“Optimaliseer de gebruikerservaring binnen elke fase van de customer journey door te testen met totaaloplossing Optimize 360.”

Als één van de eerste online marketing bureau’s in Nederland zijn wij officieel gecertificeerd voor Google Optimize 360. Dankzij Optimize 360 zijn geen handmatige koppelingen meer nodig met externe A/B testing tools en Google Analytics 360. Hierdoor wordt het uitvoeren van meerdere A/B tests een stuk eenvoudiger. Inzichten die voortkomen uit je A/B testing worden gerapporteerd aan dezelfde data als in Google Analytics 360.

Wat is Google Optimize 360?

Google Optimize 360 is een geavanceerde A/B testing tool om A/B- èn multivariate-testen uit te voeren. Hierdoor voer je snel tests uit, optimaliseer je  jouw touch points en optimaliseer je jouw conversie. Met Optimize 360 heb je een hulpmiddel in handen om je gebruikers verschillende varianten van online uitingen te tonen en om nieuwe ervaringen voor de gebruiker te testen ten opzichte van je huidige online uitingen.

Google Optimize 360 bied je op deze manier een totaaloplossing aan voor het testen en personaliseren van content binnen elke fase van de customer journey.

A/B-testen en Optimize 360 implementatie door OrangeValley

Als officiële reseller van 360 Optimize verzorgen wij eenmalig de implementatie. Na de implementatie heb je de mogelijkheid om direct te testen met welke variant jouw doelstellingen behaald worden. Voer A/B- of multivariate tests uit, bijvoorbeeld met verschillende varianten van je website en implementeer op basis van nieuwe inzichten je pagina’s voor de beste gebruikerservaring binnen elke fase van de customer journey.

Optimize 360 onderscheidt zich ten opzichte van andere tools onder andere door de Visual Editor functionaliteit. Met deze functie heb je een eenvoudige interface ter beschikking waarmee je zonder programmeerkennis eenvoudig aanpassingen doorvoert. De directe integratie van Optimize 360 met 360 Analytics, maakt het mogelijk om al jouw data, inclusief inzicht in doelgroep segmenten, direct te benutten voor test-doeleinden. Zo optimaliseer je op basis van nieuwe inzichten de juiste producten aan specifieke doelgroepsegmenten. Naast 360 Optimize zijn wij als Premier Google Partner ook reseller van 360 Analytics en DoubleClick.

Nadat wij 360 Optimize voor je implementeren, kan je altijd vragen stellen aan onze gecertificeerde consultants. Zij houden je op de hoogte van kansen en mogelijkheden die ontstaan door nieuwe functionaliteiten en bèta’s en beoordelen eveneens samen met jou of deze functionaliteiten interessant voor je zijn.

Conversie Optimalisatie diensten van OrangeValley:
Artikelen over Conversie Optimalisatie van OrangeValley specialisten: