19 Mei 2011 heeft OrangeValley twee break-out sessies verzorgd tijdens de Google Analytics User Conference.

 

Case VNU Media
De eerste break out sessies stond in het teken van het Google Analytics gebruik bij VNU Media. Met websites zoals Tweakers.net, Nationale Vacaturebank en Intermediair, heeft VNU Media dagelijks een enorm bereik, met als gevolg dat de limieten van Google Analytics aardig op de proef worden gesteld. Daarnaast zijn doelen niet altijd eenvoudig te meten, omdat er op deze websites geen harde transacties plaatsvinden.

Door een stukje creatief denken en met zelfgemaakte scripts zijn er toch de nodige oplossingen gevonden.

Analytics gebruik vnu #gauc Bekijk hier meer presentaties van OrangeValley

Voorbeeld uit de praktijk

Op Intermediair worden dagelijks artikelen en columns geplaatst over solliciteren, je carrière, persoonlijke ontwikkeling en het oriënteren op de arbeidsmarkt. Het doel van de website is vervolgens dat een bezoeker zich registreert, eventueel een CV plaatst of direct solliciteert op een van de vacatures. In hoeverre draagt een artikel op Intermediair bij aan deze doelstellingen?

Om inzicht te krijgen in de prestaties van artikelen gebruikt Intermediair de $-index in Google Analytics. Voor het registreren is een doelwaarde ingesteld, om daarmee pagina’s met elkaar te vergelijken. Zo bleek in Oktober 2010 het werkgeversonderzoek uit 2009 de hoogste bijdrage te hebben geleverd. Een extra reden om dit onderzoek voor 2010 de volgende maand weer te plaatsen.

Advanced Business Data Integratie

De tweede break out sessie stond in het teken van het integreren van businessdata met Google Analytics. Hoe kan je relevante gebeurtenissen die zich buiten je website afspelen integreren met Google Analytics? Denk bijvoorbeeld aan telefoongesprekken.

Bekijk hier meer presentaties van OrangeValley

Tijdens de presentatie werd live een demonstratie gegeven hoe een telefoongesprek in Google Analytics kan worden bijgehouden, en zelfs kan worden gesegmenteerd. Het integreren van deze informatie met Google Analytics, zorgt voor een completer beeld over de prestaties van je campagnes, waardoor er betere beslissingen kunnen worden genomen.