de indexeerbaarheid van uw content voor zoekmachines door uw linkprofiel en uw content te analyseren. Ook analyseren wij welke activiteiten al uitgevoerd zijn en of de indeling van uw website voldoet aan de criteria die zoekmachines stellen om de website makkelijk doorzoekbaar te maken.

Wat levert de Contentmarketing Analyse op?

Op basis van deze analyse brengen wij middels de contentmarketing analyse in kaart waar kansen voor optimalisatie liggen en hoe nieuwe content aan uw online marketing doelstellingen kan bijdragen.
Dit levert een actiepunten lijst op met een opsomming van concrete activiteiten en adviezen om succesvol aan de slag te gaan met contentmarketing. De actiepunten worden op basis van intensiviteit en beoogde resultaten (effort/gain) geprioriteerd en direct opgepakt. Dit zodat er in het vervolgtraject maximaal resultaat behaald wordt. Een conclusie van de analyse kan bijvoorbeeld zijn dat eerst de basis van uw SEO op orde dient te zijn.

Health Check

De contentmarketing Health Check is een kort onderzoek waarmee wij bepalen of uw online en interne organisatie geschikt is om te starten met strategische contentmarketing activiteiten. Deze korte check maakt onderdeel uit van de contentmarketing analyse en maakt in één oogopslag duidelijk waar de pijnpunten liggen omtrent het organiseren voor contentmarketing en aanverwante activiteiten. Zo wordt onder andere gekeken naar de basis SEO-elementen waar uw website aan moet voldoen, hoe uw PR online georganiseerd is en historische prestaties van uw off- en on-page content.

De uitkomsten van de contentmarketing Health Check worden samengevat in een presentatie. Na het benoemen van het maturity-level van uw bedrijf voor contentmarketing, geven onze contentmarketing specialisten concreet advies over de beste manier om te starten met strategische contentmarketing. De contentmarketing Health Check levert een score op die kenbaar maakt of u direct kan starten met contentmarketing, of dat er eerst verbeterpunten doorgevoerd moeten worden.

Tooling

Tijdens de contentmarketing analyse kijken wij eveneens naar welke contentmarketing tools u gebruikt, of deze goed geconfigureerd zijn en of er waardevolle andere contentmarketing tools zijn die u moet gebruiken.

Zo analyseren wij de manier waarop u uw Google Search Console, Google Analytics en Majestic tooling benut voor contentmarketing. Aanvullend wordt onder andere gekeken naar tools om uw linkprofiel, verschuiving in posities in de zoekresultaten van Google en om vermeldingen van uw merk of producten in online media te monitoren.

Meer informatie over Contentmarketing Diensten van OrangeValley:
Artikelen over Contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: