Website foto 11 – 2019

Data Analytics

OrangeValley wave
unnamed-4-e1614606178383

Van meten naar weten in Google analytics 4 | bekijk Emerce GAUC op 4 maart

Op 4 maart staat Teun Keizer, Data analist bij OrangeValley, op het digitale podium van de Emerce Google Analytics user Conference (GAUC). Hij spreekt tijdens de GAUC over wat er allemaal moet gebeuren in het traject van meten naar weten binnen Google Analytics 4.  De honger naar data is nog altijd niet gestild. We willen…
Lees meer
Google Server Site Tagging

Google Tag Manager Server-Side Tagging: Betere datakwaliteit, performance en security

Recent heeft Google een nieuw Tag Manager container type aangekondigd, namelijk de Server-side tagging container. Op dit moment is de publieke beta versie beschikbaar. In dit artikel vind je informatie over wat server-side tracking is, behandelen we de verschillen tussen client-side en server-side tracking en gaan we in op de voordelen.  Wat is server-side tag…
Lees meer
Google Analytics 4 - OrangeValley

Google Analytics 4 is hier. Wat gaat de toekomst ons brengen?

Vandaag is bekend geworden dat Google Analytics App+Web verder zal gaan als Google Analytics 4. Met de keuze voor een nieuwe naam wordt duidelijker dat deze properties de toekomst zijn van Google Analytics, ook zeker wanneer je binnen je organisatie geen apps beheert. Iets meer dan een jaar geleden, in augustus van 2019, heeft Google…
Lees meer
cookies

Adverteren zonder cookies; hoe nu verder?

Zoals al in een aantal artikelen door collega’s van OrangeValley is beschreven, hebben de laatste updates rondom ITP/ETP (Intelligent/Enhanced Tracking Prevention) ervoor gezorgd dat de advertentiedoelgroepen een stuk kleiner worden. Dit geldt momenteel met name voor gebruikers van de browsers Safari en Firefox. Maar Google heeft voor Chrome ook aangegeven dat binnen nu en twee…
Lees meer
google-firebase

Analytics voor apps, wat kan ik met Firebase?

Eind 2019 is Google Analytics App+Web aangekondigd door Google. Met deze nieuwe versie van Google Analytics is het mogelijk om App en Web data te combineren en te analyseren. Het verzamelen van de web data kan worden ingericht via bijvoorbeeld Google Tag Manager. Om ervoor te zorgen dat het verkeer van je native iOS- of…
Lees meer
Personalisatie

Waarom het monitoren van laadtijden met Google Analytics niet voldoet [Case]

Met de OrangeValley Loading Time Impact Calculator hebben we laten zien hoe groot de impact van laadtijd op jouw online resultaten is. De gemiddelde laadtijd in Google Analytics zegt op zichzelf niet veel. Wanneer we de gemiddelde laadtijd vergelijken tussen groepen bezoekers, tussen tijdsperiodes of correleren met relevante business metrics, zien we wat de impact…
Lees meer
shahadat-rahman-BfrQnKBulYQ-unsplash

Ontdek privacygevoelige informatie in jouw Google Analytics data

Bij OrangeValley zien we regelmatig dat klantdata in Google Analytics persoonlijke en privacygevoelige informatie bevat. In dit artikel beschrijven we hoe je er eenvoudig achter komt of er ook privacygevoelige informatie in jouw Google Analytics data te vinden is. Dat kan namelijk eenvoudig met onze gratis Persoonlijk Identificeerbare Informatie (PII) Checker en uitgebreid met ons…
Lees meer
Overview CRMint

In 3 stappen van klantdata naar beter klantcontact dankzij het RFM-model

Elke klant is uniek en verdient de juiste benadering. De grotere spelers hebben daarom al een aantal jaar de ‘massa-benadering’ bij het grofvuil gezet en steeds meer kleinere e-commerce spelers maken nu ook de overstap naar personalisatie. De grote vraag blijft natuurlijk hoe je dit binnen jouw organisatie kan aanpakken? Hoe kan je de marketing-uitingen…
Lees meer
OrangeValley Google Analytics

Dit betekent ITP 2.1 en 2.2 voor jouw data in Google Analytics (+ praktische tool)

De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Veel van deze artikelen blijven vrij complex en beschrijven op een theoretische wijze wat er zou kunnen gebeuren met jouw data. Vandaar dat we de invloed van ITP 2.1 en 2.2 in dit artikel vanuit…
Lees meer
Scopes in GA - uitleg

Scopes hanteren met Google Analytics: analyses maken die kloppen

Je kent het waarschijnlijk wel: je klikt door rapporten in Google Analytics, maar je mist bepaalde inzichten. Waarom staan er geen sessies in je All pages rapport? Waarom kun je in sommige rapporten niet filteren op een specifieke dimensie? En waarom kun je binnen de productrapporten niet zien om hoeveel sessies of pagina’s het gaat?…
Lees meer