Met de door Google gelanceerde functie Google Posts publiceert u evenementen, nieuws en uw aanbod direct in de branded zoekresultaten van Google. Dit is een gratis functionaliteit voor bedrijven. In deze blog beschrijf ik in zeven stappen hoe u Google Posts kunt gebruiken.

Voorbeeld van de GooglePost op de smartphone, onder de algemene bedrijfsinformatie

Hoe werkt Google Posts?

Alle bedrijven met een geverifieerde Google Mijn Bedrijf-account hebben toegang tot Google Posts. Zo kunt u blog- of nieuwsartikelen en evenementen onder de aandacht brengen. U kunt ook een call to action button toevoegen aan de zoekresultaten.

Stap 1.

Log in bij Google My Business of ‘Mijn Bedrijf’;

Stap 2.

​Klik op ‘Posts’ of ‘Berichten’ in het linker navigatie-menu;

Klik op Posts

Stap 3.

Klik in het veld op ‘write your post’ of ‘bericht maken’. U kunt maximaal 300 tekens invoeren. Op smartphones worden slechts 122 tekens getoond voor de call to action button.

Klik in het ‘Write your Post’ veld

Stap 4.

U kunt de Google Post nu aanmaken en eventueel een afbeelding (minimaal 250 pixels breed) toevoegen zodat de Google Post nog meer opvalt.

Stap 5.

Voeg ook een van de volgende call to action buttons toe: ‘reserveren’, ‘registreren’, ‘bestellen’ en ‘bekijk aanbod’.

Klik op ‘Knop toevoegen’ of ‘Add a button’

Selecteer een call to action knop en voer de URL in van de landingspagina

Stap 6.

Nadat u het bericht aangemaakt heeft, klikt u op ‘voorbeeld’ of ‘preview’ om een voorbeeld van de Google Post te bekijken.

Stap 7.

Klik daarna op ‘publiceren’ of ‘publish’ en uw Google Post verschijnt binnen enkele momenten in de branded zoekresultaten.

Let op: In principe blijven Google Posts zeven dagen online, tenzij het een evenement betreft. Er is nog geen documentatie over wanneer Google Posts verdwijnen uit zoekresultaten. Het verdwijnen van Google Posts kan dus variëren.

Wat betekent GooglePosts voor uw vindbaarheid?

Google Posts leveren geen betere vindbaarheid op, maar wel een extra kans om bezoekers aan te trekken via Google. Dankzij de call to action buttons, tekst en afbeeldingen vallen uw algemene bedrijfsinformatie en meest recente publicaties meer op.

Het is belangrijk dat u voldoet aan de voorwaarden die Google stelt aan Google Posts. Google noemt de volgende reden op haar Posts Content Policy pagina voor het verwijderen of niet tonen van Google Posts:

  • Repetitive content, misspellings, gimmicky character use, gibberish, or automated or distracting content (such as strobe effects, blurry or poor image quality or unrecognizable content)
  • Images, videos or links that negatively distracts user attention
  • Links to malware, viruses, or other harmful software
  • Links to sites irrelevant to the business
  • Impersonating an organization or individual
  • Do not use our services for phishing scams
  • Inaccurate promotion information that omits or obfuscates how the user will be billed or charged

Als u hulp nodig heeft bij het instellen of beheren van GooglePosts en de Google My Business pagina, helpen wij u natuurlijk graag.

Artikelen over contentmarketing en zoekmachine optimalisatie: