Website foto 11 – 2019

Advertising

OrangeValley wave
Gebruik marktinzichten uit het Google merchant center

Gebruik marktinzichten uit het Google Merchant Center

  Met het Google Merchant Center kun je inzicht krijgen in hoe je producten in de markt staan ten opzichte van andere. Met rapporten over het prijsconcurrentievermogen en bestsellers kun je aanbod en/of de prijzen van je producten op een slimme manier aanpassen. Google heeft vandaag de dag meer waardevolle data dan ooit. Zo weet...
Lees meer
Conversie-correcties-artikel

Meer nettowinst en minder retouren door conversie correcties in Google Ads

  De meeste Google Ads specialisten stellen van alles in het werk om ervoor te zorgen dat campagnes steeds efficiënter budget spenderen. Met een performance doelstelling kunnen we kiezen uit verschillende biedstrategieën, zoals doel-CPA, conversies maximaliseren of  doel-ROAS. Bij de laatstgenoemde is het mogelijk om een bruto rendement als doelstelling  te laten fungeren, bijvoorbeeld dat...
Lees meer
Google Cookies

Google koopt tijd voor de Cookieless future

  De techgigant Google komt terug op hun eerdere aankondiging de third party cookies te laten vervallen in hun Chrome browser technologie. Waar ze begin 2020 al aan hebben gegeven te streven naar een realisatie binnen dit jaar, is de termijn nu naar 2023 verschoven. Google wijkt hierin af van de andere grote spelers als...
Lees meer
anunciarse-google-shopping

Google Shopping Organic: gratis vermeldingen binnen Google Shopping

Sinds oktober 2020 worden er ook niet betaalde resultaten weergeven binnen het Google Shopping gedeelte. Wanneer jouw producten van structured data waren voorzien, konden deze al gratis vertoond worden binnen Google afbeeldingen, Google zoeken en Google Lens. Nu is dit ook het geval binnen het Google Shopping gedeelte. In dit artikel vind je informatie over…
Lees meer
Facebook

Onze ervaring met Facebook Attribution bij Greenpeace

De belofte die Facebook doet met hun attribution tool is dat het een eerlijker en meer compleet beeld geeft van resultaten uit digital advertising dan bijvoorbeeld Google Analytics. Wij hebben dit getest bij onze klant Greenpeace. Onderaan de streep liet de analyse vanuit Facebook Attribution geen nieuwe inzichten zien. Wél gaf het een zeer waardevolle…
Lees meer
Facebook Ads experimenteren

De mogelijkheden van experimenten binnen Facebook Ads

Facebook is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal voor het genereren van zichtbaarheid en transacties. Een data gedreven optimalisatie aanpak is cruciaal om resultaten op dit platform te verbeteren. Facebook biedt via de tool experimenten diverse mogelijkheden om nieuwe innovaties of aanpassingen op een data gedreven manier te testen. Dit artikel gaat in op de…
Lees meer
Andries OV #2 – 15.04.2021

Alles over The Cookieless Future

Tijdens de Online Conference van 15 april zijn de belangrijkste vragen omtrent ‘The Cookieless Future’ beantwoord. Bekijk de expert sessies terug om je optimaal te kunnen voorbereiden op de toekomst. In deze blog part 1.  De optimale voorbereiding op een cookieless future Tijdens de online conference namen experts van OrangeValley, de DDMA en Centraal Beheer…
Lees meer
Schermafbeelding-2019-05-17-om-12.12.23

Vier effectieve manieren om meer resultaat te halen op Marketplaces

In dit artikel benoemen we 4 punten hoe je als bedrijf het verschil kan maken op een marketplace. Met als doel om zo goed mogelijk vindbaar te zijn binnen een marketplace en de zogenaamde buy box te winnen. Met het winnen van de buy box ben je de standaard eerste optie als consumenten een product…
Lees meer
Machine Learning binnen Google Ads

Meer omzet en flink hogere ROAS dankzij slimme Machine Learning toepassing bij Diks Verzekeringen

Het team van OrangeValley heeft voor Diks Verzekeringen binnen 12 maanden een omzetstijging van 118,38% behaald op de generieke zoekwoorden. Daarnaast verbeterde de ROAS zelfs met 42,83%. En dat in een van de meest concurrerende online markten, waar CPC’s oplopen tot boven de €10. Dit hebben we gerealiseerd door de campagne- en advertentiegroep structuur van…
Lees meer
adverteren op bol

Adverteren op Bol

  Met ongeveer 9 miljoen unieke bezoekers per maand is Bol.com het platform in Nederland om producten onder de aandacht te brengen. Een groot gedeelte van de bezoekers komt op dit platform met een koopintentie, wat het zeer interessant maakt om additionele omzet te genereren. Het plaatsen van producten op dit platform is gratis, alleen...
Lees meer