Website foto 11 – 2019

Data Analytics

Personalisatie
Data Analytics Artikel

Waarom het monitoren van laadtijden met Google Analytics niet voldoet [Case]

Met de OrangeValley Loading Time Impact Calculator hebben we laten zien hoe groot de impact van laadtijd op jouw online resultaten is. De gemiddelde laadtijd in Google Analytics zegt op zichzelf niet veel. Wanneer we de gemiddelde laadtijd vergelijken tussen groepen bezoekers, tussen tijdsperiodes of correleren met relevante business metrics, zien we wat de impact…
Lees meer
shahadat-rahman-BfrQnKBulYQ-unsplash
Data AnalyticsGoogle Analytics Artikel

Ontdek privacygevoelige informatie in jouw Google Analytics data

Bij OrangeValley zien we regelmatig dat klantdata in Google Analytics persoonlijke en privacygevoelige informatie bevat. In dit artikel beschrijven we hoe je er eenvoudig achter komt of er ook privacygevoelige informatie in jouw Google Analytics data te vinden is. Dat kan namelijk eenvoudig met onze gratis Persoonlijk Identificeerbare Informatie (PII) Checker en uitgebreid met ons…
Lees meer
Overview CRMint
Data Analytics Artikel

In 3 stappen van klantdata naar beter klantcontact dankzij het RFM-model

Elke klant is uniek en verdient de juiste benadering. De grotere spelers hebben daarom al een aantal jaar de ‘massa-benadering’ bij het grofvuil gezet en steeds meer kleinere e-commerce spelers maken nu ook de overstap naar personalisatie. De grote vraag blijft natuurlijk hoe je dit binnen jouw organisatie kan aanpakken? Hoe kan je de marketing-uitingen…
Lees meer
OrangeValley Google Analytics
Data AnalyticsGoogle Analytics Artikel

Dit betekent ITP 2.1 en 2.2 voor jouw data in Google Analytics (+ praktische tool)

De afgelopen tijd is er veel geschreven over de impact van ITP 2.1 en 2.2 op data in Google Analytics. Veel van deze artikelen blijven vrij complex en beschrijven op een theoretische wijze wat er zou kunnen gebeuren met jouw data. Vandaar dat we de invloed van ITP 2.1 en 2.2 in dit artikel vanuit…
Lees meer
Scopes in GA - uitleg
Data AnalyticsGoogle Analytics Artikel

Scopes hanteren met Google Analytics: analyses maken die kloppen

Je kent het waarschijnlijk wel: je klikt door rapporten in Google Analytics, maar je mist bepaalde inzichten. Waarom staan er geen sessies in je All pages rapport? Waarom kun je in sommige rapporten niet filteren op een specifieke dimensie? En waarom kun je binnen de productrapporten niet zien om hoeveel sessies of pagina’s het gaat?…
Lees meer
Google Analytics
Data AnalyticsGoogle Analytics Artikel

Het effect van al het ITP geweld op Google Analytics data

“Half the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half”. Met de komst van digitale media waren we hard op weg om de leus van John Wanamaker voorgoed in de vergetelheid te laten raken. De meetbaarheid die alle media in het online landschap met zich meebrengen zorgt ervoor…
Lees meer
ITP 2.2 Tracking
Data Analytics Artikel

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP 2.1 & 2.2) op online marketing

Intelligent Tracking Prevention (ITP) is inmiddels alweer sinds halverwege 2017 actief in de webbrowser Safari. De meest recente versies (ITP 2.1 en ITP 2.2) hebben steeds meer impact op het gebied van online adverteren, analytics en A/B-testing. In dit artikel gaan we in op deze ontwikkeling en de impact hiervan op online marketing. Wat is…
Lees meer
Webanalyse-OrangeValley-2018
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

Het data-driven attributiemodel: Waarde toeschrijven binnen de gehele customer journey

Wat is attributie precies? En op welke manier schrijft het data-driven attributiemodel waarde toe aan kanalen binnen de customer journey? Deze twee vragen beantwoorden wij in dit artikel over de verschillende attributiemodellen en een uitgebreide toelichting over het data-driven attributiemodel. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Wat is attributie? Attributie is een methodiek waarmee online…
Lees meer
GDPR
Data Analytics Artikel

Er is iets met GDPR/AVG…

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam GDPR. In dit artikel leest u meer over de impact van GDPR én het gemak van onze scan die uw organisatie GDPR proof maakt. Wat is de GDPR? GDPR is de Engelse term…
Lees meer
bayesian-calculator-OrangeValley
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

A/B testing met de Bayesian Calculator

De online Bayesian Calculator van OrangeValley is een handige tool voor iedereen die bezig is met A/B-testing. De tool is ontwikkeld om uitspraken te kunnen doen over de kans dat een testvariant beter zal presteren dan een controlevariant. Bayesian Calculator, wat is het en hoe werkt het nu eigenlijk? Binnen conversie optimalisatie, maar ook andere…
Lees meer