Performance-Marketeer-OrangeValley

Contentmarketing Framework

Met ons Content Marketing Framework kun je concrete actiepunten formuleren om je contentmarketing te optimaliseren.

Waarom Content Marketing?

  • Datagedreven contentstrategie
  • Multichannel benadering
  • Unieke contentmetrics voor engagement 
  • Persoonlijk Content Performance Dashboard
import_-undraw_building_websites_i78t-png

Wat is het Content Marketing Framework?

Contentmarketing zorgt voor een frequente publicatiestroom op diverse kanalen. Ons framework is een hulpmiddel om effectief prioriteiten te stellen en je content op een beheersbare en doelgerichte manier te publiceren. Planning, doelgerichte contentcreatie en het meetbaar maken van de prestaties van je content zijn belangrijke onderdelen van dit framework. We beginnen met het definiëren van een data-gedreven persona en gaan vervolgens via een gezamenlijke brainstormsessie dieper in op de organisatie en de doelgroep. Tijdens deze sessie stellen we ook doelen voor de contentmarketingactiviteiten. Op basis hiervan bouwen we het framework op, bestaande uit de contentkalender en een contentmarketing roadmap.

import_-Blog-png

Wat levert het Contentmarketing Framework op?

Binnen het framework bieden onze specialisten handvatten die nodig zijn voor een goede en overzichtelijke implementatie van de contentmarketing strategie. Het framework draagt eraan bij dat de content creatie activiteiten die wij met je uitvoeren gericht zijn op het behalen van concrete doelen, zoals een groter bereik bij jouw doelgroep, een hogere CTR, meer vertoningen van je website en een toename van het aantal sessies op specifieke pagina’s of content items.

Contentmarketing

De brainstormsessie

Tijdens de brainstormsessie wordt bepaalt welke doelen je wil bereiken met contentmarketing. Het hoofddoel van deze brainstormsessie is om invulling te geven aan het verhaal dat verteld gaat worden en content die gedeeld zal worden om jouw doelgroep te bereiken en activeren. Er worden eventueel al KPI’s geformuleerd. Dit zijn relevante meetbare online marketing doelstellingen die wij samen met jou benoemen om ervoor te zorgen dat je inzicht heeft in de voortgang, kwaliteit en het effect van je contentmarketing activiteiten.

Voordat je contentmarketing strategie uitgevoerd wordt, is er dankzij de brainstormsessie duidelijkheid over de inhoud van de content die ontwikkeld wordt voor specifieke doelgroep(en). Door invulling te geven aan de contentkalender brengen wij in kaart welke content op welk moment verspreid gaat worden en wat voor content er nog geproduceerd moet worden.

import_-Calender-png

De contentkalender

De contentkalender is het fundament voor de planmatige uitvoering van de contentstrategie. Op deze kalender staan welke content items wanneer gepubliceerd worden, hoe deze bijdragen aan het bereiken van specifieke doelen en in welke fase van de customer journey.

Denk bij content items aan de publicatie van blogs met bepaalde onderwerpen, thematische infographics en bijvoorbeeld video’s die gepubliceerd en/of verspreid worden. Elk item dat in de contentkalender staat wordt gerelateerd aan de Touch, Tell, Sell of Care fase, zodat de prestaties van je content items een zichtbare bijdrage leveren aan je Online Marketing KPI’s en aansluiten bij de customer journey. Gebruik eventueel ons contentkalender template om aan de slag te gaan.

Setup

De contentmarketing roadmap

Het framework bestaat eveneens uit de contentmarketing roadmap. De roadmap is een overzicht van nog te ontwikkelen content gekoppeld aan het type online kanalen waarmee deze content verspreid wordt. Wij faciliteren de verspreiding van content via social media, e-mail of bijvoorbeeld advertentiekanalen. Met de roadmap levert onze contentmarketing consultant een praktisch document op waarmee gemonitord wordt hoe, in welke vorm(en) en met welk doel content items verspreid worden.

Optimize

Evaluatie en statusrapport van je contentmarketing

Het evalueren van contentmarketing activiteiten vindt plaats om het resultaat van geleverde inspanningen te evalueren, nieuwe kansen te benoemen en punten van aandacht of optimalisatie te bespreken. Aangevuld met een statusrapport biedt de evaluatie een overzicht van content items en onderwerpen die goed presteren, gepaard met concrete actiepunten om je contentmarketing verder te optimaliseren.

Samen jouw Content Marketing Framework bepalen? Neem contact op!