Content Marketing

Panel Discussion

Goed voorbereide paneldiscussies zijn een waardevolle onderzoeksmethode om te bepalen of investeringen in een nieuw prototype of design het waard zijn. Verifieer vooraf of je idee of concept kansrijk is en aansluit bij uw beoogde doelgroep, alvorens een investering te doen.

Waarom Panel Discussion?

  • In gesprek met je eindgebruikers
  • Antwoord op 'waarom?'
  • Diepgaand user onderzoek
  • Observatie van gedrag
  • Verbeteren customer experience
U-Lab

Vraag het direct aan je eindgebruiker

Tijdens een panel discussion wordt een diepgaand gesprek over een bepaald onderwerp gevoerd om een probleemstelling goed te doorgronden. 

Wij voeren het panel discussions voor je uit met participanten die binnen je (beoogde) doelgroep vallen. Op deze manier krijg je een goed beeld van de individuele opvattingen en meningen van gebruikers uit je doelgroep en kom je meer te weten over achterliggende opvatting en meningen over je producten of diensten.

Visualization

Hoe gaan we te werk?

Met maximaal zes deelnemers die onder jouw doelgroep behoren wordt een discussie gevoerd over een bestaand platform of een onderdeel hiervan. De discussie tussen de deelnemers zorgt voor diepgaande kwalitatieve informatie. Doordat verwachtingen uitgesproken worden en er de kans is om dieper in te gaan op specifieke elementen, verkrijg je verrassende inzichten over de potentie en/of verbeteracties voor je concept, dienst of product.

Voordat de groepsdiscussie plaatsvindt, bepalen we in overleg met jou welke onderwerpen aan bod zullen komen en wat de doelstellingen van het onderzoek zijn. Het script is zo opgebouwd dat de deelnemers steeds dieper op het onderwerp van het onderzoek ingaan. 

Werving participanten
OrangeValley verzorgt graag voor u de werving van de deelnemers. We stemmen met jou af aan welke eisen de deelnemende respondenten moeten voldoen. Op basis van deze eisen zullen wij panelleden uitnodigen en screenen die binnen de doelgroep vallen. Het is natuurlijk ook mogelijk om relaties of klanten uit te nodigen voor deelname. 

Lokatie
Paneldiscussies kunnen op diverse locaties worden uitgevoerd. Om beïnvloeding te voorkomen is in de meeste gevallen een neutrale locatie gewenst. OrangeValley heeft in haar kantoor ruimtes die speciaal voor de uitvoering van kwalitatief onderzoek zijn. Onze discussieruimtes zijn soundproof ingericht.

Voordelen van een panel discussion

  • Je hoeft niet te denken voor je doelgroep, maar laat de doelgroep dit voor je doen.
  • Controleer of een concept of idee voor een product of dienst past bij je doelgroep, nog voordat je investeert. 
  • Hoor welke verwachtingen je doelgroep heeft met betrekking functionaliteiten van je (concept) platform. 
  • Verifieer aannames en inzichten over je doelgroep direct.
  • Verkrijg verrassende nieuwe inzichten vanuit je potentiële klant of gebruiker, die je concept kunnen versterken.

Ook met je eindgebruiker aan tafel? Neem contact op!