
Digital Advertising
Het online campagnebudget kan maar één keer uitgegeven worden. Ons Digital Advertising-team heeft de volle focus op het behalen van het maximale rendement uit jouw investering. Naast het bepalen van de optimale media-mix in adverteren, wordt er binnen de kanalen continu geoptimaliseerd om daarmee het beste resultaat te behalen.
Waarom Digital Advertising bij OrangeValley?
- Campagnes gevoed door rijke data
- Een aanpak voor de hele customer journey
- Hoge kwaliteitseisen
- Kennisoverdracht in de samenwerking
- Optimaal gebruik van automatisering
- Geïntegreerde search strategie (SEO+SEA)
Ons Digital Advertising-team zorgt dat jouw doelgroep op het juiste moment, via het juiste kanaal met de juiste boodschap wordt bereikt.
Dit bieden we:

Een Data- gedreven aanpak met heldere KPI’s
Organisaties die investeren in digitale media willen zo veel mogelijk rendement terug zien. Om dit te realiseren is het belangrijk om keuzes te maken op basis van data in plaats van onderbuikgevoel. Een data-gedreven aanpak voor digital advertising zorgt er namelijk voor dat het meest optimale resultaat uit het mediabudget wordt gehaald. De volgende vragen zijn hierbij relevant:
- Reken je campagnes af op basis van last click?
- Meet je de volledige online/offline journey?
- Pas je cross-channel attributie toe?
Digital advertising campagnes van OrangeValley kan je herkennen doordat deze waar mogelijk gevoed worden met rijke databronnen. 1st party data wordt met de komst van een ‘cookieless era’ steeds belangrijker. We starten daarom altijd met data uit de analytics omgeving, aangevuld met data vanuit het advertentieplatform. Vervolgens werken we stap voor stap van losse silo’s naar een 360 graden klantbeeld. Hierbij worden biedingen volledig worden geautomatiseerd aan de hand van voorspellende modelleringstechnieken en customer life-time-value.
Bereik je doelgroep met Zoekmachine Adverteren (SEA)
Met SEA kun je heel gericht inspelen op alle zoekvragen in de zoekmachines die voor jouw bedrijf/product relevant zijn. De zoekmachines worden door de potentiële klanten gebruikt voor het vinden van informatie en het vergelijken van de aanbieders. Het is dus van belang daar zo goed mogelijk gerepresenteerd te worden. Vanwege de fijnmazige targeting van de doelgroepen is het aanbieden van de juiste advertentie op het juiste moment aan de juiste persoon perfect in te stellen. Zoekmachine adverteren is daarom een zeer effectief kanaal voor het bereiken van je doelgroep.


Succes door Display Advertising
Om blijvend relevantie te bieden aan jouw doelgroep en aantrekkelijke uitingen te tonen is het vergaren en benutten van relevante data in toenemende mate belangrijk voor succesvolle advertentiecampagnes. Aan de hand van het online maturity model helpen wij je te bepalen welke doelen het beste passen bij je organisatie. Display advertentiecampagnes worden zodoende doelgericht uitgevoerd en tonen advertenties met een relevante boodschap voor jouw doelgroep op het juiste moment.
Wij beheren je mediacampagnes. Wanneer de campagne strategie en het mediaplan zijn gemaakt starten wij met het inrichten van jouw campagne. Wij zetten jouw campagnes op, selecteren de juiste doelgroepen en passen de gewenste targeting mogelijkheden toe. Het verzorgen van media trafficking evenals de uitvoering van het mediaplan is onderdeel van onze dienstverlening.
We vergroten je e-commerce bereik met Marketplaces
De consument gebruikt steeds meer marketplaces als Amazon, Bol.com en beslist.nl om zich te oriënteren op producten of om een aankoop te doen. Marketplaces zijn een belangrijk kanaal geworden in de e-commerce strategie. Door producten vanuit het eigen e-commerce platform op marketplaces aan te bieden, is het mogelijk om je bereik en omzet in veelvoud op te schalen. Je kunt producten aanbieden aan de verschillende marketplaces door je productfeed via een API te koppelen aan de desbetreffende marketplaces.
Dankzij onze ruime ervaring en kennis van feed management maken we de productfeed gereed voor de diverse marketplaces en voegen we alle benodigde informatie toe aan de feed. Daarbij passen we slimme conditionele en geautomatiseerde optimalisaties toe om het rendement te vergroten.
Wil je jouw producten ook verkopen op een van onderstaande platformen? Neem dan contact op.


Het leggen van een stevig fundament voor verdere automatisering
Daar waar technologie manuele handelingen verder automatiseert en het algoritme op basis van data beslissingen neemt is de hygiëne en accountstructuur van campagnes belangrijker dan ooit. Om deze reden stellen we hoge eisen aan de kwaliteit van onze advertentiecampagnes.
Om meer rendement te halen uit het search kanaal hebben wij eigen technologie op het gebied van kwaliteitsmonitoring ontwikkeld. Additionele 3rd party technologie zorgt ervoor dat optimalisatie kansen en afwijkingen tijdig worden gesignaleerd. Een van de voordelen hiervan is het structureel verminderen van ongeldige klikken in Google Ads campagnes.
Onze kwaliteitsmonitor geeft inzicht in welke campagnes meer potentie hebben door slimmere budget allocatie. Hierdoor halen organisaties het meeste rendement uit het search kanaal.
We maken innovatief gebruik van de nieuwste technieken en beta’s
De ontwikkelingen op het gebied van online adverteren volgen elkaar in een razend tempo op. Om altijd gebruik te kunnen maken van de nieuwste technieken en beta’s werken wij nauw samen met onze partners. Belangrijke spelers als Google, Facebook en AdChieve. Wanneer er nieuwe beta’s worden vrijgegeven, zetten we deze (in overleg) in bij onze opdrachtgevers. Zo zorgen we voor een continue innovatie en effectief gebruik van de laatste stand van de techniek.


Onafhankelijk advies over de beste mediamix staat voorop
We zijn een onafhankelijk bureau en geven advies over hoe media zo effectief en efficiënt mogelijk kan worden ingezet om campagnedoelstellingen te behalen. Onafhankelijk betekent; transparante media inkoop, zonder kickback constructies met een lage kostenstructuur en inzichtelijke audit trail.
Je mag bij ons altijd een kijkje in de keuken nemen op kantoor of we werken op locatie van onze opdrachtgevers om te laten zien hoe we media inkopen. Onze consultants zijn er op gericht om kennis over digitale media op een duurzame manier over te dragen aan jouw organisatie en heeft een eigen coachingsaanpak om media inkoop inhouse te organiseren.

Geintereseerd? Neem contact op
Op zoek naar een duurzame partner die je op basis van onafhankelijk advies ondersteunt in Datagedreven Digital Advertising? Laat hier je gegevens achter en wij nemen contact met je op.