Website foto 11 – 2019

Data Analytics

web-analytics
Data AnalyticsNieuws Artikel

Het belang van userbased web analytics voor een 360-graden klantbeeld

Ongeveer vier jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met het vak webanalyse. Sinds de eerste dag ben ik gewend om analyses op ‘sessiebasis’ uit te voeren. In eerste instantie voelt dit wat vreemd aan. Het gaat toch om de gebruiker? Naarmate ik beter bekend raakte met de afhankelijkheden van de metingen en de…
Lees meer
dashboarding algemeen
Data AnalyticsOnline Strategie Artikel

Stuurloos in een zee van data? Gebruik een actiegericht KPI dashboard

Meer dan ooit kunnen we het gedrag van mens en machine op de voet volgen. Dit levert een dagelijks uitdijende berg aan potentieel waardevolle informatie op. Organisaties worden steeds beter in het verzamelen van data, maar zijn vaak niet bij machte om inzichten en concrete actiepunten te destilleren uit deze zee van big data. Wil…
Lees meer
Header Eduard
Conversie OptimalisatieData Analytics Artikel

Video: Conversieoptimalisatie en het KPI framework

Conversieoptimalisatie en het KPI framework Hoe geef je richting aan de optimalisatie van de customer journey? Welke KPI’s kan je hierbij gebruiken om het rendement te verbeteren.
Lees meer
header klantevent
Data Analytics Artikel

Video: Omnichannel Rapportage & Attributie

Omnichannel Rapportage & Attributie Jesper Uittenbogaard – Senior Consultant bij OrangeValley laat zien hoe met de juiste KPI’s een omnichannelstrategie kan worden geoptimaliseerd. Hoe kan met een juist KPI model en rapportagestructuur inzicht worden verkregen in de juiste werking van de Omnichannel strategie. Jesper behandelt het KPI framework en geeft aan hoe men kan bijsturen.
Lees meer
Data Analytics Artikel

Video DataDriven Conversie optimalisatie

DataDriven Conversie optimalisatie Steeds meer organisaties gaan professioneler aan de slag met conversie optimalisatie en AB-testing. Het belang van een goed beheersbaar proces is evident. Peter behandelt verschillende technieken om te werken aan een betere dialoog. Het belang van usability onderzoek, maar ook het belang van een goed proces komt aan de orde. Whitepaper download…
Lees meer
Data Analytics Artikel

Video: Data Driven Marketing van KPI framework tot Predictive Model

Data Driven Marketing van KPI framework tot Predictive Model Data Driven Marketing stelt ons in staat om steeds beter te voorspellen:“Predictive Modelling”. Bijsturen wordt daardoor steeds eerder mogelijk. Uiteraard is het wel van belang dat een predictive model wordt gebaseerd op de juiste KPI’s. Jesper behandelt het KPI Framework en geeft voorbeelden over hoe predictive…
Lees meer
klipfolio-certified-expert-icon
Data Analytics Artikel

OrangeValley gecertificeerd als Klipfolio Partner

OrangeValley is vanaf nu Certified Partner van Klipfolio. Klipfolio is een web based business dashboarding-tool, waarmee wij real-time dashboards op maat maken voor iedere denkbare zakelijke omgeving. KPI dashboard Het bijzondere aan de aanpak van OrangeValley is dat er niet alleen een custom dashboard wordt opgeleverd, maar tegelijkertijd een totaaloverzicht voor het monitoren van gedefinieerde…
Lees meer
datadriven2-square
Data Analytics Artikel

10 dingen die je als data-driven online marketeer moet weten

Data is dé heilige graal in online marketing. Iedere zichzelf respecterende online marketeer of marketing manager wordt tegenwoordig geacht zijn prioriteiten vast te stellen op basis van statistieken uit Google Analytics en voortdurend ‘data-driven beslissingen’ te nemen. Sla er de vacatureteksten maar eens op na. ‘Je hebt sterke analytische vaardigheden en hebt een echte meten=weten…
Lees meer
DMP-first-third-party-data
Data AnalyticsOnline Strategie Artikel

Data Management Platform (DMP) uitgelicht

In technische termen is een Data Management Platform (DMP) een gecentraliseerde omgeving waar first en third-party data wordt verzameld over verschillende (digitale) marketing kanalen heen, zoals: CRM, SEO, SEA, Display, Affiliate en e-mail. Een DMP is voor ons als marketeers een marketing instrument om de juiste boodschap op het juiste moment aan de juiste doelgroep…
Lees meer
Google Analytics User Conference
Data Analytics Artikel

Webanalyse in de spotlights – Google Analytics User Conference 2016

Op 12 en 13 april stond de 9e editie van de Google Analytics User Conference (GAUC) op de kalender. De GAUC is het grootste evenement over Google Analytics in Europa. Verdeeld over twee dagen worden door de consultants van de Nederlandse Google Analytics Certified Partners trainingen en Master Classes gegeven. In dit artikel ga ik verder in…
Lees meer