Met Campaign Manager worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Denk hierbij aan mediaplanning, trafficking, targeting, optimalisatie, conversie attributie en rapportage. Campaign manager maakt het mogelijk online display uitingen (banners) en site audiences op een overzichtelijke manier te beheren en managen.

Floodlights

Door het gebruik van Campaign manager  wordt gemakkelijk inzicht verkregen in de doelgroep. Dit gebeurt met floodlights. Floodlights zijn codes die gebruikersdata opslaan. Deze codes kunnen op iedere pagina en bij conversiepunten worden geplaatst. Hierdoor kunnen conversies en clicks worden gemeten. Zo krijg je inzicht in het gedrag van de doelgroep op je website. Daarnaast is er door de floodlights geavanceerde audience segmentering mogelijk. Audiences worden opgebouwd en vervolgens kunnen deze in Display & video 360 worden ingezet voor targeting. Zo kan de juiste doelgroep op het juiste moment worden bereikt.

De ervaring leert dat een goede structuur in Campaign manager essentieel is voor een succesvolle campagne. Wij zorgen ervoor dat een floodlight structuur zo wordt opgezet dat ook toekomstige ontwikkelingen en campagnes goed gemeten worden. Daarnaast kunnen wij je adviseren op het gebied van audience management.

Audience management

Tegenwoordig is bijna iedereen actief op het internet. Hierdoor kunnen er veel inzichten worden verkregen in het online gedrag van consumenten.  Deze inzichten kunnen vervolgens worden gebruikt om jouw doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Door op je website de juiste data op te vangen kom je veel te weten over jouw doelgroep. Een goede floodlight structuur is hierbij essentieel.

Nadat de floodlights zijn geïmplementeerd kunnen er audiences worden aangemaakt en opgebouwd in Campaign Manager.  Voor het opbouwen van een audience kan gebruik worden gemaakt van first party data. Denk hierbij aan CRM- gegevens en data afkomstig van je eigen website. Voor het verzamelen van deze data kan gebruik worden gemaakt van Google Analytics (of GA 360).

Met DV360 kan al deze data worden gekoppeld aan de opgestelde campagnes. First party data kan zo eenvoudig worden ingezet voor bijvoorbeeld dynamische retargeting.

2nd en 3rd party data

Het is ook mogelijk om 2nd en 3rd party data in te kopen en deze te koppelen aan je campagnes. Deze data word beschikbaar gesteld door publishers en datapartijen. Denk hierbij aan publisher data, interesses, demografie en locatie. Door gebruik te maken van Campaign manager in combinatie met DV360 is geavanceerd audience management mogelijk. Zo kan je in de Campaign manager audiences opbouwen in custom segmenten en deze rechtstreeks doorpushen naar DV360. Deze groepen kunnen vervolgens voor (re)targeting worden gebruikt. 

Audience management wordt steeds belangrijker. Onze specialisten zijn op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom audience management. Wij adviseren je graag en kijken samen naar de mogelijkheden om audiences op te bouwen en je targeting te verbeteren. 

DMP-first-third-party-data

 

Wil je aan de slag met Campaign Manager? Wij helpen je graag verder! Neem direct contact met ons op.