Wat is Skin Response?

Met Galvanic Skin Response kan onbewust gedrag gemeten worden dat verder gaat dan menselijke cognitieve controle. Middels een shimmer worden stress levels via huidgeleiding gemeten. De technologie hierachter is gebaseerd op leugendetectortests. Er wordt geanalyseerd wat voor fysieke reactie deelnemers vertonen bij het uitvoeren van een taak en het zien of lezen van content. Opwinding en verschillende vormen van stress zijn belangrijke indicatoren die de emotionele reacties op jouw ontwerp in kaart brengen.

Hoe werkt Skin Response?

De specialisten van OrangeValley maken gebruik van GSR-technologie. Deze technologie meet met een aantal sensoren middels zweet-geleiding de emotionele opwinding en het stressniveau van de participant. GSR is gelinkt aan de emotionele toestand en het opwindingsniveau van een deelnemer, en wordt gebruikt als index van niet-bewuste emotionele intensiteit en cognitieve processen. Tijdens de meting wordt de deelnemer gevraagd om een aantal taken te verrichten. Hiermee wordt in kaart gebracht in welke mate designs opwinden en bepaalde vormen van stress veroorzaken bij de deelnemers.

_DSC0205_alt_

Gebruik Skin Response voor:

  • Uniek inzicht over de mate van gebruiksvriendelijkheid van de designs van een website of platform.
  • Het verlagen van het stressniveau bij het verrichten van ingewikkelde taken zoals het afsluiten van een verzekering en het aankopen van een reis.
  • Het bepalen van de mate van invloed van de visuele identiteit van het design op de gemoedstoestand van de doelgroep.
  • Het inzichtelijk maken van de emoties die opgeroepen worden tijdens het uitvoeren van specifieke taken.
  • Het valideren van (onbewust) gevoel bij de deelnemers tijdens task recordings en het ervaren van visuele prikkels zoals getoonde banners, designs en de look & feel van de uitingen van een platform of merk.

Voordelen van Skin Response tracking

  • Eenvoudige installatie, en gemakkelijke visuele interpretatie van signalen.
  • In korte tijd diepgaand inzicht in de moeilijkheidsgraad van bepaalde taken zoals het aankopen van producten of aanmelden voor diensten.
  • Validatie van feedback die de participant geeft (het is vaak moeilijk om te vertellen wat je voelt).
  • Inzicht krijgen in de emotie die de usability van je website teweeg brengt bij jouw doelgroep.
  • Testen van emotional design(s) en kansen die dit biedt voor optimalisatie van conversie en het realiseren van hoger gebruiksgemak.

Combinatie Skin Response en Eye Tracking

Wij combineren Skin Response tracking vaak met Eye Tracking.

Wat ervaren gebruikers bij bepaalde momenten van focus of aandacht? Door Skin Response toe te voegen aan eye-tracking onderzoeken verkrijgen we de emotionele informatie die helpt te begrijpen welke momenten in de weergegeven content emotioneel aantrekkelijk zijn (of juist afschrikken) voor de deelnemers. Skin Response wordt toegevoegd aan het onderzoek als maatstaf voor de werkbelasting of het stressniveau tijdens het uitvoeren van een bepaalde taak of tijdens het navigeren door een website.

Vragen? Neem contact op