Digitale advertentie campagnes genereren veel data en kanaalspecifieke statistieken. Het is voor marketeers dan ook niet ongewoon om verschillende tools te gebruiken om de prestaties van een campagne bij te houden. Met ons Digital Advertising Dashboard verspil je geen tijd meer met het klikken van platform naar platform, maar heb je alle data overzichtelijk bij elkaar.

Digital Advertising Dashboard

Al je marketing tools samen in één dashboard

Je gebruikt waarschijnlijk verschillende tools om de prestaties van je campagne bij te houden, maar die tools alleen geven je niet het volledige plaatje. Dat is precies waarom je het Digital Advertising Dashboard nodig hebt. In het dashboard wordt data uit analytics-tools gecombineerd met allerlei platformen, zoals Google Ads, Bing, Display & Video 360, Facebook, et cetera. Dat is ook waar de ware kracht van dit dashboard ligt. Het dashboard haalt real-time data uit de beschikbare bronnen en toont deze op één locatie. Zo krijg je een compleet overzicht van de prestaties en voortgang van jouw campagnes.

databronnen

Inzicht in je data

Data visualiseren is natuurlijk geen doel op zich. Uiteindelijk draait het om de inzichten en acties die hieruit volgen. Met het digital advertising dashboard heb je in één oogopslag inzicht in de prestaties van jouw campagnes. Hierdoor ben je in staat om de kosten en budgetten te monitoren en waar nodig tussentijds bij te sturen.

Belangrijk is om voorafgaand aan de campagne je KPI’s te bepalen. Zonder KPI’s weet je ook niet of je campagne succesvol is of niet. Standaard bevat het dashboard de metrics van het door OrangeValley ontwikkelde KPI Framework, zoals omzet, conversies, sessies en conversieratio. Voor de betaalde kanalen worden hieraan specifieke metrics toegevoegd: kosten, impressies, clicks, CPC, CTR, CPA en ROI.

Digital Advertising Dashboard

Live demo-omgeving

Het dashboard kan jou helpen met het verbeteren van de effectiviteit van jouw marketing. Het biedt:

  • Inzicht in de behaalde resultaten en gemaakte kosten voor alle betaalde online kanalen, afgezet tegen vooraf gestelde targets en budgetten
  • De mogelijkheid voor een always-on dashboard, als een tijdelijk dashboard voor een specifieke campagne
  • Een flexibele keuze tussen de data op dag-, week- of maandniveau

Ben jij benieuwd naar de meerwaarde van het Digital Advertising Dashboard voor jouw campagnes? Onze live demo-omgeving biedt jou de mogelijkheid om kennis te maken met de OrangeValley Dashboarding Suite. Meld je aan via de button bovenaan deze pagina om toegang te krijgen tot de volledige functionele demo-omgeving, van waaruit je ook het Digital Advertising Dashboard kunt bekijken.

Meer informatie over alle beschikbare dashboards vind je op onze dashboarding pagina.

Bekijk ook onze andere dashboards