Op woensdag 22 november organiseert OrangeValley voor de vijfde keer op rij het Online Marketing Trends event. Tijdens dit event wordt er stilgestaan bij de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van data driven online marketing voor 2018. 

Het jaarlijks terugkerende Online Marketing Trend event is altijd een grote gebeurtenis. Verschillende senior specialisten van OrangeValley blikken terug op de ontwikkelingen van afgelopen jaar en kijken vooruit naar de belangrijkste online marketing trends voor het komende jaar.

Het event start met een globaal overzicht van de te verwachten online marketing trends en ontwikkelingen voor 2018. Hierna staan onze specialisten stil bij de invloed van deze trends en ontwikkelingen op overstijgende online marketing gebieden als web analytics en contentmarketing.

Na een korte pauze in het programma maken de specialisten een doorvertaling van de trends en ontwikkelingen naar alle specialistische disciplines van online marketing. Hierbij worden concrete adviezen gegeven die helpen bij het vormgeven van de digitale marketing strategie voor uw organisatie.

Afsluitend volgt een samenvatting van het event en een opsomming van de kritische succesfactoren voor uw digitale marketing strategie 2018. Achteraf is er de mogelijkheid om met de specialisten van OrangeValley, onder het genot van een borrel, na te praten.

Wilt u op de hoogte zijn van de laatste online marketing trends en ontwikkelingen en handvatten ontvangen om deze concreet toe te passen binnen uw digitale strategie voor 2018?

Schrijf u hier in voor het event.

Het programma voor het event is als volgt:

Programma

14.00 – Inloop met koffie en thee
14.30 – Inleiding en programma

Ortwin Verreck: Managing Director OrangeValley

Managing Director Ortwin start met een introductie op data driven digital marketing in 2018. Hij licht kort een tipje van de sluier op omtrent de kansen voor data driven digital strategie voor 2018. Verder opent hij met het programma en een overview van de sprekers.

14.40 – Digitale Trends 2018

Eduard Blacquire: Digital Director

Het gedrag en de verwachtingen van mensen is aan het veranderen, net als het mediagebruik. Daarbij gaan de technologische ontwikkelingen in een stroomversnelling. Eduard staat stil bij de belangrijkste trends en de impact hiervan. Hij geeft aan wat dit betekent voor uw digitale marketing strategie in 2018 (en verder).

14.55 – Single unambiguous customer view

Rachel van Staalduinen: Digital Director

Technologische ontwikkelingen en gedragsveranderingen van consumenten. Beide aspecten bieden kansen voor de data driven digitale strategie. Welke elementen zouden in een digitale strategie in 2018 moeten terugkomen. Wat betekent dit voor de customer journey en de ambitie om de juiste boodschap op het juiste moment bij de doelgroep te brengen. Rachel van Staalduinen staat stil bij de kritische succesfactoren voor een data driven digitale strategie in 2018.

15.05 – Kritische succesfactoren voor de digitale strategie

Jesper Uittenbogaard: Senior Web Analytics Consultant

Inzicht in de volledige customer journey is cruciaal om de komende jaren succesvol te zijn in (digitale) marketing. Jesper gaat in op het bepalen en meetbaar maken van KPI’s in alle fases van de customer journey. Hij legt uit hoe u uit de beschikbare data actionable inzichten krijgt om uw data driven digitale marketing voor 2018 bij te sturen.

15.15 De juiste boodschap op het juiste moment in 2018

Ronald Voorbergen: Contentmarketing Consultant

Om uw doelgroepen in 2018 en verder te bereiken wordt het steeds belangrijker om relevant te zijn tijdens de juiste touch points. Contentmarketing wordt daarom nog waardevoller. Ronald behandelt de cruciale elementen voor uw contentmarketing strategie. Daarnaast legt hij uit hoe data over de customer journey en het gedrag van uw doelgroep, het succes van uw contentmarketing in 2018 bepalen.

15.25 – Pauze
15.40 – De gebruikers­ervaring of user experience in 2018

Eddy Lindeboom: Conversie Optimalisatie Consultant

Conversie optimalisatie (CRO) verandert meer in Customer Experience Optimalisatie (CXO). De verwachtingen van bezoekers worden alsmaar hoger, tegelijkertijd leren we steeds meer over het gedrag van de bezoeker waardoor personalisatie en user generated content gerichter toegepast kunnen worden. Live chats, AI en automatic optimization spelen daarin ook een steeds belangrijkere rol. Toch is de vraag hoe een organisatie al deze kennis kan vasthouden en optimaal kan inzetten ter ondersteuning van de gebruikers­ervaring? Eddy geeft hierover een aantal belangrijke adviezen, gericht op het verbeteren van de gebruikers­ervaring voor 2018.

16.00 – De antwoordmachine van 2018

Sander Heilbron: Principal Consultant

Google heeft als hoogste doel om gebruikers zo snel mogelijk het beste antwoord te geven. Deze user experience wordt misschien wel de belangrijkste ranking factor in zoekmachines. Sander gaat in op hoe zoekmachines user experience beoordelen. En hij geeft aan wat u in 2018 aan uw SEO strategie moet aanpassen om daar op in te spelen.

16.10 – Paid search in 2018

Thijs Glass: Senior SEA Consultant

Adwords en Bing zijn niet weg te denken in een digitale strategie. SEA anno 2018 gaat over het bereiken van de juiste doelgroepen en over een groeiend aantal touchpoints, waarbij automatisering met behulp van artificial intelligence steeds belangrijker wordt. Thijs vertaalt de belangrijkste kritische succesfactoren naar bruikbare SEA tactieken in 2018.

16.20 – Programmatic Marketing in 2018

Carolina Massaro: Display Consultant

Hoe vertalen we de belangrijkste kritische succesfactoren naar display marketing en programmatic marketing in 2018. Welke ontwikkelingen en kansen zijn er voor 2018. Lieke deelt een aantal waardevolle tips en ideeën met ons.

16.30 – Werken aan succes in 2018

Ortwin Verreck: Managing Director OrangeValley

Er is een grote hoeveelheid aan technologische ontwikkelingen en het gedrag van mensen verandert continu. In deze veranderende omgeving is het van belang om de juiste keuzes te maken in uw data driven digitale strategie. Wat zijn de belangrijkste trends en welke kritische succesfactoren kunnen u helpen om de basis te leggen voor een succesvolle data driven strategie in 2018? Ortwin sluit af met een samenvatting van het event en een concrete opsomming van de kritische succesfactoren voor data drive digitale marketing in 2018.

16.45 – Discussie & Borrel

Het event wordt afgerond met een gelegenheid voor vragen en discussie. Na afloop is er een verzorgde borrel en lopen de verschillende sprekers langs om eventuele vragen te beantwoorden.

Locatie – Kantoor OrangeValley

Locatie Event:
OrangeValley
De Corridor 27
3521 ZA Breukelen
Route via Google Maps