Google Optimize is de a/b testing tool van het Google Marketing Platform. Met het Google Marketing Platform (GMP) probeert Google te voorzien in alle technologie die komt kijken bij online marketing, a/b-testing is daarbij een onmisbare schakel. 

Wat is Google Optimize 360?

Google Optimize 360 is een a/b testing tool die als grootste voordeel heeft dat hij op basis van de data die wordt verzameld in Google Analytics. Dit zorgt er voor dat er geen verschil kan zitten tussen je analytics tool en a/b testing tool, omdat het simpelweg dezelfde dataset is. Daarnaast maakt dit het ook enorm laagdrempelig om diepgaande analyse te doen op de segmenten die je in je a/b testing tool hebt beïnvloed.

Ten opzichte van de gratis variant van Google Optimize is het met de enterprise variant mogelijk om specifiek op segmenten te testen die eerder al bepaald gedrag hebben vertoond op je website. Dit maakt het eenvoudig om voor kleinere relevante groepen te optimaliseren.

Daarnaast is het met Google Optimize mogelijk om de landingspagina’s van je website af te stemmen op specifieke groepen binnen je Google Ads campagnes voor een nog hoger rendement.

Google Optimize 360 en OrangeValley

Als Sales Partner van het Google Marketing Platform faciliteert OrangeValley bij het implementeren van de Google Optimize snippet en opzet van het account. Vervolgens zal OrangeValley structureel ondersteunen om het maximale uit de Google Optimize 360 licentie te halen. Concreet houdt dit in dat relevante beta’s en ontwikkelingen worden gedeeld en er middels een ticketsysteem vragen of issues kunnen worden ingediend.