Van inzicht in User Behaviour naar een verbeterde Customer Experience, dat is de focus van het CXO event van donderdag 28 juni. Geen algemeen verhaal over conversie optimalisatie, maar een diepgaande boodschap gericht op online marketeers met affiniteit voor conversie en customer experience optimalisatie.

Tijdens het CXO event wordt gekeken naar de kansen die er zijn voor organisaties om CXO in 2018 en verdere jaren succesvol te maken. De rol én inzet van CXO is sterk geprofessionaliseerd de afgelopen jaren. Steeds meer organisaties zien de toegevoegde waarde van data en validatie. Een belangrijk aspect daarin is inzage in het gebruikersgedrag. Maar wat is gebruikersgedrag nu eigenlijk en naar welke metrics kunt u kijken? Welke tools kunt u hiervoor inzetten en hoe kan Consumer Psychology hier een bijdrage aan leveren? Op deze vragen en meer krijgt u antwoord tijdens het CXO event van donderdag 28 juni.

Wat weet ik na het event?
Na het event weet u onder andere welke CXO trends en ontwikkelingen er momenteel relevant zijn. Daarnaast kent u kent u de relatie tussen User Behaviour en Customer Experience. Ook weet u waar uw organisatie momenteel staat qua volwassenheid op het gebied van CXO én welk groeipad er nog is. U weet welke tools het meest relevant zijn en wat u praktisch kunt doen om de CXO te verbeteren.

Aanmelden voor CXO event

Het programma voor het event is als volgt:

Programma

13.00 – Inlooop
13.30 – Inleiding en programma

Ortwin Verreck: Managing Director OrangeValley

Ortwin staat kort stil bij de impact van CXO in 2018. Hij bespreekt de kansen die er voor bedrijven zijn om CXO dit jaar nog succesvol te maken. Vervolgens licht hij het programma toe en benoemt hij de directe en indirecte effecten van goed toegepaste CXO. Daarnaast introduceert Ortwin de sprekers.

13.45 – Van inzicht in User Behaviour naar een verbeterde Customer Experience

Tom de Kort: CXO Consultant

De rol én inzet van CXO is sterk geprofessionaliseerd de afgelopen jaren. Steeds meer bedrijven zien de toegevoegde waarde van data en validatie. Een belangrijk aspect daarin is inzage in het gebruikersgedrag. Maar wat is gebruikersgedrag nu eigenlijk en naar welke metrics kunt u kijken? Denk hierbij bijvoorbeeld aan de inzet van Customer LifeTime Value en Emotion analysis. Tevens gaat Tom in op wat van belang is voor het juist meten van het  gebruikersgedrag en hoe u dit omzet in een betere Customer Experience (en daarmee revenue).

14.00 – De juiste tooling voor het meten van User Behaviour

Danielle Meerwijk: CXO Consultant

Door de toenemende vraag om gebruikersgedrag gedetailleerd inzichtelijk te maken zijn er een groot scala aan tools in de markt beschikbaar. Er zijn op het oog veel vergelijkbare tools, maar hoe maakt u nu de juiste keuze voor uw organisatie. Wat zijn de verschillen tussen deze tools? Hoe kunt u deze tools aan elkaar koppelen voor de beste data inzichten? Danielle licht de verschillende tools toe en laat zien hoe u de beste tools kunt kiezen.

14.15 – Inzicht in de relatie tussen User Behaviour en Customer Experience

Twan Lammers: Webanalist

Analytics is een belangrijk onderdeel binnen de CXO werkzaamheden, maar hoe kunt u in een zee van data er voor zorgen dat u komt tot een goede testopzet? Twan vertelt aan de hand van een aantal concrete voorbeelden hoe u op het hoogste niveau grip hebt op het gebruik van uw website, hoe u vanuit hier komt tot inzichten die ook daadwerkelijk geoptimaliseerd kunnen worden en welke metingen u daarvoor nodig heeft.

14.30 – Automatisering binnen het meten van User Behaviour

Eddy Lindeboom: CXO Consultant

Door de sterke ontwikkeling van CXO wordt de workload voor marketeers op dit gebied flink opgeschroefd. Dit betekent meer gebruikersonderzoeken, meer A/B testen en meer analyses. Om deze workload op een efficiënte manier schaalbaar te houden zijn er verschillende methodes om handmatig werk te automatiseren. Hierdoor bewijst u als marketeer meer hypotheses dan voorheen én kost het minder tijd. Eddy licht voorbeelden van automation voor CXO toe en laat zien hoe u hiermee sneller inzichten opdoet en op een efficiënte manier toewerkt naar een hoger conversiepercentage.

14.45 – Pauze
15.00 – Toegepaste Consumer Psychology: De default bias  – Persuasion

Mike van der Burgt: CXO Consultant
Customer Experience optimalisatie is meer dan alleen het aanpassen van een button kleur. Het gaat om het wegnemen van knelpunten en de klant zoveel mogelijk faciliteren in zijn customer journey. Mike geeft u praktische tips hoe u bovenin de conversie piramide kunt optimaliseren op het gebied van persuasion en profiling. Specifiek gaat hij dieper in op de ‘default bias’ van consumenten. Hoe werkt de default bias en op welke manier beïnvloeden we deze tijdens verschillende fases van de Customer Experience.

15.15 – De kracht van Google Optimize 360

Gert-Jan Lagas: Head of Google Analytics 360 Suite Benelux
Gert-Jan Lagas is Head of Google Analytics 360 Suite voor de Benelux. Gert-Jan kent alle ins en outs omtrent Google Optimize 360. De A/B testing tool waarmee A/B- èn multivariate-testen gedaan kunnen worden. Tijdens zijn sessie staat Gert-Jan stil bij de kracht van deze tool waarbij hij tevens de relatie legt met audiences vanuit DoubleClick.

15.35 – Het belang van kennisborging voor CXO

Joshua Kreuger: Junior CXO Consultant
Kennisborging en kennisdeling zijn cruciaal bij CXO. Joshua vertelt waarom inzicht in het testverleden de basis is voor de organisatie die zich met next level CXO bezighoudt (knowledge base, championship). Hij licht daarin toe welke aspecten belangrijk zijn bij het borgen van kennis. Het zou zonde zijn als alle bevindingen, hypotheses en learnings die u opdoet ergens op een server verdwijnen. Naast kennisborging vertelt Joshua hoe u op een efficiënte manier het testtraject kunt inrichten (observations, hypotheses, prioritering, learnings per hypothese, tags).

15.50 – Discussie & Borrel

Ortwin vat het programma van de dag samen en staat nogmaals stil bij de hoogtepunten van de verschillende presentaties. Er is een mogelijkheid voor u om vragen te stellen, evenals tijdens de borrel wanneer de sprekers bij u langslopen.

Locatie – OrangeValley

De Corridor 27
3621 ZA Breukelen
Route via Google Maps