Website foto 11 – 2019

Data Analytics

ITP 2.2 Tracking
Data Analytics Artikel

De impact van Intelligent Tracking Prevention (ITP 2.1 & 2.2) op online marketing

Intelligent Tracking Prevention (ITP) is inmiddels alweer sinds halverwege 2017 actief in de webbrowser Safari. De meest recente versies (ITP 2.1 en ITP 2.2) hebben steeds meer impact op het gebied van online adverteren, analytics en A/B-testing. In dit artikel gaan we in op deze ontwikkeling en de impact hiervan op online marketing. Wat is…
Lees meer
Webanalyse-OrangeValley-2018
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

Het data-driven attributiemodel: Waarde toeschrijven binnen de gehele customer journey

Wat is attributie precies? En op welke manier schrijft het data-driven attributiemodel waarde toe aan kanalen binnen de customer journey? Deze twee vragen beantwoorden wij in dit artikel over de verschillende attributiemodellen en een uitgebreide toelichting over het data-driven attributiemodel. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Wat is attributie? Attributie is een methodiek waarmee online…
Lees meer
GDPR
Data Analytics Artikel

Er is iets met GDPR/AVG…

Per 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De AVG is ook wel bekend onder de Engelse naam GDPR. In dit artikel leest u meer over de impact van GDPR én het gemak van onze scan die uw organisatie GDPR proof maakt. Wat is de GDPR? GDPR is de Engelse term…
Lees meer
bayesian-calculator-OrangeValley
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

A/B testing met de Bayesian Calculator

De online Bayesian Calculator van OrangeValley is een handige tool voor iedereen die bezig is met A/B-testing. De tool is ontwikkeld om uitspraken te kunnen doen over de kans dat een testvariant beter zal presteren dan een controlevariant. Bayesian Calculator, wat is het en hoe werkt het nu eigenlijk? Binnen conversie optimalisatie, maar ook andere…
Lees meer
web-analytics
Data AnalyticsNieuws Artikel

Het belang van userbased web analytics voor een 360-graden klantbeeld

Ongeveer vier jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met het vak webanalyse. Sinds de eerste dag ben ik gewend om analyses op ‘sessiebasis’ uit te voeren. In eerste instantie voelt dit wat vreemd aan. Het gaat toch om de gebruiker? Naarmate ik beter bekend raakte met de afhankelijkheden van de metingen en de…
Lees meer
dashboarding algemeen
Data AnalyticsOnline Strategie Artikel

Stuurloos in een zee van data? Gebruik een actiegericht KPI dashboard

Meer dan ooit kunnen we het gedrag van mens en machine op de voet volgen. Dit levert een dagelijks uitdijende berg aan potentieel waardevolle informatie op. Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om inzichten en concrete actiepunten te destilleren uit deze zee van big data. Wil…
Lees meer
Header Eduard
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

Video: Conversieoptimalisatie en het KPI framework

Conversieoptimalisatie en het KPI framework Hoe geef je richting aan de optimalisatie van de customer journey? Welke KPI’s kan je hierbij gebruiken om het rendement te verbeteren.
Lees meer
header klantevent
Data Analytics Artikel

Video: Omnichannel Rapportage & Attributie

Omnichannel Rapportage & Attributie Jesper Uittenbogaard – Senior Consultant bij OrangeValley laat zien hoe met de juiste KPI’s een omnichannelstrategie kan worden geoptimaliseerd. Hoe kan met een juist KPI model en rapportagestructuur inzicht worden verkregen in de juiste werking van de Omnichannel strategie. Jesper behandelt het KPI framework en geeft aan hoe men kan bijsturen.
Lees meer
Data Analytics Artikel

Video DataDriven Conversie optimalisatie

DataDriven Conversie optimalisatie Steeds meer organisaties gaan professioneler aan de slag met conversie optimalisatie en AB-testing. Het belang van een goed beheersbaar proces is evident. Peter behandelt verschillende technieken om te werken aan een betere dialoog. Het belang van usability onderzoek, maar ook het belang van een goed proces komt aan de orde. Whitepaper download…
Lees meer
Data Analytics Artikel

Video: Data Driven Marketing van KPI framework tot Predictive Model

Data Driven Marketing van KPI framework tot Predictive Model Data Driven Marketing stelt ons in staat om steeds beter te voorspellen:“Predictive Modelling”. Bijsturen wordt daardoor steeds eerder mogelijk. Uiteraard is het wel van belang dat een predictive model wordt gebaseerd op de juiste KPI’s. Jesper behandelt het KPI Framework en geeft voorbeelden over hoe predictive…
Lees meer