Website foto 11 – 2019

Conversie Optimalisatie

Tools CXO – OrangeValley
Conversie Optimalisatie Artikel

Van inzicht in User Behaviour naar een verbeterde Customer Experience

Van inzicht in User Behaviour naar een verbeterde Customer Experience, een ontwikkeling waar tijdens het afgelopen CXO event van OrangeValley uitvoerig bij is stilgestaan. In dit artikel lees je de belangrijkste take-aways. CXO, voorheen bekend als Conversie-Optimalisatie of CRO, behelst meer dan enkel korte termijn optimalisatie voor websites. We zijn anno 2020 ook veel meer…
Lees meer
Community Partner van Optimizely
Conversie Optimalisatie Artikel

OrangeValley wordt Community Partner van Optimizely

OrangeValley maakt al jaren gebruik van het platform Optimizely voor Conversie Optimalisatie en heeft nu ook een partnership gesloten met de partij. Vanaf heden zijn we Community Partners. Dit zorgt voor nieuwe voordelen die we onze klanten kunnen bieden op het gebied van CXO. Optimizely Community Partner Optimizely is marktleider in optimalisatie tooling en biedt…
Lees meer
usability-lab-biometrie
Conversie Optimalisatie Artikel

Een ‘GO’ op alle A/B testen bij De Persgroep Nederland

A/B testen is bij De Persgroep Nederland inmiddels niet meer weg te denken uit de dagelijkse werkwijze van het CRO team. Toen OrangeValley begin 2018 als Digital Marketing partner aanschoof stond dit echter nog in de kinderschoenen. Biometrisch Usability Onderzoek heeft hier een grote verandering in gebracht. Om bij De Persgroep Nederland een A/B test…
Lees meer
Do-think-feel-see-cro-orangevalley
Conversie Optimalisatie Artikel

Customer Experience Optimization & Psychology

Marketing draait steeds meer om het optimaliseren van de klantreis of de algehele ervaring van jouw klant. Vandaar dat de term Customer Experience Optimization steeds vaker voorkomt. Met dit artikel willen wij wat meer diepte geven aan dit begrip door het uitlichten van de impact van psychologische kennis in het Customer Experience Optimization traject. Customer…
Lees meer
Webanalyse-OrangeValley-2018
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

Het data-driven attributiemodel: Waarde toeschrijven binnen de gehele customer journey

Wat is attributie precies? En op welke manier schrijft het data-driven attributiemodel waarde toe aan kanalen binnen de customer journey? Deze twee vragen beantwoorden wij in dit artikel over de verschillende attributiemodellen en een uitgebreide toelichting over het data-driven attributiemodel. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Wat is attributie? Attributie is een methodiek waarmee online…
Lees meer
bayesian-calculator-OrangeValley
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

A/B testing met de Bayesian Calculator

De online Bayesian Calculator van OrangeValley is een handige tool voor iedereen die bezig is met A/B-testing. De tool is ontwikkeld om uitspraken te kunnen doen over de kans dat een testvariant beter zal presteren dan een controlevariant. Bayesian Calculator, wat is het en hoe werkt het nu eigenlijk? Binnen conversie optimalisatie, maar ook andere…
Lees meer
Webanalyse-OrangeValley-2018
Conversie Optimalisatie Artikel

Conversieoptimalisatie deep dive: De Bayesian vs Frequentist methode

In de statistiek gaat het al langere tijd over welke statistische methode het beste is. Deze discussie heeft zich al enige tijd verspreid naar de online marketingwereld. Specifiek is het een thema dat aandacht krijgt binnen het vakgebied conversie optimalisatie en de statistiek die daarbij komt kijken. Zo test een goede Conversie Optimalisatie Specialist altijd…
Lees meer
datadriven2-lowres
Conversie Optimalisatie Artikel

Data driven conversie optimalisatie: Van onderbuikgevoel naar datagedreven beslissingen

Het nemen van datagedreven beslissingen is dé te nemen weg voor de online marketeer. Waar dit voor een conversie specialist het bedenken van een test hypothese is, zal dat voor een SEA specialist het nemen van beslissingen rondom campagnes zijn. A/B testen uitvoeren of business beslissingen maken op basis van onderbuikgevoel is immers passé. Althans,…
Lees meer
Header Eduard
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

Video: Conversieoptimalisatie en het KPI framework

Conversieoptimalisatie en het KPI framework Hoe geef je richting aan de optimalisatie van de customer journey? Welke KPI’s kan je hierbij gebruiken om het rendement te verbeteren.
Lees meer
Next_level_conversie_optimalisatie_tom2
Conversie Optimalisatie Artikel

Video: Kwalitatief en biometrisch onderzoek in een Usability Lab

Kwalitatief en biometrisch onderzoek in een Usability Lab Onderzoek in een biometrisch usability lab geeft een schat aan informatie. Tom staat stil bij de extra inzichten die verkregen kunnen worden uit dit onderzoek. Hij behandelt voorbeelden uit het usability lab van OrangeValley en hoe hiermee nieuwe inzichten kunnen worden achterhaald. Een verrassende presentatie waarbij de…
Lees meer