download

 

 

 

DoubleClick Bid Manager (DBM) is het media inkoop platform van DoubleClick. DBM maakt het mogelijk om real-time geautomatiseerd advertentieruimte in te kopen. Op dit platform zijn alle grote Nederlandse ad exchanges en netwerken aangesloten zoals Improve Digital, Appnexus, Google Display Network, YouTube, OpenX, RTLXL etc. Met DoubleClick Bid Manager kunt u via één plek Display Advertising campagnes voor mobiele apparaten, desktops en video’s maken, uitvoeren en meten.

In DBM is het mogelijk om voor specifieke doelgroepen advertentieruimte in te kopen. Met DBM kunnen doelgroep gegevens van iedere bron worden geordend en gesegmenteerd. U kunt als adverteerder bestaande en nieuwe klanten bereiken aan de hand van demografische gegevens, interesses en koopintentie. De algoritmen van Google zorgen ervoor dat biedingen automatisch worden afgestemd op de ingestelde campagne doelen.

Daarnaast beheert u in DBM eenvoudig branding en performance (retargeting) display campagnes. Na de implementatie van DBM zijn diverse rich media in te zetten en verschillende devices te targeten.

Dankzij de integratie met DoubleClick Verification is het in DBM mogelijk om gebruik te maken van anti-fraude technologie en brand safety filters. Zo wordt er op toegezien dat een adverteerder niet op ongewenste websites wordt getoond.

Slimmer media inkopen met Programmatic Buying

Bij OrangeValley hebben wij de ervaring om met DoubleClick Bid Manager op verschillende manieren media in te kopen. Op basis van uw campagne strategie en het mediaplan zullen wij uw campagne in DoubleClick inrichten.  Naast media trafficking van uw advertenties zorgen wij ervoor dat het mediaplan tot uitvoering komt. Wij zetten uw campagnes op, selecteren de juiste doelgroepen en passen de gewenste targeting mogelijkheden toe. Daarnaast kunnen er verschillende biedstrategieën worden toegepast om zo het beste resultaat uit uw campagne te halen.

Inkoopmogelijkheden

Binnen DBM zijn er verschillende inkoopmogelijkheden:

  • Open veiling (RTB)

In een open veiling worden beschikbare advertentieruimtes op websites van publishers geveild.  Publishers stellen hun advertentieruimtes beschikbaar in een veiling en iedere adverteerder kan hieraan deelnemen. De publisher stelt vooraf een minimum CPM bedrag vast. Daarna kunnen adverteerders tegen elkaar opbieden. De hoogste bieder wint de veiling en dus de advertentieruimte. De open veiling wordt vaak gebruikt om een groot publiek te bereiken tegen lagere CPM prijzen.

  • Privé veiling

De privé veiling lijkt erg op een open veiling. Bij een privé veiling beslist de publisher welke adverteerders kunnen meebieden op de beschikbare advertentieruimte. Dit gebeurt vaak op uitnodiging van de publisher. Er wordt in een privé veiling ook een minimum bod door de publisher vastgesteld. De adverteerder met het hoogste bod wint ook hier de veiling.

  • Voorkeursdeal 

Bij een voorkeursdeal wordt de advertentieruimte tegen een vaste CPM prijs beschikbaar gesteld. Dit kan gelden voor 1 adverteerder of meerdere adverteerders. Een adverteerder die aan deze voorkeursdeal meedoet krijgt als eerste een inzicht in de beschikbare advertentieruimte voordat deze meegaat in de open veiling. Een geïnteresseerde adverteerder wint de advertentieruimte wanneer hij/zij het vooraf vastgestelde bod of hoger biedt. Wanneer geen van de adverteerders aan het minimale biedbedrag voldoet wordt de inventory meegenomen in de open veiling.

  • Gegarandeerde deal

Bij een gegarandeerde deal wordt een vooraf vastgestelde positie tegen een overeengekomen prijs verkocht. Hierbij zijn zowel het aantal impressies en de daarvoor geldende CPM prijs vooraf met de publisher afgesproken.

De afbeelding hieronder geeft schematisch weer hoe verschillende media ingekocht worden via programmatic buying.

 

Steeds meer opdrachtgevers vragen ons om media in te kopen. Hiervoor hebben wij OrangeValley Media opgericht. De volumekortingen die OrangeValley Media krijgt spelen we terug naar onze opdrachtgevers door regelmatig de inkooptarieven te verlagen.

Uw doelgroep centraal

Bij OrangeValley staat uw doelgroep altijd centraal. Dit geldt ook voor uw Display Advertising campagnes. Met behulp van het customer journey model worden de behoeften van uw doelgroep per fase gespecificeerd.  Hierbij hanteren wij het Touch-Tell-Sell model. De boodschap die wordt getoond middels een banner of video is afhankelijk van de fase waarin de bezoeker zich bevindt. Het hebben van inzicht in de customer journey is van cruciaal belang om iedere fase succesvol in te richten.

DBM wordt gebruikt om advertentieruimte via programmatic buying in te kopen. In DBM is het mogelijk om gericht te targetten op een bepaalde doelgroep. 

Display Advertising kan zowel voor branding als voor performance doeleinden worden ingezet. In de Touch fase wordt er doorgaans getarget op consumenten in een bepaalde fase waarin ze over het product of de dienst gaan nadenken. Vaak is dit een vrij brede doelgroep. De Tell fase is meer gericht op consumenten die zich aan het oriënteren zijn op een bepaald(e) product of dienst. In de Sell fase wordt er getarget op consumenten die hoge interesse hebben in het product. Hiervoor wordt ook wel remarketing ingezet. Iedere fase vraagt om een andere aanpak en strategie. Hierbij wordt gedacht aan budget, targeting, frequency cap en boodschap.

Wij zorgen ervoor dat in uw Display Advertising campagnes altijd uw doelgroep centraal staat. Wilt u meer weten over onze aanpak? Lees meer over Display Advertising.

schermafbeelding-2017-02-15-om-16-15-53

Wilt u aan de slag met DoubleClick Bid Manager? Wij helpen u graag verder! Neem direct contact met ons op.