Op donderdag 15 maart vond het kennisevent ‘Drie pijlers om uw SEO strategie te optimaliseren’ plaats. Tijdens het event hebben toonaangevende SEO specialisten gekeken naar de invloed van de pijlers content, techniek, UX en laadtijd op uw SEO strategie.

Op het SEO kennisevent zijn onder andere belangrijke ontwikkelingen als PWA, SPA, Structured Data, Mobile First Indexing en Voice search ter sprake gekomen.
De volledige slides van de presentaties treft u hieronder aan.

Heeft u vragen naar aanleiding van een presentatie of heeft u behoefte aan advies over SEO, of over uw SEO aanpak binnen uw organisatie? Wij helpen u graag verder tijdens een afspraak met een van onze specialisten. Neem daarvoor contact met ons op via: 030 – 8 200 200 of mail naar info@orangevalley.nl.

Videopresentaties

 

Slides: In 6 stappen uw content laten indexeren

Techniek is al sinds jaar en dag bekend als een belangrijk onderdeel van een goede SEO strategie. Deze pijler wordt door Pim verder onder de loep genomen. Welke aspecten in de techniek spelen een belangrijke rol, welke ontwikkelingen zijn er recent geweest en met welke tools en technieken kunt u de techniek goed analyseren? Pim staat ook stil bij het belang van een effort/gain matrix. Afsluitend geeft hij advies over hoe u de techniek voor SEO onder de aandacht kunt brengen bij de IT-afdeling.

Slides: Structured data en het belang van goede content

Om de intentie achter een zoekopdracht beter te begrijpen hebben zoekmachines context nodig om relevante resultaten te presenteren. Koen behandelt hoe u met behulp van structured data van ‘keywords’ naar ‘entiteiten’ gaat. Op die manier kan een zoekmachine de relevantie van uw content beter doorgronden en waarderen als het beste antwoord voor haar gebruikers. Tijdens deze sessie neemt Koen u mee hoe u met verschillende methoden en technieken structured data optimaal kunt implementeren.

Slides: SEO Experience in 2018

De technologische webontwikkelingen gaan steeds sneller, maar welke zijn nou echt relevant en dient u te omarmen? Sander gaat in op nieuwe (web)technieken als AMP, Progressive Web Apps (PWA), voice search en machine learning en hoe u hier voordeel van kunt hebben. Hij staat stil bij het hedendaags gebruik van JavaScript en de impact hiervan op SEO. Daarnaast vertelt hij over een mobile-first aanpak voor SEO waar een optimale user experience (UX) een centrale rol speelt.

Slides: Webanalyse ter ondersteuning van SEO

Voor SEO biedt webanalyse veel meer dan alleen relevante inzichten in het rendement van dit belangrijke kanaal. Door een analyse van crawldata (toegankelijkheid en leesbaarheid van relevante content) laat Teun u zien waardoor Googlebot pagina’s niet of onvoldoende crawlt. Ook gaat hij in op het alsmaar toenemende JavaScript en CSS binnen websites en de groei in mobile users, de grootste performance bottleneck van dit moment. Hij geeft advies hoe u erachter komt wat voor device bezoekers gebruiken, wat voor gevolgen dat heeft en hoe u daar op in kunt spelen.