Ook deze maand heeft OrangeValley op verzoek van Adformatie een Web Review uitgevoerd. Centraal in deze review staat de vraag hoe een bepaalde website presteert op het gebied van Conversie Optimalisatie. Deze maand gaat het om Weekendjeweg.nl.

Weekendjeweg, de naam zegt het al. Op deze website zijn stedentrips, hotels, bungalows en lastminutes te vinden. Dus wanneer je een weekendje weg wilt, dan kun je via weekendjeweg.nl op zoek naar een leuke bestemming. Er is een groot aantal aanbieders in de online travelbranche en de concurrentiedruk is daardoor aanzienlijk. De eerste indruk van de website is goed, maar uiteraard zijn er verbeterpunten te noemen.

Hieronder staan enkele voorbeelden zoals benoemd in de Web Review. Benieuwd naar de uitleg bij de voorbeelden? Lees het volledige artikel in de eerstvolgende Adformatie.

Tip 1: Zorg voor relevante afbeeldingen

Afbeeldingen op de homepage worden zeer prominent getoond, maar zijn niet altijd relevant. Zorg ervoor dat afbeeldingen altijd relevant zijn, de content aanvullen en versterken.

Afbeeldingen op de homepage worden zeer prominent getoond, maar zijn niet altijd relevant. Zorg ervoor dat afbeeldingen altijd relevant zijn, de content aanvullen en versterken.

Tip 2: Voeg een filteroptie toe

Ondanks dat je hier een filteroptie verwacht, toont het menu uitsluitend tekst.

Tip 3: Zorg voor een betere navigatie

Wanneer je klikt op een afbeelding van het hotel, dan gebeurt er niets. Je krijgt niet meer informatie te zien.

Wanneer je klikt op een afbeelding van het hotel, dan gebeurt er niets. Je krijgt niet meer informatie te zien.

 Weet waar te beginnen

De genoemde verbetervoorstellen komen voort uit de Conversion Performance Monitor. Hiermee krijg je inzicht in alle optimalisatie-kansen binnen je website én weet je waar te beginnen. Meer informatie? Neem dan contact op met OrangeValley.