dclk-logo-ui-campaign-manager

Met DoubleClick Campaign Manager (DCM) worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Denk hierbij aan mediaplanning, trafficking, targeting, optimalisatie, conversie attributie en rapportage. DCM maakt het mogelijk online display uitingen (banners) en site audiences op een overzichtelijke manier te beheren en managen.

Floodlights

Door het gebruik van DCM wordt gemakkelijk inzicht verkregen in de doelgroep. Dit gebeurt met floodlights. Floodlights zijn codes die gebruikersdata opslaan. Deze codes kunnen op iedere pagina en bij conversiepunten worden geplaatst. Hierdoor kunnen conversies en clicks worden gemeten. Zo krijgt u inzicht in het gedrag van de doelgroep op uw website. Daarnaast is er door de floodlights geavanceerde audience segmentering mogelijk. Audiences worden opgebouwd en vervolgens kunnen deze in DoubleClick Bid Manager worden ingezet voor targeting. Zo kan de juiste doelgroep op het juiste moment worden bereikt.

De ervaring leert dat een goede structuur in DCM essentieel is voor een succesvolle campagne. Wij zorgen ervoor dat een floodlight structuur zo wordt opgezet dat ook toekomstige ontwikkelingen en campagnes goed gemeten worden. Daarnaast kunnen wij u adviseren op het gebied van audience management.

Audience management

Tegenwoordig is bijna iedereen actief op het internet. Hierdoor kunnen er veel inzichten worden verkregen in het online gedrag van consumenten.  Deze inzichten kunnen vervolgens worden gebruikt om uw doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Door op uw website de juiste data op te vangen komt u veel te weten over uw doelgroep. Een goede floodlight structuur is hierbij essentieel.

Nadat de floodlights zijn geïmplementeerd kunnen er audiences worden aangemaakt en opgebouwd in DoubleClick Campaign Manager.  Voor het opbouwen van een audience kan gebruik worden gemaakt van first party data. Denk hierbij aan CRM- gegevens en data afkomstig van uw eigen website. Voor het verzamelen van deze data kan gebruik worden gemaakt van Google Analytics (of GA 360).

Met DoubleClick Bid Manager kan al deze data worden gekoppeld aan de opgestelde campagnes. First party data kan zo eenvoudig worden ingezet voor bijvoorbeeld dynamische retargeting.

2nd en 3rd party data

Het is ook mogelijk om 2nd en 3rd party data in te kopen en deze te koppelen aan uw campagnes. Deze data word beschikbaar gesteld door publishers en datapartijen. Denk hierbij aan publisher data, interesses, demografie en locatie. Door gebruik te maken van DCM in combinatie met DBM is geavanceerd audience management mogelijk. Zo kunt u in de DCM audiences opbouwen in custom segmenten en deze rechtstreeks doorpushen naar DBM. Deze groepen kunnen vervolgens voor (re)targeting worden gebruikt. 

Audience management wordt steeds belangrijker. Onze specialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom audience management. Wij adviseren u graag en kijken samen naar de mogelijkheden om audiences op te bouwen en uw targeting te verbeteren. 

DMP-first-third-party-data

 

Wilt u aan de slag met DoubleClick Campaign Manager? Wij helpen u graag verder! Neem direct contact met ons op.