Bayesian Calculator

Experiment resultaten
Kans dat de control wint
Kans dat variant 1 wint
Kans dat variant 2 wint
Kans dat variant 3 wint
Variatie Gebruikers Conversies Win kans Change CR
GebruikersConversiesWin kansChangeConversie ratio
GebruikersConversiesWin kansChangeConversies ratio
Experiment data

Version Include Trials Successes Apprx probability of being best 95% chance conversion rate between
A Control gebruikers Control conversies    
B Variant 1 gebruikers Variant 1 conversies    
C Variant 2 gebruikers Variant 2 conversies    
D Variant 3 gebruikers Variant 3 conversies    




De online Bayesian Calculator van OrangeValley is een handige tool voor iedereen die bezig is met A/B-testing. De tool is gemaakt om uitspraken te kunnen doen over de kans dat een testvariant beter zal presteren dan een controlevariant.

Vul hieronder de Bayesian Calculator in om te berekenen welke variant van uw A/B test de grootste kans heeft op succes.

  • Gebruikers: Aantal gebruikers per variant in de test;
  • Conversies: Aantal successen, transacties, of clickthroughs waar de test op afgerekend wordt.

Na het invullen krijgt u direct te zien hoe groot de kans is dat de variant beter zal presteren, inclusief de te verwachten uplift.

Bayesian Calculator, wat is het en hoe werkt het eigenlijk?

Binnen conversie optimalisatie, maar ook andere online marketing disciplines, is het wenselijk om uw ingrepen (varianten) te kunnen valideren. Zo kunt u er zeker van zijn dat uw aanpassingen en ingrepen daadwerkelijk een effect hebben op uw belangrijkste business metrics of KPI’s.

De Bayesian Calculator wordt binnen OrangeValley veelal gebruikt om de A/B-tests statistisch te toetsen binnen het specialisme Conversie Optimalisatie. Zo valideren wij bijvoorbeeld of een ingreep een verbetering zal realiseren op het aantal transacties, of andere conversies als clickthroughs. Enkel door het aantal gebruikers en het aantal conversies in de test aan te geven, kunnen wij een kans op verbetering berekenen. Naast de kans op verbetering geven we ook de te verwachten uplift aan in een relatief percentage. Deze uplift kan gaan over eindconversies als transacties, maar kan ook gebruikt worden voor clickthrough rates op uw belangrijkste buttons, e-mails of andere successen.

Lees ook onze blogpost over de Bayesian Statistics Tool en zijn berekeningen, voor meer uitleg over Bayesian statistics en hoe deze tool de kans op succes berekent.

Neem contact met ons op voor advies over het gebruik van de calculator of bij hulp met A/B testing.