OrangeValley Homepage

Data & Inzicht

Wij zijn gek op grote hoeveelheid data. Dus analyseren, visualiseren en transformeren we data uit een veelheid aan databronnen en halen daar de beste inzichten uit voor onze opdrachtgevers. Vervolgens gaan we hiermee optimaliseren en de conversie(CRO)  verbeteren. 

OrangeValley wave

Waarom Data & Inzicht bij OrangeValley?

  • Ruim 12 jaar track record
  • State-of-the art implementatie aanpak
  • 100% GDPR compliant
  • ISO 27001 certificering
  • Real-time inzicht in belangrijkste KPI’s
  • Data gedreven CRO aanpak
  • Next level Data Intelligence Dashboards

Ons Data & Inzicht Team levert inzichten en oplossingen voor een beter begrip van uw doelgroepen, waar we vervolgens op inspelen en daarmee betere resultaten door de Customer Journey heen leveren.

 

Dit bieden we:

Data2

Data Intelligence

Vandaag de dag meten en weten we steeds meer van het gedrag van onze doelgroepen. Elk bezoek, elke transactie en elke klik wordt gemeten. Deze grote hoeveelheden data over alle contactmomenten in de customer journey wordt enerzijds steeds complexer om te doorgronden. Anderzijds wordt het steeds waardevoller om hier ijzersterke inzichten uit te halen.

Wij geloven in datagedreven beslissingen. Waarom presteert de ene pagina beter dan de andere? Of waarom leverde de campagne vorig jaar meer op dan dit jaar? Met een heldere data analyse krijg je antwoorden op essentiële vraagstukken en kun je dit omzetten in acties, predictive models en uiteindelijke concrete verbeteringen. 

Wij beantwoorden onder andere de volgende vragen:

  • Hoe presteert mijn online funnel?
  • Welke pagina’s dragen het meest bij aan conversies?
  • Welke ‘customer journey’ leggen mijn bezoekers af?
  • Hoe presteren mijn marketingkanalen?

Meer over ons Data Intelligence Team

Data Solutions

Het Online Marketing landschap is continu in ontwikkeling als het gaat om de technische ontwikkelingen en wat er tegenwoordig mogelijk is om doelgroepen te targeten op basis van data. Tegelijkertijd zijn grote tech partijen en overheden zich aan het roeren om dit ook op een verantwoorde manier te doen naar de gebruiker toe. Het Data Solutions team is een team bestaande uit een groep technische analisten die zich met name op dit snijvlak begeeft. Zij weten het maximale te halen uit het verzamelen van zoveel mogelijk data en deze te activeren, maar wel binnen de kaders van wat er is toegestaan.

Meer over het Data Solutions Team

Goal
CRO-aanpak

Conversion Rate Optimization (CRO)

CRO is het vakmanschap wat uitzoekt hoe je de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste personen toont. De bron hiervoor ligt altijd in de data, waar we analyseren welke kansen voor verbetering er in de bestaande funnel liggen. Met deze wetenschap, de domeinkennis en de feedback van de doelgroep komen we tot alternatieven komen. Deze worden vervolgens middels een passend test platform gevalideerd. Bij bewezen succes wordt de winnende variatie geïmplementeerd, wat een beter resultaat tot gevolg heeft.

A/B testing beantwoord onder andere de volgende vragen:

  • Welke informatie is belangrijk voor mijn bezoekers?
  • Welke pagina’s dragen het meest bij aan conversies?
  • Welke ‘customer journey’ leggen mijn bezoekers af?
  • Hoe kan ik mijn marketing kanalen verbeteren?

Meer over het CRO Team

Dashboarding & Reporting

Dashboards en geautomatiseerde rapportages zorgen voor continu inzicht in de resultaten. Zo kun jij datagedreven beslissingen blijven maken. Een goed dashboard is gebruiksvriendelijk, vervult een signaalfunctie en is actiegericht. 

Veel van de dashboards van OrangeValley zijn ontwikkeld in Google Data Studio. We hebben een aantal kant-en-klare dashboards en ontwikkelen dashboards op maat. We ondersteunen ook bij het ontwikkelen van dashboards in Tableau, PowerBI, Klipfolio en Looker. Staat de visualisatietool die jullie gebruiken er niet tussen? Neem gerust contact met ons.

Bekijk onze demo Dashboards Lees meer

Dashboard & Reporting

Klaar voor meer Data & Inzichten? Neem contact op!