“In één omgeving digitale marketing campagnes creëren, beheren en doelgroep specifiek optimaliseren”

Met Google Marketing Platform worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Deze ‘full stack’ biedt hulpmiddelen voor het uitvoeren en beheren van mediaplanning, trafficking, targeting, optimalisatie, conversie attributie en rapportage-mogelijkheden. Het opzetten, monitoren en aantonen van de effectiviteit van digital advertising activiteiten wordt hierdoor makkelijker.

Wat is Google Marketing Platform en hoe werkt de implementatie?

Google Marketing Platform (GMP) is een geïntegreerd advertentie technologieplatform. GMP stelt ons in staat om in één omgeving digitale marketing campagnes voor je te creëren, beheren en gericht op kenmerken van jouw doelgroep te optimaliseren. Vanuit de centrale omgeving die GMP aanbiedt is er een complete verzameling aan tools beschikbaar, de ‘Full Stack’. Hieronder valt onder andere Campaign Manager, waarmee wij het mogelijk maken om alle digitale marketingcampagnes op één plek te beheren. GMP voorziet tevens in datamanagement. Alle online marketingdata wordt namelijk centraal beheerd in Campaign Manager en Google Analytics 360.

Als onderdeel van de GMP implementatie verzorgen wij de Display & Video 360 (DV360) implementatie. Dit is het media inkoop platform van GMP met toegang tot alle grote Nederlandse advertentie exchanges en advertentienetwerken zoals Improve Digital, AppNexus, het Google Display Network, YouTube, OpenX. Maar ook publishers zoals De Persgroep en Talpa. DV360 biedt je de mogelijkheid om via geavanceerde targeting strategieën advertenties uit te serveren en om je branding en performance display, video en audio campagnes eenvoudig te beheren. DV360 biedt de mogelijkheid rich media in te zetten en verschillende devices te targeten. Denk aan interactieve banners of homepage-takovers. Ten slotte helpt de implementatie van Search Ads 360 (SA360), het search advertising bidmanagement platform binnen GMP,  je om je zoekmachine advertentie activiteiten van Google Ads, Bing en Yahoo te managen vanuit één omgeving.

Wij implementeren eenmalig de volledige GMP stack en richten de beheeromgeving strategisch in. Naast deze implementatie van DV360, Campaign manager en SA360 zetten wij de floodlight (pixel) structuur op en verzorgen wij de implementatie van Google Tag Manager.

Meer over Display Advertising dienstverlening van OrangeValley
 

Artikelen over Display Advertising van OrangeValley: