Onze conversie optimalisatie specialisten zijn hier dagelijks mee bezig en onderzoeken de groeikansen voor jouw website. 

Lead nurturing

Met lead nurturing zorg je er vervolgens voor dat de leads de juiste content ontvangen. Dit werkt als volgt: een lead heeft zich geregistreerd om bepaalde content te verkrijgen. Op basis van deze content of andere gedragskenmerken wordt geautomatiseerd content aangeboden per e-mail. De inhoud van deze e-mail is afgestemd op de aankoopreis van de lead. Vervolgens kunnen er meerdere e-mails worden gestuurd die elkaar opvolgen. Hierbij is het cruciaal dat de informatie op een logische wijze wordt opgevolgd. Daarom is het van belang om voorafgaand na te gaan welke informatie, in welke fase en aan welke buyer persona wordt aangeboden. Dit zorgt ervoor dat een lead stap voor stap kan worden begeleid in het aankooptraject. 

Marketing automation

Lead nurturing gebeurt veelal middels een e-mail of marketing automation tool. Welke tooling het meest optimaal werkt, is afhankelijk van de organisatie. Bij veel B2B organisaties is er behoefte in het automatiseren van marketing- en sales processen. In dit geval is een marketing automation tool een goede optie. Hiermee kan de effectiviteit van marketing activiteiten worden gemeten. In een organisatie met lage volwassenheid zie je dat er losse marketing- en sales systemen beschikbaar zijn. Naarmate een bedrijf de toolings dusdanig heeft gekoppeld of in een automation systeem wordt gewerkt, wordt het steeds makkelijker om inzicht te krijgen in het gedrag en de behoeften van een lead of prospect.