Website foto 11 – 2019

Zoekmachine adverteren

IMG_3150
Zoekmachine optimalisatieZoekmachine adverteren Artikel

De Yandex leak – wat betekent het voor jou?

  Misschien heb je het voorbij zien komen op LinkedIn, of in andere blogs. De broncode van Yandex, een Russische zoekmachine, is door een hack op straat beland. In deze broncode zijn ook de 1922 ranking factoren gevonden die de positie van een zoekresultaat binnen Yandex bepalen. Ondanks dat het marktaandeel, zeker in Nederland, zeer...
Lees meer
Schermafbeelding 2023-01-24 om 10.00.41
AdvertisingOnline StrategieZoekmachine adverteren Artikel

De balans tussen performance marketing en branding

  Performance marketing is ontzettend belangrijk voor veel merken. Dit is vaak de commerciële motor achter een bedrijf. Echter, als merken alleen focussen op performance, dan kunnen ze hun merkwaarde verliezen en hun funnel droogt uit. Dit komt doordat branding een lange termijn groeidoelstelling is en omdat 95% van aankopen worden gemaakt op basis van...
Lees meer
3604_final z_w-1
Zoekmachine adverteren Artikel

Twitter introduceert keywordtargeting in Twitter Ads

  Het kanaal Twitter is de afgelopen maanden veel in opspraak geweest door de overname door Elon Musk en de gevolgen die dit had voor het personeel. Deze week kwam Twitter met goed nieuws voor de adverteerders: keyword targetting. In dit blog vind je toelichting en uitleg rondom dit onderwerp! Twitter Keyword Targetting Twitter lanceerde...
Lees meer
digital_advertising_consultant_bwd
AdvertisingZoekmachine adverteren Artikel

Dit zijn de stappen naar een succesvolle ingerichte Performance Max campagne!

  Google Ads zet vol in het automatiseren via Performance Max (pMax). Wanneer bedrijven hetzelfde geautomatiseerd proces gaan gebruiken, dan kan het zijn dat je campagnes weinig gaan differentiëren van de rest. Hoe val je op tussen al je concurrenten? Het is daarom belangrijk om te weten hoe je jouw pMax campagne zo succesvol mogelijk...
Lees meer
Google Ads
Zoekmachine adverteren Artikel

De nieuwe performance max campagnes van Google Ads

  Sinds eind mei kan de nieuwe campagnevorm performance max als BETA worden aangevraagd binnen Google Ads. De belofte van Google is dat deze nieuwe campagnevorm het resultaat (omzet of leads) maximaliseert. Waarbij er in vergaande vorm gebruik wordt gemaakt van machine learning en automatisering. Maar werkt deze campagnevorm daadwerkelijk beter dan reguliere campagnes? Vanuit...
Lees meer
Google Ads en SEA strategieen
Zoekmachine adverteren Artikel

Het belang van data driven optimalisatie binnen SEA

Adverteren via zoekmachines (SEA) is voor veel bedrijven een belangrijk kanaal om verkeer en omzet te behalen. Deze afhankelijkheid maakt het extra belangrijk om (grote) aanpassingen eerst te valideren aan de hand van A/B testen, voordat het definitief wordt doorgevoerd. Een data driven aanpak bij het optimaliseren van SEA campagnes zorgt ervoor dat de continuïteit…
Lees meer
Online Conference - The Cookieless future - OrangeValley
EventsZoekmachine adverteren Artikel

Online Conference: The Cookieless future | 15 april

De wet- en regelgeving omtrent advertenties wordt steeds complexer. Ook de uitfasering van third-party cookies is al een paar jaar bezig. Eigenlijk is het einde al in zicht. Veel organisaties zijn hier al van op hoogte. Toch hebben de meeste adverteerders nog geen idee wat hen te wachten staat. De Online Conference van 15 april…
Lees meer
ThuisBieb KB head
Zoekmachine adverteren Artikel

Voor een goed verhaal hoef je de deur niet uit.

In samenwerking met de online Bibliotheek (onderdeel van de KB, de nationale bibliotheek) heeft OrangeValley een campagne ingezet in de periode vanaf 6 april tot en met 1 juni: de ‘ThuisBieb’ campagne. Dit was een tijdelijke gratis app voor zowel Android als Apple. Wel of geen lid van Bibliotheek; deze app was voor iedereen beschikbaar….
Lees meer
abtesting
Zoekmachine adverteren Artikel

Verbeter je landingspagina met deze 5 Google Ads testen

De afgelopen jaren zijn veel activiteiten in Google Ads geautomatiseerd. Nog niet zo lang geleden moest je biedingen handmatig instellen en advertenties zelf schrijven. Tegenwoordig nemen de machine learning technologieën van Google dit grotendeels van je over, waardoor de directe invloed van de online marketeer minder groot wordt. Hoe kan je als digital advertising specialist…
Lees meer
Apple Search Ads vs Google App Campaign
Zoekmachine adverteren Artikel

De meerwaarde van Apple Search Ads voor je paid kanaal

Het platform ‘Apple Search Ads’ is nu een klein jaar in Nederland en zeer interessant als je gericht wilt adverteren via de App Store van Apple. In dit artikel leg ik de basis uit en gaan we aan de hand van een case de resultaten vergelijken tussen Apple Search Ads en Google App campaign. Afbeelding:…
Lees meer
12345...»