De tweede fase van onze conversie optimalisatie aanpak bestaat uit de analyse. De analysefase kan pas van start gaan als de strategie bepaald is. Door zowel kwantitatieve als kwalitatieve analyses te doen worden de knelpunten binnen de website in kaart gebracht. Een belangrijk hulpmiddel hierbij is de conversiescan.

 

Kwantitatieve analyse

Deze vorm van analyse vormt de basis van onze aanpak. Het gaat hierbij voornamelijk om webanalyse. Door te duiken in de cijfers en door aan de hand van webanalyse pakketten zowel proactieve als reactieve analyses te doen, wordt er een groot deel van de knelpunten boven water gehaald. Denk hierbij onder andere aan:

  • Afhaakmomenten in de funnel;
  • Uitstapmomenten op de website;
  • Belangrijkste verkeersbronnen;
  • Belangrijkste landingspagina’s.

 

Kwalitatieve analyse met behulp van de conversiescan

Naast verbeterpunten die voortkomen uit de kwantitatieve analyse, zorgt de kwalitatieve analyse voor de meerderheid aan verbeterpunten. Aan de hand van de conversiescan doen wij een kwalitatieve analyse d.m.v. een expert review. Deze scan is een inspiratiebron voor A/B testen. De conversiescan bestaat uit:

  • Koppeling kwantitatieve analyse met kwalitatieve analyse
  • Analyse op basis van conversiepiramide;
  • Analyse knelpunten op basis van 350 best practices, opgedeeld in 36 criteria;
  • Concrete verbetervoorstellen voor de website;
  • Vergelijking met 2 à 3 belangrijke concurrenten;
  • Actielijst en planning met prioritering op basis van effort en gain.

Naast de conversiescan krijgt u daarnaast met kwalitatieve analyses in de vorm van heatmaps analyses, video-analyses en surveys nog meer inzicht in het gedrag van uw bezoeker.

conversiepiramide