Website foto 11 – 2019

Advertising

OrangeValley wave
anunciarse-google-shopping

Google Shopping Organic: gratis vermeldingen binnen Google Shopping

Sinds oktober 2020 worden er ook niet betaalde resultaten weergeven binnen het Google Shopping gedeelte. Wanneer jouw producten van structured data waren voorzien, konden deze al gratis vertoond worden binnen Google afbeeldingen, Google zoeken en Google Lens. Nu is dit ook het geval binnen het Google Shopping gedeelte. In dit artikel vind je informatie over…
Lees meer
Facebook

Onze ervaring met Facebook Attribution bij Greenpeace

De belofte die Facebook doet met hun attribution tool is dat het een eerlijker en meer compleet beeld geeft van resultaten uit digital advertising dan bijvoorbeeld Google Analytics. Wij hebben dit getest bij onze klant Greenpeace. Onderaan de streep liet de analyse vanuit Facebook Attribution geen nieuwe inzichten zien. Wél gaf het een zeer waardevolle…
Lees meer
Facebook Ads experimenteren

De mogelijkheden van experimenten binnen Facebook Ads

Facebook is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal voor het genereren van zichtbaarheid en transacties. Een data gedreven optimalisatie aanpak is cruciaal om resultaten op dit platform te verbeteren. Facebook biedt via de tool experimenten diverse mogelijkheden om nieuwe innovaties of aanpassingen op een data gedreven manier te testen. Dit artikel gaat in op de…
Lees meer
Andries OV #2 – 15.04.2021

Alles over The Cookieless Future – Part 1

Tijdens de Online Conference van 15 april zijn de belangrijkste vragen omtrent ‘The Cookieless Future’ beantwoord. Bekijk de expert sessies terug om je optimaal te kunnen voorbereiden op de toekomst. In deze blog part 1.  De optimale voorbereiding op een cookieless future Tijdens de online conference namen experts van OrangeValley, de DDMA en Centraal Beheer…
Lees meer
Schermafbeelding-2019-05-17-om-12.12.23

Vier effectieve manieren om meer resultaat te halen op Marketplaces

In dit artikel benoemen we 4 punten hoe je als bedrijf het verschil kan maken op een marketplace. Met als doel om zo goed mogelijk vindbaar te zijn binnen een marketplace en de zogenaamde buy box te winnen. Met het winnen van de buy box ben je de standaard eerste optie als consumenten een product…
Lees meer
Machine Learning binnen Google Ads

Meer omzet en flink hogere ROAS dankzij slimme Machine Learning toepassing bij Diks Verzekeringen

Het team van OrangeValley heeft voor Diks Verzekeringen binnen 12 maanden een omzetstijging van 118,38% behaald op de generieke zoekwoorden. Daarnaast verbeterde de ROAS zelfs met 42,83%. En dat in een van de meest concurrerende online markten, waar CPC’s oplopen tot boven de €10. Dit hebben we gerealiseerd door de campagne- en advertentiegroep structuur van…
Lees meer
adverteren op bol

Adverteren op Bol

Met ongeveer 9 miljoen unieke bezoekers per maand is Bol.com het platform in Nederland om producten onder de aandacht te brengen. Een groot gedeelte van de bezoekers komt op dit platform met een koopintentie, wat het zeer interessant maakt om additionele omzet te genereren. Het plaatsen van producten op dit platform is gratis, alleen bij…
Lees meer
Pinterest advertising

De mogelijkheden en kansen van Pinterest Advertising

Ondanks dat het soms lijkt alsof Pinterest pas net gelanceerd is, bestaat het platform al sinds Maart 2010. In 2015 telde het platform wereldwijd 100 miljoen gebruikers. Inmiddels is dit aantal opgelopen tot maar liefst 300 miljoen. In Nederland staat de teller op 3,5 miljoen gebruikers. Op het gebied van Pinterest Advertising heeft het platform…
Lees meer
tim-bennett-OwvRB-M3GwE-unsplash

Bereik je internationale doelgroep met multiple language ads van Facebook

Het is algemeen bekend; ons kleine landje is een multiculturele samenleving. Er zijn in Nederland meer dan 2,5 miljoen mensen die, naast het Nederlands, met een andere taal zijn opgegroeid. Naast de verschillende nationaliteiten die ons land kent, komen er jaarlijks meer dan 20 miljoen toeristen naar Nederland (NBTC). Kortom, in ons land hebben we…
Lees meer
Amazon Advertising

Meer omzet op Amazon door Advertising

De reden waarom jij jouw producten op Amazon hebt gezet, is om een doelgroep te bereiken met een relevante koopintentie. Met advertising op Amazon kun je jouw producten op ooghoogte in het schap zetten, waardoor je meer kans hebt je producten te verkopen. Je moet tenslotte toch opvallen in het enorme productaanbod op Amazon. In…
Lees meer