Website foto 11 – 2019

Zoekmachine adverteren

OrangeValley wave
Google Ads en SEA strategieen

Het belang van data driven optimalisatie binnen SEA

Adverteren via zoekmachines (SEA) is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal om verkeer en omzet te behalen. Deze afhankelijkheid maakt het extra belangrijk om (grote) aanpassingen eerst te valideren aan de hand van A/B testen, voordat het definitief wordt doorgevoerd. Een data driven aanpak bij het optimaliseren van SEA campagnes zorgt ervoor dat de continuïteit…
Lees meer
Online Conference - The Cookieless future - OrangeValley

Online Conference: The Cookieless future | 15 april

De wet- en regelgeving omtrent advertenties wordt steeds complexer. Ook de uitfasering van third-party cookies is al een paar jaar bezig. Eigenlijk is het einde al in zicht. Veel organisaties zijn hier al van op hoogte. Toch hebben de meeste adverteerders nog geen idee wat hen te wachten staat. De Online Conference van 15 april…
Lees meer
ThuisBieb KB head

Voor een goed verhaal hoef je de deur niet uit.

In samenwerking met de online Bibliotheek (onderdeel van de KB, de nationale bibliotheek) heeft OrangeValley een campagne ingezet in de periode vanaf 6 april tot en met 1 juni: de ‘ThuisBieb’ campagne. Dit was een tijdelijke gratis app voor zowel Android als Apple. Wel of geen lid van Bibliotheek; deze app was voor iedereen beschikbaar….
Lees meer
abtesting

Verbeter je landingspagina met deze 5 Google Ads testen

De afgelopen jaren zijn veel activiteiten in Google Ads geautomatiseerd. Nog niet zo lang geleden moest je biedingen handmatig instellen en advertenties zelf schrijven. Tegenwoordig nemen de machine learning technologieën van Google dit grotendeels van je over, waardoor de directe invloed van de online marketeer minder groot wordt. Hoe kan je als digital advertising specialist…
Lees meer
Apple Search Ads vs Google App Campaign

De meerwaarde van Apple Search Ads voor je paid kanaal

Het platform ‘Apple Search Ads’ is nu een klein jaar in Nederland en zeer interessant als je gericht wilt adverteren via de App Store van Apple. In dit artikel leg ik de basis uit en gaan we aan de hand van een case de resultaten vergelijken tussen Apple Search Ads en Google App campaign. Afbeelding:…
Lees meer
friends of search - SEA recap 2

Een SEA terugblik op Friends of Search 2020

De zevende editie van Friends op Search vond op dinsdag 4 februari plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Een vol programma, met zowel een SEO- als een SEA-track. In dit artikel vind je een recap van de belangrijkste SEA ontwikkelingen die besproken zijn. De rode draad: controle hebben én houden op het proces van automatisering….
Lees meer
Friend of Search 2020 - Orangevalley

Friends of Search 2020: 20% korting op tickets

Op dinsdag 4 februari 2020 vindt de 7e editie van het Friends of Search event plaats in de Kromhouthal in Amsterdam. Ook dit jaar is OrangeValley weer sponsor. Al onze relaties profiteren daarom van 20% korting op hun entreeticket. Internationale Search Experts Friends of Search is een initiatief vanuit de brancheorganisaties DDMA en IAB Nederland….
Lees meer
Bilderberg logo

Klantcase: Meer omzet tegen lagere kosten voor het SEA kanaal van Bilderberg Hotels

Tot een jaar geleden was het een grote uitdaging voor Bilderberg Hotels om haar omzetdoelstellingen voor het SEA kanaal te realiseren. Sinds begin 2019 kwam daar verandering in: Een omzetstijging van 69,58% in augustus 2019 t.o.v. dezelfde maand vorig jaar. Een toename van omzet tegen de seizoenstrend in en een zeer stabiele ROAS. Dit allemaal…
Lees meer
Google Ads en SEA strategieen

3 redenen waarom het budget niet leidend mag zijn in een SEA strategie

Wanneer jij gebruik maakt van SEA-campagnes om je product of dienst te promoten, weet je dat adverteren geld kost. Je verwacht ook een bepaalde omzet terug te krijgen uit de SEA-campagnes. Maar wat is nu precies het juiste bedrag dat je moet uitgeven om te zorgen dat je SEA-campagnes optimaal renderen? Deze vraag vormt bij…
Lees meer
marketplaces

Vier kansen voor Feed Based Advertising in 2019

Maak je gebruik van een productfeed? Bijvoorbeeld om producten aan te bieden via Google Shopping, of om remarketing toe te passen? In dit artikel brengen wij jou op de hoogte van de uitgebreide advertentiemogelijkheden die een productfeed biedt, zodat jij nog meer rendement uit jouw online campagnes kunt halen. Wat is een productfeed? Voordat we…
Lees meer
12345...»