Website foto 11 – 2019
OrangeValley wave
Events

Het Digital Marketing Trends 2022 event.

Dennis
Door Dennis op 07 oktober 2021
Leestijd 5 minuten

 

Op 18 november in de middag en 24 november in de ochtend is het weer zover. Op deze twee momenten organiseren wij ons jaarlijkse Digital Marketing trends event bij ons op kantoor. Na een periode van thuiswerken en online events wordt het weer een ‘ouderwets’ gezellige en inzichtvolle ochtend/middag met een lunch of drankje achteraf. 

Het effect van de afgelopen periode heeft zichtbaar tot verandering gezorgd van het digital marketing landschap en daarmee in de dagelijkse werkzaamheden van de marketeer. We zien dat zoekvolumes enorm toegenomen zijn, Google in sneltreinvaart aan automatisering werkt en dat het verzamelen van first party data een must is geworden bij veel organisaties.

De ervaren specialisten van OrangeValley geven voorbeelden en advies hoe in te spelen op genoemde veranderingen. We geven handvatten voor de opzet van een data warehouse, laten zien hoe je context aan je data geeft en tonen voorbeelden van wat je kunt met machine learning algoritmes.

We zijn blij dit event weer te kunnen verzorgen en zien er naar uit jou daar te begroeten.

Meld je dus hieronder aan!

 

 

Het programma

15:00/10:00 – Welkom, Programma en Introductie

Ortwin: Managing Director OrangeValley


15:05/10:05 – Digitale Trends 2022 / Post covid: Een nieuwe digitale klant
Rachel:
Strateeg OrangeValley

et online gedrag van consumenten is veranderd. De digitale volwassenheid is in sprongen toegenomen onder de gehele bevolking. Wat zijn hier, naast stijgende zoekvolumes en een meer kritische online consument, de effecten van? Bijvoorbeeld in de wet & regelgeving (privacy)? Of in het medialandschap? Hoe kun je hier als marketeer op inspelen? Waar liggen de kansen bekeken vanuit gedrag en technologische ontwikkelingen?




15:20/10:20 – Het belang van een eenduidig klantbeeld en de rol van een datawarehouse

Tom: Business & Innovation Manager.

Met de cookieless future in het vizier is het verzamelen van first party data essentieel geworden. Verschillende bedrijven zijn al gestart met het ontwikkelen van een datawarehouse en bereiden zich zo voor op de toekomst. Als snel komen termen als Customer Data Platform en Personalisatie boven drijven en ontstaan de eerste vragen. We nemen je mee in de mogelijkheden op gebied van data warehouses en hoe je deze data kan inzetten voor je marketing doeleinden. Ook staan we stil bij het belang van datakwaliteit. Doordat Machine Learning en Artificial Intelligence langzaam, maar zeker gaat spreken voor ons is het essentieel dat je data inrichting goed staat.


15:35/10:35 – Klant case


Michiel Kroon (PPG Industries): 
Werken met een Tag Management Cookbook


Maarten van Minnen (Roche Diagnostics): Campagne Management in tijden van Corona


Pauze 


16:00/11:00 – De sneltrein genaamd Google  

Dennis: Digital Advertising Consultant.         

Advertentieplatformen als die van Facebook en Google zetten volledig in op het automatiseren van campagnes. Met functies als auto applied recommendations, performance max campaigns, multi-language ads en conversion & value optimization laten we steeds meer over aan machine learning. Deze algoritmes worden steeds krachtiger en dat brengt mogelijkheden, maar ook uitdagingen met zich mee. We laten je zien hoe je grip kan houden op je resultaten en impact kan uitoefenen op je (geautomatiseerde) campagnes.


16:10/11:10 – Geef je data context!

Mike: CRO Consultant.                                      

Data Warehouses, Machine Learning, Artificial intelligence. Door al dit soort kwantitatieve ontwikkelingen op data gebied is het noodzakelijk geworden om context te geven aan je verzamelde data. Kwalitatieve inzichten over je doelgroep helpen hierbij. Om je data inzetbaar te maken voor activatie is het belangrijker dan ooit om een goed beeld te hebben van je gewenste én je huidige doelgroep. Cruciaal is toevoegen van het menselijke aspect. Inzicht in je doelgroep is uiteindelijk wat alle resultaat stuurt, voedt, activeert en stimuleert.


16:20/11:20  – Het beste antwoord in de Google zoekmachine

Koen: SEO Consultant.

Als je in 2022 succesvol wilt zijn met SEO, moet je het meest relevante resultaat geven bij een zoekopdracht. Het creëren van content die aansluit bij de zoekintentie van de gebruiker is belangrijker dan ooit! Met updates zoals Hummingbird, RankBrain en Bert is Google beter in staat om de zoekintentie van mensen te bepalen en pagina’s te belonen die het beste bij die specifieke intentie passen. Daarnaast is het key om je doelgroep te overtuigen om jouw zoekresultaat te kiezen in plaats van de 9 andere zoekresultaten waarmee je concurreert. Tijdens deze sessie gaat Koen onder meer in op de zoektocht naar het beste antwoord door middel van SEO A/B testing.


16:30/11:30  – Google Core Web Vitals: de nieuwe norm in het meten van de gebruikerservaring

Sander: WPO Consultant.     

Bezoekers van jouw website hebben een doel en bezoeken pagina’s met een bepaalde intentie, ze zijn op zoek naar informatie, of willen een aankoop doen. Worden jouw bezoekers hierin belemmerd of kunnen ze de inhoud die ze zoeken snel raadplegen en op een prettige manier gebruiken? Met Core Web Vitals meet je de kwaliteit van de gebruikerservaring (UX) en weet je of jouw webpagina’s voldoen aan de verwachtingen van bezoekers. Een optimale gebruikerservaring leidt tot meer tevreden bezoekers die meer pagina’s bezoeken, langer op jouw website blijven, eerder geneigd zijn te converteren, en later nogmaals terugkomen. Sander laat zien hoe je met de Core Web Vitals als marketeer een aantal eenduidige en essentiële metrics tot je beschikking hebt om de gebruikerservaring op jouw website te monitoren, en het gedrag van jouw bezoekers te beïnvloeden met als doel meer rendement uit alle online kanalen te realiseren.


16:40/11:40  – Het belang van een goed dashboard  

Dirk: Data Intelligence Consultant  

Organisaties hebben steeds meer kwantitatieve en kwalitatieve data tot hun beschikking. Met alle nieuwe ontwikkelingen is het zaak om overzicht te houden op je performance middels de juiste KPI’s. Naast het vergaren van de juiste data is het belangrijk dat data begrijpbaar wordt gemaakt, dat je er duidelijke conclusies uit kan trekken én je er daadwerkelijk mee gaat werken. Dashboarding is hierbij een essentieel hulpmiddel. Dirk neemt je mee in de mogelijkheden op dit vlak en wat allemaal komt kijken bij het opzetten van een goed bruikbaar dashboard.


16:50/11:50 – Panel Discussie o.l.v. Ortwin Verreck


17:00/12:00 – Borrel of Lunch