“Spot kansen voor de creatie van nieuwe content en optimalisatie van bestaande content om jouw online marketing doelstellingen te bereiken”

Wat is de Contentmarketing Analyse?

Met de Contentmarketing Analyse brengen we de belangrijkste knelpunten van je website in kaart. De huidige content, het linkprofiel en website activiteiten worden geanalyseerd en beoordeeld. Tijdens de analyse onderzoeken wij wat het huidige maturity niveau van je website is. In korte tijd heb je inzicht in hoeverre je website en je organisatie klaar is voor het uitvoeren van contentmarketing activiteiten. Je digitale marketing organisatie wordt onder de loep genomen met een focus op de huidige content en SEO-technische aspecten van je website. Wij kijken onder andere naar de indexeerbaarheid van je content voor zoekmachines, door je linkprofiel en je content te analyseren. Ook analyseren wij welke activiteiten al uitgevoerd zijn en of de indeling van je website voldoet aan de criteria die zoekmachines stellen om de website makkelijk doorzoekbaar te maken.

Wat levert de Contentmarketing Analyse op?

Op basis van deze analyse brengen wij middels de contentmarketing analyse in kaart waar kansen voor optimalisatie liggen en hoe nieuwe content aan je online marketing doelstellingen kan bijdragen.
Dit levert een actiepunten lijst op met een opsomming van concrete activiteiten en adviezen om succesvol aan de slag te gaan met contentmarketing. De actiepunten worden op basis van intensiviteit en beoogde resultaten (effort/gain) geprioriteerd en direct opgepakt. Dit zodat er in het vervolgtraject maximaal resultaat behaald wordt. Een conclusie van de analyse kan bijvoorbeeld zijn dat eerst de basis van je SEO op orde dient te zijn.

Health Check

De contentmarketing Health Check is een kort onderzoek waarmee wij bepalen of je online en interne organisatie geschikt is om te starten met strategische contentmarketing activiteiten. Deze korte check maakt onderdeel uit van de contentmarketing analyse en maakt in één oogopslag duidelijk waar de pijnpunten liggen omtrent het organiseren voor contentmarketing en aanverwante activiteiten. Zo wordt onder andere gekeken naar de basis SEO-elementen waar je website aan moet voldoen, hoe je PR online georganiseerd is en historische prestaties van je off- en on-page content.

De uitkomsten van de contentmarketing Health Check worden samengevat in een presentatie. Na het benoemen van het maturity niveau van je bedrijf voor contentmarketing, geven onze contentmarketing specialisten concreet advies over de beste manier om te starten met strategische contentmarketing. De contentmarketing Health Check levert een score op die kenbaar maakt of je direct kan starten met contentmarketing, of dat er eerst verbeterpunten doorgevoerd moeten worden.

Tooling

Tijdens de contentmarketing analyse kijken wij eveneens naar welke contentmarketing tools je gebruikt, of deze goed geconfigureerd zijn en of er waardevolle andere contentmarketing tools zijn die je moet gebruiken.

Zo analyseren wij de manier waarop je je Google Search Console, Google Analytics en Majestic tooling benut voor contentmarketing. Aanvullend wordt onder andere gekeken naar tools om je linkprofiel, verschuiving in posities in de zoekresultaten van Google en om vermeldingen van je merk of producten in online media te monitoren.

Meer informatie over Contentmarketing Diensten van OrangeValley:
Artikelen over Contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: