“In één geïntegreerde omgeving Digital Marketing campagnes beheren en doelgroep specifiek optimaliseren”

Met het Google Marketing Platform worden alle digitale marketingcampagnes op één plek beheerd. Deze ‘full stack’ biedt hulpmiddelen voor het uitvoeren en beheren van mediabuying, trafficking, targeting, optimalisatie en rapportage-mogelijkheden.

Wat is het Google marketing platform?

Het Google Marketing Platform (GMP) is een geïntegreerd online marketing platform. GMP stelt je in staat om in één omgeving digitale marketing in de breedste zin van het woord voor te creëren, beheren en gericht op kenmerken van uw doelgroep te optimaliseren. Vanuit de centrale omgeving die GMP aanbiedt is er een complete verzameling aan tools beschikbaar, de ‘full stack’.

“Het belangrijkste voordeel van het Google Marketing Platform Stack is dat het al jouw online marketingdata op één locatie beschikbaar en actionable maakt.”

 

 

Het Google Marketing Platform is onderverdeeld in twee groepen namelijk Media en Analyse.

  • De Media oplossingen zijn ontwikkeld om mediakanalen en middelen zo specifiek en effectief mogelijk in te kunnen zetten.
  • De Analyse oplossingen zijn toonaangevend in analyse, maar daarnaast ook zodanig ingericht dat alle analyses actionable zijn.

 

Media:


Search Ads 360

Search Ads 360 (SA360) is de bidmanagement oplossing voor advertising in alle grote search engines. Jouw zoekmachine advertenties en campagnes op bijvoorbeeld AdWords, Bing en Yahoo worden vanuit één centraal platform beheerd. Met Search Ads 360 worden alle search activiteiten beheersbaar en inzichtelijk om uw online marketing strategie te optimaliseren. Het live zetten en beheren van omvangrijke en complexe Google Ads campagnes is dankzij Search Ads 360 eveneens sneller en eenvoudiger.

 

Display & Video 360

Display & Video 360 (DV360) is het media inkoop platform van GMP. Het systeem is opgezet om de gewenste doelgroep zo efficient mogelijk in elke fase van de Customer Journey te bereiken. Op DV360 zijn alle grote Nederlandse adexchanges en netwerken aangesloten. Denk hierbij aan Improve Digital, Appnexus, Google Display NetworkYouTube, OpenX en SpotX. Je beheert dankzij DV360 op een eenvoudige manier jouw display en video campagnes voor branding, performance, prospecting en retargeting.

 

 Analyse:


Analytics 360

Google Analytics 360 biedt een hogere datacapaciteit aan en verbeterde processing voor je Analytics omgeving. Hierdoor hoef je geen kleine streekproef- of sample data te gebruiken wanneer je structureel grote hoeveelheden bezoekers ontvangt en/of miljoenen pageviews hebt. Andere voordelen van Google Analytics 360 zijn de snellere dataverwerking en een directe koppeling met o.a. Google BigQuery.

Tag Manager 360

Tag Manager biedt de mogelijkheid om zelfstandig, veilig en zonder tussenkomst van IT, tags op je website te plaatsen. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om marketing systemen te voorzien van gegevens voor online campagnes. Door gebruik te maken van google Tag manager wordt de tagging automatisch volgens de laatste standaarden geïmplementeerd.

 

Surveys 360

Google’s Surveys 360 geeft je de mogelijkheid om waardevolle insights op een eenvoudige manier te verzamelen. Surveys 360 voorziet op een voordelige en snelle wijze in de realisatie van marktonderzoeken. Op basis van de verkregen insights het in de  handelen.

 

 Optimize 360

Optimize 360 is de A/B-testing tool binnen het GMP en is hierin uiterst geavanceerd. Je kunt snel en eenvoudig variaties van testen opzetten.  Naast het uitvoeren van een test is Optimize 360 ook te gebruiken als personalisatie tool. Hierdoor kan de website gepersonaliseerd worden op gewenste doelgroepen.

 

Data studio

Creëer interactieve dashboards en automatische rapporten, die tactische en strategische beslissingen mogelijk maken. Bespaar tijd door niet telkens dezelfde data handmatig te verzamelen. Datastudio is ook te koppelen aan systemen buiten het GMP systeem (zoals Facebook, Omniture, etc.)

 

 

OrangeValley implementeert eenmalig de volledige GMP stack en richt de beheeromgeving strategisch in. Naast de implementatie van het GMP ondersteunen wij ook bij de implementatie van gerelateerde systemen, waaronder Campaign manager. En wij bieden advies in