“Inzicht in de manier waarop je meer relevante links kan laten verwijzen naar jouw website voor een betere vindbaarheid en autoriteit”


Met de linkprofielanalyse analyseren we activiteiten die in het verleden op het gebied van linkbuilding en/of contentmarketing zijn uitgevoerd. In deze analyse wordt linkdata uit MajesticSEO en Search Console geëxporteerd. We richten ons hierbij op vragen als: uit hoeveel en welke links bestaat het linkprofiel en hoe zorgen we ervoor dat er meer relevante links gerealiseerd worden? Welke pagina op de website bevat de meest relevante links? Welke plek neemt de organisatie in ten opzichte van concurrenten? Na het analyseren van het linkprofiel kunnen wij besluiten verdachte links in te dienen bij Google.

Waarom de linkprofielanalyse belangrijk is voor contentmarketing

Het linkprofiel wordt eveneens geanalyseerd zodat duidelijk wordt welke websites naar je website linken. Hierdoor wordt duidelijk wat voor verwijzingen vanaf externe websites je website tot nu toe gerealiseerd heeft. Ook wordt geanalyseerd hoe jouw linkprofiel presteert ten opzichte van je belangrijkste concurrenten.

Na de linkprofielanalyse besluiten wij eventueel om “schadelijke” links die naar je website verwijzen in te dienen bij Google. Zodat deze links je vindbaarheid niet meer negatief beïnvloeden. Ook ontdekken wij gedurende deze analyse welke kansen er zijn om jouw linkprofiel te optimaliseren voor zoekmachines als Google.

Een ander belangrijk aspect van jouw linkprofiel is ook de manier waarop je linkstructuur opgebouwd is. Op basis van analyses naar zoekgedrag, zoekintenties en criteria van de Google zoekmachine, adviseren wij je eveneens over de optimale linkstructuur voor een betere vindbaarheid van je website pagina’s en je online content.

De Contentmarketing diensten van OrangeValley:
Artikelen over Contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: