OrangeValley is al ruim 10 jaar multi-geaccrediteerd Google partner en een licentie houder van het Google Marketing Platform (GMP). OrangeValley optimaliseert met behulp van deze omgeving de digital marketing van haar opdrachtgevers. Het feit dat OrangeValley haar eigen licentie heeft, betekent dat de opdrachtgevers van OrangeValley kunnen beschikken over hun eigen data. De kennis en ervaring van OrangeValley zorgt er doorgaans voor dat online media aanzienlijk goedkoper kan worden ingekocht en dat het rendement ook sterk verbeterd. Onze consultants worden d.m.v. trainingen en updates continu op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in GMP.

Wat is het Google Marketing Platform?

Google Marketing Platform (GMP) is een geïntegreerd ad-technology platform. Het stelt onze opdrachtgevers en ons in staat om in één omgeving de digitale marketing campagnes te creëren, beheren en vergaand te optimaliseren. Hiervoor is vanuit één centrale omgeving een complete suite aan tools beschikbaar.

Campaign Manager

Met Campaign Manager worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Aspecten als: mediaplanning, trafficking, targeting, weergave, optimalisatie, conversie attributie en rapportage worden centraal beheerd.

Een belangrijk voordeel is dat alle online marketingdata op één locatie via het GMP beschikbaar komt. Dit geldt in ieder geval voor data uit:

  • Standaard Display
  • High Impact Display
  • Search
  • Affiliate
  • Video
  • Mobiel
  • Email
  • Social

Display & Video 360 (DV360)

DV360 is het programmatic buying platform van GMP met toegang tot alle grote Nederlandse ad exchanges zoals: Improve Digital, AppNexus, Facebook Exchange, Google Display Network, YouTube, OpenX, en meer!

Via de DV360 worden zowel brand en performance (retargeting) display campagnes eenvoudig beheerd en worden via advanced targeting strategieen uitgeserveerd aan de doelgroep. Tevens is het mogelijk om meerdere devices en rich media formaten te targeten.

Search Ads 360 (SA360)

Search Ads 360 biedt de mogelijkheid om adverteren op verschillende zoekmachines, zoals Google Ads, Bing en Yahoo, vanuit 1 platform te managen. Dit gebeurt aan de hand van advanced automatic bidmanagement.

Voordelen van SA360

  • Search Ads 360 maakt de totale Search activiteiten onderdeel van complete online marketing strategie.
  • Search Ads 360 zorgt ervoor dat grote en complexe Google Ads campagnes sneller live staan en campagnes eenvoudig te beheren zijn.
  • De tool is een web based tool die connectie maakt met andere grote search websites als Yahoo, Bing. Manage je campagnes vanuit 1 tool en bespaar tijd.
  • Versnellen van Workflow (Scheduling, automated bidding, automated ads, etc.)
  • Reporting (Realtime Dashboard, scheduled reporting, forecasting)
  • Eenvoudige implementatie (door een single tag oplossing).

Integratie van GMP met Google Tag Manager is bijzonder eenvoudig. Daarnaast zijn er extra voordelen te bereiken door GMP te combineren met Google Analytics 360.

GMP als middel voor succes

Met de brede ervaring van OrangeValley adviseren wij je hoe je snel de diverse voordelen van GMP kunt combineren en toepassen.

Alternatief voor Google Marketing Platform

Als alternatief voor GMP kan ook gewerkt worden met Marin Software of Adobe. OrangeValley heeft hier ook ervaring mee en wij kunnen ook adviseren hoe eenvoudig gemigreerd kan worden naar GMP.

Lees meer over de mogelijkheden van GMP gericht op Display Advertising of Zoekmachine Adverteren