Zoekmachine adverteren

Wijziging Google Grants reglementen

 

Wijziging Google Grants reglementen

Google heeft op donderdag 13 juni een grote wijziging aangebracht in de reglementen van Google Grants accounts. Deze wijziging kan een zeer grote impact hebben op jouw Google Grants campagnes met als gevolg dat je online marketing kosten aanzienlijk stijgen.

De wijziging houdt het volgende in:

Het is vanaf 1 juli niet meer mogelijk om meerdere domeinen te targeten in je Google Grants account. Je dient er voor te zorgen dat je voor 1 juli nog maar één domein target in je Google Grants account. Indien je dit niet doet maak je kans om uit het Google Grants programma te worden verwijderd. Wanneer je als stichting of goed doel wordt verwijderd uit het Google Grants programma moet je de advertentiekosten via je eigen organisatie te betalen.

Praktijkvoorbeeld Google Grants

We zullen de wijziging in het beleid uitleggen aan de hand van een praktijkvoorbeeld:

Jouw stichting of goed doel heeft als belangrijkste domein www.goeddoel.nl (dit is het domein waar je een Google Grants aanvraag op heeft gedaan). Je hebt een Google Grants campagne waarin je de url www.goeddoel.nl en dieper liggende pagina’s op dat domein target. Binnen ditzelfde account heb je nog een aantal andere campagnes voor andere websites die onder je organisatie vallen bijvoorbeeld www.reddeberen.nl en het domein www.goededoelencadeau.nl.

Wanneer je binnen je Google Grants account campagnes heeft voor andere domeinen dan het domein www.goeddoel.nl (zoals hierboven beschreven) dient je jouw Google Grants account voor 1 juli aan te passen.

Impact wijziging:

Indien je niet ingrijpt in je Google Grants account loopt je organisatie de volgende twee gevaren:

  1. Verwijdering uit het Google Grants programma
  2. Betalen advertentiebudget via eigen budget

Actie ondernemen:

Je dient voor 1 juli actie te ondernemen in je Grants account zodat je geen risico loopt op bovenstaande gevaren. OrangeValley werkt sinds 13 juni voor diverse goede doelen opdrachtgevers aan een strategie om in te spelen op deze wijziging zonder dat dit ten koste gaat van de resultaten.

Lees hier voor meer informatie vanuit Google, of neem contact op met ons