Op het gebied van webanalyse is er een hoop aan het veranderen. Niet enkel vanwege de wetswijziging omtrent persoonsgegevens, ook omdat er een flink aantal innovaties op de markt zijn (en komen) die invloed hebben op het analyseren en verwerken van data. Tijdens het Web Analytics event van donderdag 20 september kijken we dan ook naar de veranderende rol van de webanalist. In deze blog kunt u het volledige programma bekijken voor dit event.

De kennisevents die OrangeValley organiseert kenmerken zich door het diepgaande kennisniveau, de mogelijkheid tot interactie met vakspecialisten én vakbroeders en het vrijblijvende karakter. Heeft u nooit eerder een event van OrangeValley bijgewoond of wilt u zich verdiepen in de mogelijkheden en ontwikkelingen omtrent Web Analytics, CRO en SEO, dan is het bezoeken van dit event zeker een must.

Aanmelden voor WA event

Het programma voor het WA event is als volgt:

Programma

13.00 – Inlooop
13.30 – Inleiding en programma

Ortwin Verreck: Managing Director OrangeValley

Hoe zorgt u er anno 2018 voor dat elke online marketeer gemakkelijk zijn eigen inzichten uit Analytics haalt? Hoe krijgt webanalytics data een centrale en sturende rol in de diverse online marketing activiteiten? En hoe kunt u vanuit Google Analytics de business optimaal ondersteunen, met name bij belangrijke business beslissingen? Ortwin licht het programma toe en neemt u mee in de verschillende vraagstukken die behandelt worden tijdens het event. Tot slot introduceert Ortwin de sprekers.

13.45 – Een dashboard voor GDPR-monitoring

Kirsten van der Woning: Webanalist

We starten het event met een sessie omtrent GDPR. 25 mei ligt alweer ruim drie maanden achter ons en het gros van de Nederlandse organisaties voldoet inmiddels in grote lijnen aan de GDPR (AVG) wetgeving. Toch is de vraag in hoeverre u er echt volledig van op de hoogte bent of er binnen uw organisatie nog persoonsgevoelige informatie wordt verzameld? In deze sessie laat Kirsten u zien hoe u vanuit Google DataStudio volledig geautomatiseerd inzicht krijgt in die onderdelen binnen Analytics waar nog verbeterpunten zijn.

14.00 – De synergie tussen CRO en Webanalyse

Eddy Lindeboom: CRO Consultant

Ook binnen CRO heeft automatisering een belangrijke rol ingenomen. Tijdens deze sessie licht Eddy toe hoe verschillende testen snel en treffend geanalyseerd kunnen worden. Ook laat hij zien hoe u tot geautomatiseerde inzichten kunt komen met behulp van user feedback tools. Dit alles met als doel om meer te ‘bewijzen’ (bewijsmateriaal te vergaren voor business beslissingen) in een kortere tijd.

14.15 – Optimaal benutten van Search Console data

Teun Keizer: Webanalist

Onze SEO specialisten kijken vaker naar de resultaten van een zoekwoordcluster dan naar de resultaten van één specifiek zoekwoord. Binnen een zoekwoordcluster kunnen namelijk meerdere zoekwoorden vallen die direct betrekking hebben op elkaar. Dit kunnen zowel ‘shorttail’ als ‘longtail’ zoekwoorden zijn, maar ook hele zinnen. In deze sessie laten we zien hoe we volledig geautomatiseerde ‘non-branded’ zoekwoordclusters groeperen en visualiseren. Zodoende hebben we snel de resultaten van zoekwoordclusters inzichtelijk en kunnen we bijsturen waar nodig.

14.30 – Pauze

14.50 – Google API’s voor betrouwbare en efficiënte dataverwerking

Twan Lammers: Webanalist

Tools als Google Tag Manager, Google Analytics maar ook DoubleClick brengen gebruiksvriendelijke interfaces met zich mee. Maar wat nou als het beheer van deze verschillende accounts om veel handmatig onderhoud vraagt, waardoor foutgevoeligheid op de loer ligt? In deze sessie geeft Twan een inkijkje in hoe wij gebruik maken van API’s om Google Analytics data en campagne data betrouwbaar te verzamelen en we zo meer grip hebben op wat er gebeurt in de accounts van onze klanten. Zonder dat we hier dagelijks één voor één alle metrics op hoeven te nalopen.

15.10 – Innovatieve mogelijkheden voor Webanalyse

Jesper Uittenbogaard: Webanalist

In deze sessie nemen we de nieuwste Machine Learning tools onder de loep. Aan de hand van een aantal voorbeelden laten we zien hoe Machine Learning toegankelijk wordt gemaakt voor een grote groep mensen. Deze innovatieve technieken brengen naast tal van mogelijkheden ook een flink aantal nieuwe termen en rapportage mogelijkheden met zich mee. Wij zorgen er in deze sessie voor dat u zich goed kunt gaan voorbereiden op deze nieuwste ontwikkelingen.

15.30 – Discussie & Borrel

Ortwin vat het programma van de dag samen en staat nogmaals stil bij de hoogtepunten van de verschillende presentaties. Er is een mogelijkheid voor u om vragen te stellen, evenals tijdens de borrel wanneer de sprekers bij u langslopen.

Locatie – OrangeValley

De Corridor 27
3621 ZA Breukelen
Route via Google Maps