Iedere maand analyseert OrangeValley op verzoek van Adformatie een website om te kijken hoe deze website presteert op het gebied van Conversie Optimalisatie. Deze maand gaat het om V&D. Het warenhuis is de laatste tijd vaak in het nieuws omtrent het voorbestaan van het bedrijf. Als we dit even loslaten en puur kijken naar de website, wat kan er dan beter?

Hieronder staan de voorbeelden zoals benoemd in de Web Review. Benieuwd naar de uitleg bij de voorbeelden? Lees het volledige artikel in Adformatie #05 week 10 (p. 39).

 

Tip 1:

vd1

Prijs staat direct boven “toevoegen aan winkelmandje”

vd2

Beter is het om de prijs wat verder weg te zetten van het winkelmandje

 

Tip 2:

stappen

Stappen van het aankoopproces

nummering

Nummer de stappen van het aankoopproces

 

Tip 3:

geruststelling

Zorg voor geruststelling tijdens het aankoopproces

Weet waar te beginnen

De genoemde verbetervoorstellen komen voort uit de Conversion Performance Monitor. Hiermee krijg je inzicht in alle optimalisatie-kansen binnen je website én weet je waar te beginnen. Meer informatie? Neem dan contact op met OrangeValley.