Succescase met social media remarketing via Facebook

Het succes van remarketing of retargeting gaat weer een stap verder. Het wordt met de huidige tooling mogelijk om met een gerichte boodschap de bezoekers ook te segmenteren en te remarketen via Facebook. Recent hebben we de nieuwste mogelijkheden getest voor diverse opdrachtgevers en remarketing via Facebook ingezet. Onze verwachting was dat we via dit social media kanaal wellicht dezelfde performance konden halen als via de meer “traditionele remarketing kanalen” zoals bijvoorbeeld het Google Display Netwerk.  We zijn nu niet alleen zeer positief over de mogelijkheden maar ook over de resultaten van remarketing binnen Facebook.

Dit gold voor alle uitgevoerde cases. Met remarketing via Facebook lag het rendement in alle cases hoger dan remarketing via andere platformen

Hoe werkt remarketing on Facebook?

Net als standaard vorm van remarketing, wordt bij elk bezoek een cookie opgeslagen. Wanneer een bezoeker zijn/haar Facebook pagina bezoekt verschijnt er een relevante advertentie.

Remarketing Facebook

Righthand-Column

Sinds april dit jaar heeft Facebook de advertentie ruimte aan de rechterzijde aangepast. Hierdoor zijn Right-Hand-Sides advertentie vervangen voor ruimere Righthand-Column advertenties. Voordelen hiervan zijn dat de advertenties nu beter opvallen. Echter heeft de wijziging ook een keerzijde. Doordat er minder advertentieruimte is ontstaan, is de CPM prijs licht toegenomen.

Right Hand Side Column

Newsfeed

Sinds 2013 heeft Facebook het ook mogelijk gemaakt om advertentie ruimte in te kopen op de tijdlijn van gebruikers. Aangezien dit een hoge impact heeft op de attentiewaarde van de gebruikers heeft Facebook hier ook strenge richtlijnen voor opgezet. Om de gebruiker te “beschermen” heeft Facebook ervoor gezorgd dat bij de gebruiker maximaal 1 keer per dag de advertentie verschijnt in zijn tijdlijn.

newsfeed

 

R-H-C vs Newsfeed

Beide advertenties bieden ruime voordelen om te gebruiken als marketing middelen om het bereik of ROI te vergroten. Vooral gekeken naar traditionele remarketing zien we dat Facebook beter presteert ten opzichte van het Google Display Netwerk.

Overzicht van de resultaten t.o.v. het Google Display Netwerk

 Newsfeed  Righthand Column
CPC  +50% -25%
CTR +1200% 0%
ROI +300% +25%

 

Meer informatie

Wilt u weten of Social Remarketing ook voor u interessant is. Neem dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak waarbij we de mogelijkheden verder kunnen toelichten.