Digital Advertising is niet meer weg te denken uit de wereld van digitale marketing. Het vormt voor veel bedrijven een essentieel onderdeel in de marketing mix. Maar het digitale landschap is continu in beweging. Niet alleen komen er steeds meer online advertising mogelijkheden, het gedrag van online gebruikers verandert ook. De customer journey wordt complexer en de behoefte aan privacy wordt groter. Dit brengt voortdurend nieuwe uitdagingen met zich mee. Hoe kun je als adverteerder jouw doelgroep (kosten-)effectief blijven bereiken door middel van online adverteren?

Aan de hand van 5 stappen adviseert en ondersteunt OrangeValley organisaties bij het opstellen, implementeren en optimaliseren van een Digital Advertising strategie.

 

De 5 stappen in onze Digital Advertising aanpak

Doelstelling

Het opstellen van een succesvolle Digital Advertising strategie begint allereerst met een heldere formulering van de doelstelling(en) en KPI’s. Het verhogen van de omzet vraagt bijvoorbeeld om een andere strategie dan het vergroten van de naamsbekendheid van jouw bedrijf of product. OrangeValley ondersteunt bij het formuleren van concrete, realistische doelstellingen voor elke fase in de Customer Journey.

Inventarisatie

Na het vaststellen van de doelstellingen, starten we vervolgens met de inventarisatie-fase. In deze fase maken wij een analyse van de beschikbare data. Hiermee verkrijgen wij inzichten die van belang zijn voor de Digital Advertising strategie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan historische data, maar ook aan inzichten over jouw doelgroep en het gedrag en de eigenschappen van deze doelgroep(en). Daarnaast bieden marktinzichten een waardevolle bron van informatie. Het samenbrengen van deze inzichten vormt de basis voor een Digital Advertising strategie die gevoed wordt door datagedreven inzichten.

Strategie

Aan de hand van de vastgestelde doelstellingen en verzamelde inzichten wordt de Paid Advertising strategie uitgewerkt. Hierin staat de customer journey van jouw doelgroep centraal. Het gedrag van jouw doelgroep en de daarbij behorende touch points bepalen namelijk welke middelen en kanalen het meest effectief zijn per fase in de journey. 

Belangrijk in een succesvolle Advertising strategie is de samenhang met de overkoepelende (digitale) marketing strategie van jouw bedrijf en de synergie tussen verschillende mediakanalen. Door de inzet van verschillende (offline en online) kanalen optimaal op elkaar af te stemmen, vergroot je het effect van je marketing inzet.

Het Digital Advertising team van OrangeValley is gespecialiseerd in de inzet van alle online mediakanalen, voor een effectieve full-funnel strategie:

OrangeValley is een onafhankelijk Digital Marketing bureau, om die reden kan je van ons altijd een objectief advies verwachten over de meest effectieve inzet van jouw mediabudget. Ons doel is om de juiste doelgroep te bereiken op het juiste moment, wat resulteert in kosten-efficiënte media inkoop met geminimaliseerde media waste.

Implementatie

Een goede Digital Advertising strategie valt of staat met een goede implementatie en uitvoering van deze strategie. Door de juiste inrichting binnen de verschillende systemen kunnen we optimaal gebruik te maken van geavanceerde AI en ML oplossingen. Hierdoor wordt het campagne management effectiever en efficiënter. Maar als adverteerder wil je natuurlijk wel controle houden over de campagnes en de media spend. Daarom is de inrichting van measurement features ook een belangrijk onderdeel van de implementatie. Implementatie van de juiste pixels en koppeling van verschillende databronnen helpen bij de collectie en analyse van relevante data en zijn nodig voor de evaluatie en optimalisatie van jouw Digital Advertising inzet.

Evaluatie & optimalisatie

Natuurlijk wil je weten of de beoogde doelstellingen en KPI’s worden behaald met de Digital Advertising inzet. Zoals gezegd is de verzameling van data uit verschillende databronnen het startpunt voor het meten van succes. OrangeValley heeft een Digital Advertising dashboard ontwikkeld, waarin de resultaten van jouw Digital Advertising campagnes realtime worden bijgehouden. Dit dashboard biedt cross-channel inzicht doordat de data van verschillende databronnen bij elkaar wordt gebracht. Het dashboard biedt in één oogopslag data-gedreven input voor optimalisaties en bijsturing. Zo kunnen wij (nog) meer rendement uit jouw Digital Advertising campagnes realiseren.

Digital Advertising Dashboard

Met onze data-driven Digital Advertising aanpak helpen wij jou bij het bereiken en activeren van jouw (potentiële) klanten in een steeds complexere customer journey. Wil je ondersteuning bij het optimaal toepassen van Digital Advertising? Neem dan gerust contact met ons op! Bekijk ook eens onze succescases op de website van OrangeValley.