DPG Media en OrangeValley hebben door middel van A/B testing ervoor gezorgd dat bezoekers sneller een krantenabonnement naar keuze kunnen vinden en het afsluiten van een abonnement via mobiel efficiënter verloopt. Beide projecten zijn inmiddels genomineerd voor een DDMA Dutch CRO Award. Lees in deze blog meer over beide cases en breng je stem uit op de publieksfavoriet.

DPG Media case 1: Het belang van herkenning in abonnementsvormen

Deze case is waarschijnlijk erg herkenbaar voor andere CRO/CXO specialisten door het onderliggende probleem: Het correct en vooral relevant uitleggen van de waardepropositie van je organisatie. De case laat uiteindelijk zien dat het startpunt altijd moet zijn om te kijken naar de pijnpunten die je gebruikers hierin ervaren en vanuit die pijnpunten naar een oplossing zoeken. De huidige oplossing in deze case kwam in de vorm van het aanpassen van de pagina, direct nadat bezoekers geconfronteerd worden met een paygate.

Door vanuit deze Customer Journey de herkenning van het premium-artikel label aan te wakkeren, ziet DPG Media dat het duidelijker is voor gebruikers welke abonnementsvormen zij moeten kiezen. Dit heeft geleidt tot een waardevolle conversiestijging en bovenal ook mooie learnings.

Voorgaande-situatie-Case-DPG-Media-conversie-1024x578

Lees hier de volledige case en stem nu om de case de CRO publieksprijs te laten winnen.

Stem op DPG Media case I

DPG Media case 2: Hoe een desktop element voor mobile gebruikers voor ruis zorgt 

Stel je voor dat je hebt besloten een krantenabonnement te willen afnemen en je start met het mobiel afsluiten van een abonnement. Tijdens het afronden van je bestelling is het eigenlijk niet duidelijk wat je daadwerkelijk gaat betalen en wat je hiervoor krijgt. De kans is groot dat je afhaakt. Dit werd zichtbaar bij een analyse van mobiele websitebezoekers van AD.nl. Wat volgde was een A/B test waarbij een samenvatting van de bestelling boven de CTA op het bestelformulier werd toegevoegd.

De resultaten van de A/B test tonen een uplift aan van +14.2% op het conversieratio, met een Bayesiaanse kans van 99%. De resultaten van deze test bevestigen de cruciale informatie de bezoekers nodig hebben om tot een conversie over te gaan: abonnementsvorm, prijs en ingangsdatum.

Visual-Mobile-Case-DPG-Media-1024x577

Lees hier de volledige case en stem nu om de case de CRO publieksprijs te laten winnen.

Stem op DPG Media case II

Ook optimaal inspelen op de behoeftes en het bezoekersgedrag van je doelgroep?

OrangeValley heeft ruim ervaring met het testen en uitwerken van optimalisaties voor partijen als DPG Media. Met onze gegronde benadering en de juiste tooling zorgen wij voor een gestructureerde aanpak met bewezen grensverleggend resultaat. Lees meer over onze werkwijze in het whitepaper Customer Experience Optimization.