“Benut de gezichtsuitdrukkingen en emoties van uw doelgroep voor een beter presterend emotional web- of App-design”

Wat is Emotie tracking?

Emotie tracking is een onderzoeksmethode gericht op het in kaart brengen van emotionele reacties tijdens het uitvoeren van bepaalde taken.  Er wordt geanalyseerd wat voor fysieke reacties deelnemers vertonen bij het uitvoeren van een taak en het zien of lezen van content.

Opwinding en verschillende vormen van stress zijn belangrijke indicatoren die de emotionele reacties op uw ontwerp in kaart brengt.

Hoe werkt Emotie tracking?

Specialisten van OrangeValley maken gebruik van GSR-technologie. Met een aantal sensoren meten wij de emotionele opwinding en het stressniveau van de participant.

Tijdens deze meting wordt de deelnemer gevraagd om een aantal taken te verrichten. Hierdoor wordt in kaart gebracht in welke mate designs opwinden en bepaalde vormen van stress veroorzaken bij de deelnemers.

Wij combineren Emotie tracking eveneens met Facial Expression tracking.

Wat is Facial Expression tracking?

Tijdens Facial Expression tracking wordt het gezicht opgenomen. Met geavanceerde software worden mimiek en gezichtsuitdrukkingen geanalyseerd en real-time vertaald naar de emoties die spelen bij de deelnemers.

Dankzij de verkregen inzichten uit Facial Expression tracking wordt onder andere duidelijk wat voor stressniveaus ontstaan tijdens het verrichten van complexe taken, zoals het online boeken van een reis of het afsluiten van een verzekering.

Op basis van analyses adviseren onze specialisten u over de manieren waarop uw design aangepast kan worden om complexe taken makkelijker uitvoerbaar te maken voor gebruikers.

Gebruik Facial Expression- en Eye-Tracking voor:

  • Uniek inzicht over de mate van gebruiksvriendelijkheid van uw designs.
  • Het verlagen van het stressniveau bij het verrichten van ingewikkelde taken zoals het afsluiten van een verzekering en het aankopen van een reis.
  • Het bepalen van de mate van invloed van de visuele identiteit van uw design op de gemoedstoestand van uw doelgroep.
  • Het inzichtelijk maken van de emoties die opgeroepen worden tijdens het uitvoeren van specifieke taken.
  • Het valideren van (onbewust) gevoel bij de deelnemers tijdens task recordings en het ervaren van visuele prikkels zoals getoonde banners, designs en de look & feel van uw uitingen.

Voordelen van Eye-tracking en Facial Expression tracking

  • In korte tijd diepgaand inzicht in de moeilijkheidsgraad van bepaalde taken zoals het aankopen van producten of aanmelden voor diensten.
  • Validatie van feedback die de participant geeft (vaak moeilijk om te vertellen wat je voelt).
  • Inzicht krijgen in de emoties die de usability van uw website teweeg brengt bij uw doelgroep.
  • Testen van emotional design(s) en kansen die dit biedt voor optimalisatie van conversie en het realiseren van hoger gebruiksgemak.
Usability Lab gerelateerde diensten van OrangeValley: