Website foto 11 – 2019

Advertising

Schermafbeelding 2023-01-24 om 10.00.41
AdvertisingOnline StrategieZoekmachine adverteren Artikel

De balans tussen performance marketing en branding

  Performance marketing is ontzettend belangrijk voor veel merken. Dit is vaak de commerciële motor achter een bedrijf. Echter, als merken alleen focussen op performance, dan kunnen ze hun merkwaarde verliezen en hun funnel droogt uit. Dit komt doordat branding een lange termijn groeidoelstelling is en omdat 95% van aankopen worden gemaakt op basis van...
Lees meer
Schermafbeelding 2023-02-07 om 16.05.51
Zoekmachine optimalisatieAdvertisingContent MarketingData AnalyticsOnline StrategieWebsite Performance Optimalisatie Artikel

Hallo Bard, leuk je te ontmoeten!

  Gisteren, maandag 6 februari, deelde Google een bericht uit naam van CEO Sundar Pichai zelf. Het nieuws? Google begint binnenkort met de uitrol van hun eigen chatbot: Google Bard. Dit precies een dag nadat er printscreens zijn gelekt van een integratie van ChatGPT in Microsoft’s zoekmachine Bing. De AI strijd tussen de 2 tech-giganten betekent...
Lees meer
digital_advertising_consultant_bwd
AdvertisingZoekmachine adverteren Artikel

Dit zijn de stappen naar een succesvolle ingerichte Performance Max campagne!

  Google Ads zet vol in het automatiseren via Performance Max (pMax). Wanneer bedrijven hetzelfde geautomatiseerd proces gaan gebruiken, dan kan het zijn dat je campagnes weinig gaan differentiëren van de rest. Hoe val je op tussen al je concurrenten? Het is daarom belangrijk om te weten hoe je jouw pMax campagne zo succesvol mogelijk...
Lees meer
nieuwsbrief februari 2022
Advertising Artikel

Data Driven Optimalisatie Binnen Facebook Ads

  De inzet van advertenties op Facebook en Instagram blijft maar doorgroeien. Zo is Facebook’s omzet uit advertenties in Q3 2021 met circa 33% (bron) toegenomen t.o.v. dezelfde periode vorig jaar. Een signaal dat de advertentiekanalen van Facebook steeds belangrijker worden voor bedrijven. Daarnaast wordt het advertentieplatform continue verbeterd met nieuwe functionaliteiten. Dit biedt kansen...
Lees meer
Gebruik marktinzichten uit het Google merchant center
Advertising Artikel

Gebruik marktinzichten uit het Google Merchant Center

  Met het Google Merchant Center kun je inzicht krijgen in hoe je producten in de markt staan ten opzichte van andere. Met rapporten over het prijsconcurrentievermogen en bestsellers kun je aanbod en/of de prijzen van je producten op een slimme manier aanpassen. Google heeft vandaag de dag meer waardevolle data dan ooit. Zo weet...
Lees meer
Conversie-correcties-artikel
Advertising Artikel

Meer nettowinst en minder retouren door conversie correcties in Google Ads

  De meeste Google Ads specialisten stellen van alles in het werk om ervoor te zorgen dat campagnes steeds efficiënter budget spenderen. Met een performance doelstelling kunnen we kiezen uit verschillende biedstrategieën, zoals doel-CPA, conversies maximaliseren of  doel-ROAS. Bij de laatstgenoemde is het mogelijk om een bruto rendement als doelstelling  te laten fungeren, bijvoorbeeld dat...
Lees meer
Google Cookies
NieuwsAdvertisingOverige Artikel

Google koopt tijd voor de Cookieless future

  De techgigant Google komt terug op hun eerdere aankondiging de third party cookies te laten vervallen in hun Chrome browser technologie. Waar ze begin 2020 al aan hebben gegeven te streven naar een realisatie binnen dit jaar, is de termijn nu naar 2023 verschoven. Google wijkt hierin af van de andere grote spelers als...
Lees meer
anunciarse-google-shopping
Advertising Artikel

Google Shopping Organic: gratis vermeldingen binnen Google Shopping

Sinds oktober 2020 worden er ook niet betaalde resultaten weergeven binnen het Google Shopping gedeelte. Wanneer jouw producten van structured data waren voorzien, konden deze al gratis vertoond worden binnen Google afbeeldingen, Google zoeken en Google Lens. Nu is dit ook het geval binnen het Google Shopping gedeelte. In dit artikel vind je informatie over…
Lees meer
Facebook
AdvertisingOverige Artikel

Onze ervaring met Facebook Attribution bij Greenpeace

De belofte die Facebook doet met hun attribution tool is dat het een eerlijker en meer compleet beeld geeft van resultaten uit digital advertising dan bijvoorbeeld Google Analytics. Wij hebben dit getest bij onze klant Greenpeace. Onderaan de streep liet de analyse vanuit Facebook Attribution geen nieuwe inzichten zien. Wél gaf het een zeer waardevolle…
Lees meer
Facebook Ads experimenteren
AdvertisingConversie Optimalisatie Artikel

De mogelijkheden van experimenten binnen Facebook Ads

Facebook is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal voor het genereren van zichtbaarheid en transacties. Een data gedreven optimalisatie aanpak is cruciaal om resultaten op dit platform te verbeteren. Facebook biedt via de tool experimenten diverse mogelijkheden om nieuwe innovaties of aanpassingen op een data gedreven manier te testen. Dit artikel gaat in op de…
Lees meer