“In één omgeving digitale marketing campagnes creëren, beheren en doelgroep specifiek optimaliseren”

Met de Campaign Manager van het google marketing platform worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Deze ‘full stack’ biedt hulpmiddelen voor het uitvoeren en beheren van mediaplanning, trafficking, targeting, optimalisatie, conversie attributie en rapportage-mogelijkheden. Het opzetten, monitoren en aantonen van de effectiviteit van Display Advertising activiteiten wordt hierdoor makkelijker.

Wat is Google marketing platform en hoe werkt de implementatie?

Google marketing platform (GMP) is een geïntegreerd advertentie technologieplatform. GMP stelt ons in staat om in één omgeving digitale marketing campagnes voor u te creëren, beheren en gericht op kenmerken van uw doelgroep te optimaliseren. Vanuit de centrale omgeving die GMP aanbiedt is er een complete verzameling aan tools beschikbaar, de ‘Full Stack’. Hieronder valt onder andere Campaign Manager, waarmee wij het mogelijk maken om alle digitale marketingcampagnes op één plek te beheren. GMP is eveneens een relevant advertentieplatform wanneer u veel data beheert. Een belangrijk voordeel is namelijk dat het al de online marketingdata op één locatie beschikbaar maakt via de google marketing platform Stack.

Aanvullend verzorgen wij eveneens de Display & video 360 (DV360) implementatie. Dit is het media inkoop platform van de GMP met toegang tot alle grote Nederlandse advertentie exchanges en advertentie netwerken zoals Improve Digital, AppNexus, het Google Display Network, YouTube, OpenX, en meer. DV360 biedt u de mogelijkheid om via geavanceerde targeting strategieën advertenties uit te serveren en om uw branding en performance (retargeting) display campagnes eenvoudig te beheren. Na de implementatie zijn diverse rich media in te zetten en verschillende devices te targeten. Implementatie van Searchads360 (SA360), het search advertising bidmanagement platform binnen GMP helpt u eveneens om uw zoekmachine advertentie activiteiten van Google Ads, Bing en Yahoo te managen vanuit één beheeromgeving.

Wij implementeren eenmalig de volledige GMP stack en richten de beheeromgeving strategisch in. Naast deze implementatie van DV360, Campaign manager en SA360 zetten wij de floodlight structuur op en verzorgen wij de implementatie van Google Tag Manager.

Meer over Display Advertising dienstverlening van OrangeValley
Artikelen over Display Advertising van OrangeValley: