OrangeValley is een geaccrediteerde licentie houder van DoubleClick en optimaliseert met deze omgeving de online marketing campagnes van haar opdrachtgevers. Het feit dat OrangeValley haar eigen licentie heeft, betekent dat de opdrachtgevers van OrangeValley kunnen beschikken over hun eigen data. De kennis en ervaring van OrangeValley zorgt er doorgaans voor dat online media aanzienlijk goedkoper kan worden ingekocht en dat het rendement ook sterk verbeterd. Onze consultants worden d.m.v. trainingen en updates continu op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen in DoubleClick.

Wat is DoubleClick

DoubleClick Digital Marketing (DDM) is een geintegreerd ad-technology platform. Het stelt onze opdrachtgevers en ons in staat om in één omgeving de digitale marketing campagnes te creëren, beheren en vergaand te optimaliseren. Hiervoor is vanuit één centrale omgeving een complete suite aan tools beschikbaar.

DoubleClick Campaign Manager (DCM)

Met DoubleClick Campaign Manager worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Aspecten als: mediaplanning, trafficking, targeting, weergave, optimalisatie, conversie attributie en rapportage worden centraal beheerd.

Een belangrijk voordeel is dat alle online marketingdata op één locatie via het Doubleclick platform beschikbaar komt. Dit geldt in ieder geval voor data uit:

  • Standaard Display
  • High Impact Display
  • Search
  • Affiliate
  • Video
  • Mobiel
  • Email
  • Social

DoubleClick Bid Manager (DBM)

DoubleClick Bid Manager is het Real-Time Bidding platform van DoubleClick met toegang tot alle grote Nederlandse ad exchanges zoals: Improve Digital, Appnexus, Facebook Exchange, Google Display Network, YouTube, OpenX, RTLXL, en meer!

Via de Bidmanager worden zowel brand en performance (retargeting) display campagnes eenvoudig beheerd en worden via advanced targeting strategieen uitgeserveerd aan de doelgroep. Tevens is het mogelijk om meerdere devices en rich media formaten te targeten.

DoubleClick Search (DS)

DoubleClick Search biedt de mogelijkheid om adverteren op verschillende zoekmachines, zoals AdWords, Bing en Yahoo, vanuit 1 platform te managen. Dit gebeurt aan de hand van advanced automatic bidmanagement.

Voordelen van DoubleClick

  • Doubleclick Search maakt de totale Search activiteiten onderdeel van complete online marketing strategie.
  • Doubleclick Search (DS) zorgt ervoor dat grote en complexe AdWords campagnes sneller live staan en campagnes eenvoudig te beheren zijn.
  • De tool is een web based tool die connectie maakt met andere grote search websites als Yahoo, Bing. Manage je campagnes vanuit 1 tool en bespaar tijd.
  • Versnellen van Workflow (Scheduling, automated bidding, automated ads, etc.)
  • Reporting (Realtime Dashboard, scheduled reporting, forecasting)
  • Eenvoudige implementatie (door een single tag oplossing).

Integratie van DoubleClick met Google Tagmanager is bijzonder eenvoudig. Daarnaast zijn er extra voordelen te bereiken door DoubleClick te combineren met Google Analytics Premium.

DoubleClick als middel voor succes

Met de brede ervaring van OrangeValley adviseren wij u hoe u snel de diverse voordelen van DoubleClick kunt combineren en toepassen.

Alternatief voor DoubleClick

Als alternatief voor DoubleClick kan ook gewerkt worden met Marin Software of Adobe. OrangeValley heeft hier ook ervaring mee en wij kunnen ook adviseren hoe eenvoudig gemigreerd kan worden naar DoubleClick.

Lees meer over de mogelijkheden van DoubleClick gericht op Display Advertising of Zoekmachine Adverteren