Website foto 11 – 2019

Zoekmachine adverteren

eta
Zoekmachine adverteren Artikel

ETA’s zijn de nieuwe standaard

Vorig jaar zijn ze groots aangekondigd en sinds 31 januari 2017 zijn we inmiddels op het punt beland dat je niet anders meer kan, expanded text ads (ETA’s). Vanaf die datum is het niet meer mogelijk om de gebruikelijke standaard tekst advertenties (STA’s) toe te voegen of te wijzigen. Hetgeen overigens niet betekend dat deze STA’s…
Lees meer
Remarketing
AdvertisingZoekmachine adverteren Artikel

Dynamische remarketing: Must have voor iedereen?

Voor marketeers wordt remarketing steeds belangrijker om bezoekers in de customer journey opnieuw te bereiken. Bezoekers maken steeds meer gebruik van verschillende websites om producten te vergelijken. Hierdoor wordt de uitdaging alsmaar groter om zo relevant mogelijk te blijven en on top of mind te blijven. Dit is waar dynamische remarketing om de hoek komt…
Lees meer
AdvertisingZoekmachine adverterenZoekmachine optimalisatie Artikel

Video: Paid Search Strategy om de customer Journey

Paid Search Strategy om de customer Journey Campagnes hebben tegenwoordig zoveel opties om te optimaliseren dat de keuze enorm is. Men kan een bod aanpassen voor locatie? Voor apparaten? Type gebruiker? Of allemaal tegelijk? Met een dergelijke hoeveelheid aan mogelijkheden wordt het ondoenlijk om dit allemaal handmatig bij te kunnen werken. Technologische ontwikkelingen bieden hier…
Lees meer
2015-adlogo
Zoekmachine adverteren Artikel

4 updates in Google Adwords waar je niet om heen kan in 2016

Eind mei presenteerde Google een aantal vernieuwingen binnen zoekmachine adverteren die voor de komende periode op de plank zouden liggen. Een aantal daarvan zijn inmiddels in een verhoogd tempo doorgevoerd. Bij deze een recap voor wat je op korte termijn (vanaf heden) kan verwachten. Expanded text ads (ETA) wordt de standaard Heel lang is de…
Lees meer
Zoekmachine adverteren Artikel

Zoekmachine adverteren (SEA) in de complete Customer Journey

Een consument denkt niet in marketingkanalen of apparaten. Om een klant te bereiken denken we dan ook vanuit diens ‘journey’; juist ook in online advertising. Met steeds meer touch points voorafgaand aan een (koop)beslissing, is het centraal stellen van de klant alleen maar belangrijker geworden. Helaas bestaat er niet iets als één customer journey voor…
Lees meer
Zoekmachine adverteren Artikel

Google Performance Summit: De belangrijkste AdWords ontwikkelingen

Gisteren om 18:00 was de Google Performance Summit in San Francisco. In deze keynote heeft Google een aantal nieuwe functionaliteiten gepresenteerd waarvan de meeste later dit jaar beschikbaar komen voor online marketeers. De reden waarom Google deze update doet, is de shift naar Mobile First. Mobile First Inmiddels is meer dan 60% van al het verkeer…
Lees meer
Event1
NieuwsZoekmachine adverteren Artikel

Micromomenten met macro kansen: Paid Search trends & technologieën in 2016

Welkom in 2016. In het huidige online marketing tijdperk is de markt complexer dan ooit. Mobieler dan ooit. Meer technologiegedreven dan ooit. We staan voor de grote uitdaging om onze doelgroep meer dan ooit te leren kennen en op het juiste moment relevant te zijn. We zetten steeds meer de klant centraal waarbij we streven…
Lees meer
Zoekmachine adverteren Artikel

Let op: Google Shopping regelgeving wordt strenger.

Controleer je Merchant Center nu! Maak jij gebruik van Google Shopping campagnes? Lees dan vooral verder! Per 16 mei worden de vereisten voor Google Shopping strenger wat voor veel afkeuringen kan zorgen in je campagne. GTIN GTIN nummers, of zoals beter bekend in Nederland EAN codes zijn 13 cijferige product codes die ook terug te…
Lees meer
Google 4 top advertenties
NieuwsZoekmachine adverteren Artikel

Adwords advertenties verdwijnen uit de rechterkolom

Afgelopen weekend dook een belangrijke wijziging binnen de zoekresultatenpagina van Google op. De advertenties in de rechterhelft van de zoekresultatenpagina op desktops zijn voor het grootste deel van de zoekopdrachten verdwenen. De enige advertenties die u hier nog zult terugvinden zijn de Google-Shopping resultaten en advertenties in de Knowledge panel. Daar waar de advertenties aan de…
Lees meer
Zoekmachine adverteren Artikel

Search Advertising 2016: Tips & Tools van Friends of Search

Update: 20% korting op Friends of Search 2017 tickets De afgelopen jaren zien we een duidelijke verschuiving in search advertising (en online marketing in het algemeen). Het uitgangspunt is niet meer het product, individuele zoekwoorden of cookies. Het gaat meer en meer om het inspelen op de behoeften van de klant, waarbij essentieel is: De…
Lees meer